Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

В Івано-Франківську для представників ОТГ області провели практикум щодо реалізації законодавства у сфері соціального захисту населення



Одним із пріоритетних завдань соціальної політики на сучасному етапі є підвищення якості та рівня доступності соціальних послуг. Децентралізація системи соціального захисту відкриває нові можливості, у рамках якої територіальні громади можуть відігравати значно більш активну роль в поліпшенні якості життя громадян,особливо, найбільш вразливих.

З цією метою у рамках Проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС) департамент соціальної політики облдержадміністрації спільно з Івано-Франківським регіональним відділенням ВАОМС «Асоціація міст України» організували для голів ОТГ та керівників структурних підрозділів соціального захисту практикум із застосування законодавства під назвою «Практичні аспекти реалізації законодавства у сфері соціального захисту населення в ОТГ».

Заступник голови облдержадміністрації Ігор Пасічняк у вступному слові наголосив, що одне із найважливіших завдань децентралізації влади – це наблизити соціальні послуги до людей, зробити їх якісними.

Своєю чергою директор департаменту соціальної політики ОДА Володимир Корженьовський зосередив увагу на організації роботи щодо соціального забезпечення в ОТГ та підкреслив, що питання соціального захисту є невід’ємною складовою розвитку громади.

Виконавчий директор Івано-Франківського регіонального відділення Асоціації міст України Юрій Стефанчук зазначив, що об’єднані громади мають належним чином виконувати повноваження у сфері соціального захисту, навіть на початкових етапах свого функціонування.

Експерт з питань соціального захисту населення АМУ Назар Миколюк детально розповів учасникам заходу про організацію роботи щодо соціального забезпечення ОТГ. «У нас нині фактично існує три щаблі органів місцевого самоврядування первинного рівня. Це село, селище, місто районного значення, ОТГ і місто обласного значення. Вони відрізняються як фінансовими потоками, так і кадровими ресурсами. А отже, мають відповідати за різний спектр функцій. На жаль, нині появилася проблема у сфері соціального захисту населення щодо делегування повноважень. З огляду на інформаційні прогалини, окремі органи місцевого самоврядування не знають, чим вони повинні займатися», – наголосив Назар Миколюк. За словами експерта, все соціальне забезпечення сьогодні має брати на себе ОТГ без взаємодії з райдержадміністрацією.

Про основні аспекти реформування системи інституційного догляду та виховання дітей поінформував заступник директора департаменту соціальної політики ОДА – начальник служби у справах дітей облдержадміністрації Іван Ковалик.

«На сьогодні в області є система структурних підрозділів ОТГ. Але вона не є достатньою щодо забезпечення повноважень у сфері соціального захисту. Ще проблема у величезній кількості нормативно-правових актів, які іноді є неузгодженими. Все ж вони дають можливість належно здійснювати соціальну роботу», – наголосила Людмила Непийвода. За її словами, на початковому етапі роботи ОТГ недостатньо приділяють уваги соціальному захисту і формуванню структури, яка б мала виконувати ці повноваження.

Нагадаємо, що на Прикарпатті утворено 25 об’єднаних територіальних громад. У більшості з них здійснюється прийом документів для призначення житлових субсидій та окремих видів соціальної допомоги старостами громад або посадовими особами, на яких покладено такі функції.

З метою недопущення погіршення якості соціальних послуг, які надаються громадянам, у 8 ОТГ (Старобогородчанська, Дзвиняцька, Войнилівська, Ланчинська, Делятинська, Брошнів-Осадська, Спаська, Тлумацька) виявили бажання і надалі обслуговувати своїх громадян районними територіальними центрами соціального обслуговування (надання соціальних послуг) шляхом співфінансування наданих послуг.

У той же час у 14 ОТГ утворено структурні підрозділи, які частково здійснюють повноваження у сфері соціального захисту населення громади.

У 14 ОТГ (Білоберізькій, Космацькій, Нижньовербізькій, Верхнянській,  Старобогородчанській, Яблунівській, Ланчинській, Переріслянській, Матеївецькій, Брошнів – Осадській, Заболотівській, Тлумацькій, Рожнівській та Спаській) введено у штат 19 фахівців із соціальної роботи.

У Переріслянській, Матеївецькій та П’ядицькій ОТГ утворено служби у справах дітей, а у 10 ОТГ (Більшівцівській, Космацькій, Нижньовербізькій, Витвицькій, Верхнянській, Дзвиняцькій, П'ядицькій, Печеніжинській, Рожнівській, Заболотівській) на посадових осіб покладено повноваження щодо захисту прав дітей.

У двох новоутворених ОТГ (Загвіздянська та Угринівська Тисменицького району) проходить формування штатів та структури.

Незважаючи на позитивні зрушення у формуванні нової децентралізованої системи соціальних послуг, існує низка проблемних питань у діяльності ОТГ, серед яких – зменшення обсягу соціальних послуг, що надавалися до утворення ОТГ, недостатній кадровий ресурс, недостатній рівень кваліфікації працівників, відсутність дієвих механізмів взаємодії органів соцзахисту з ОТГ.

У зв’язку з прийняттям Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади виникла необхідність створення на рівні ОТГ фронт-офісів для прийому заяв та документів на усі види державної допомоги та послуг, що надаються населенню, та проведення ефективної передачі повноважень у сфері соціальних послуг безпосередньо від районного рівня на рівень ОТГ.

З цією метою апробується декілька моделей. В Івано-Франківській області такий пілотний проект реалізується у Верхнянській ОТГ.

Практикум «Практичні аспекти реалізації законодавства у сфері соціального захисту населення в ОТГ» покликаний виробити єдиний підхід для забезпечення соціального захисту соціально незахищених верств населення в ОТГ, підсумував Юрій Стефанчук.

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *