ДПІ у Надвірнянському районі інформує:

З початку року платники Надвірнянщини сплатили до бюджету понад 325млн.грн податків та зборів
«За 8 місяців поточного року забезпечено надходження понад 325,5млн. грн. податкових платежів до Зведеного бюджету, порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження зросли майжена 33,0млн. грн.»,-зазначив в.о.начальника ДПІ у Надвірнянському районі Василь Гнатюк.

З початку року платники Надвірнянщини сплатили до бюджету понад 325млн.грн податків та зборів
«За 8 місяців поточного року забезпечено надходження понад 325,5млн. грн. податкових платежів до Зведеного бюджету, порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження зросли майжена 33,0млн. грн.»,-зазначив в.о.начальника ДПІ у Надвірнянському районі Василь Гнатюк.
Державний бюджет отримав від платників нашого району250,7млн. грн., що на 64,2 відсотка перевищує надходження січня – серпня 2014 року.
У розрізі окремих податків в порівнянні з відповідним періодом 2014 року надходження зросли: по податку на доходи фізичних осібдо веденого бюджету– на 13,6відсотків, або на 8,7мільйонів гривень, по платі за користування надрами до державного бюджету– на  5,3відсотків, або на 10,1мільйони гривень.
З початку нинішнього року до місцевих бюджетів мобілізовано майже 75млн. грн., що на 4,8млн.грн. більше ніж у 2014 році.
 Основна складова доходів місцевого бюджету – податок на доходи фізичних осіб, надходження від якого склали 48,1мільйон гривень.
Вагомий внесок у наповнення казни зробили приватні підприємці міста, які працюють на спрощеній системі оподаткування. Так, за січень-серпень 2015 року ними сплачено4,9мільйонів гривень єдиного податку, що на 0,3мільйонагривень більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Крім того, повідомляємо, що станом на 01.09.2015р. до Державного бюджету надійшло 6,2мільйона гривень військового збору.
 Надходження єдиного соціального внеску за 8 місяців 2015 року становлять 154,5млн.грн. а на 8,6 млн.грн.  більше від минулорічних надходжень, що є запорукою своєчасного отримання пенсій та інших  соцвиплат.   
 
Понад154 мільйони гривень ЄСВ сплачено надвірнянськими страхувальниками
Надвірнянськимиплатниками податків за підсумками восьми місяців 2015 року перерахували до державної скарбниці 154,5мільйони гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування.
Фактичні надходження єдиного внеску за аналогічний період минулого року складають 149,8мільйони гривень. У серпні 2015 року до бюджету надійшло 17,5 мільйонів гривень ЄСВ.
Слід відмітити, що проти аналогічного періоду минулого року надходження ЄСВ на Надвірнянщинізросли на 8,6мільйона гривень. Тенденцію до збільшення в сплаті ЄСВ в районіі фіксують щомісяця. «Така динаміка свідчить  про усвідомлення платниками податків в теперішній нелегкій кризово-економічній ситуації обов’язку своєчасного і повного відрахування ЄСВ в бюджет, – запевняє очільник податкової інспекціі району Василь Гнатюк.- Окрім того, оновлена система нарахування і сплати ЄСВ стимулює працедавців підвищувати рівень оплати праці та легалізувати найманих працівників».
Платники ДПІу Надвірнянському районіперерахували для армії понад 6мільйонів гривень військового збору
За вісім місяців 2015 року   від платників  податків, які перебувають на обліку в ДПІ  у Надвірнянському районідо  Державного бюджету надійшло 6,2мільйонів гривень цього платежу.
«Кожна гривня військового збору сплачена нашими платниками підтверджує високу громадянську відповідальність, прояв справжнього патріотизму, що підтверджується стабільною динамікою надходжень даного збору до бюджету.  Щодо особливостей адміністрування військового збору, то з усіма необхідними роз’ясненнями  можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України в загальнодоступному інформаційно-довідковому  ресурсі, або отримати консультації від фахівців нашої інспекції»,-  зазначила заступник начальника ДПІ у Надвірнянському рацйоні Оксана Пліщук.
Разом з тим,  посадовець наголосилаоб’єктом оподаткування військовим збором є доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних витрат або інших виплат, які нараховуються (виплачуються,надаються) платнику в зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну лотерею, виграш гравця (учасника), отриманий від організатора азартної гри та інші визначені Податковим кодексом. Ставка збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.  
 
Підприємець – платник єдиного податку зобов’язаний надати покупцю за його вимогою документ, що засвідчує продаж товару
Відповідно до п. 6 ст. 9 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (наданні послуг) фізичними особами – підприємцями, які відносяться відповідно до Податкового кодексу України до груп платників єдиного податку, що не застосовують реєстратори розрахункових операцій.
Разом з тим, пунктом 15 ст. 3 Закону № 265 визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані надавати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця з метою виконання вимог Закону України від 12 травня 1991 року № 1023-ХІІ «Про захист прав споживачів» (далі – Закон № 1023). Порушення цього правила тягне за собою відповідальність, передбачену зазначеним законом, але не може бути підставою для застосування до порушника адміністративних чи фінансових санкцій, передбачених законодавством з питань оподаткування.
Таким чином, фізична особа – підприємець – платник єдиного податку зобов’язаний надати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передавання прав власності на них від продавця до покупця.
У разі, невидачі на вимогу покупця товарів (послуг) відповідного документу фізичні особи – підприємці, які сплачують єдиний податок, притягаються до відповідальності, передбаченої Законом № 1023.
 
Державна реєстрація скасовується при неподанні протягом одного року до контролюючих органів податкової звітності
Відповідно до абз. 5 ч. 1 ст. 51 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV підприємницька діяльність припиняється на підставі рішення суду у випадках, передбачених цим кодексом та іншими законами.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб’єктів господарювання адміністративно-господарські санкції, зокрема такі як, ліквідація суб’єкта господарювання (абз. 12 ч. 1 ст. 239 ГКУ).
Підпунктом 20.1.37 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями визначено, що контролюючі органи мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою – підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб’єктів господарювання.
 Згідно з п. 11.30 розд. XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, в редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом та у разі:
 неподання протягом одного року до контролюючих органів податкових декларацій, документів податкової звітності;
 якщо установчі документи суперечать чинному законодавству;
 провадження діяльності, яка суперечить установчим документам та законодавству;
 наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи
за вказаним її місцезнаходженням; наявності у контролюючого органу передбачених законами України інших підстав для постановлення судового рішення щодо припинення (ліквідації) чи скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання, то керівник контролюючого органу приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про винесення судового рішення щодо припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, відміни державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Чи застосовується відповідальність за реалізацію алкогольних напоїв за цінами, до яких включено акцизний податок?
Розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року № 957 із змінами і доповненнями.
Відповідно до ст. 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» із змінами і доповненнями (далі – Закон № 481) мінімальні роздрібні ціни на алкогольні напої – ціни, які визначаються виходячи з мінімальних оптово-відпускних цін на цю продукцію та торговельної надбавки.
Згідно з п.п. 14.1.4 п. 14.1 ст. 14 ПКУ акцизний податок – непрямий податок на споживання окремих видів товарів (продукції), визначених ПКУ як підакцизні, що включається до ціни таких товарів (продукції).
Платниками акцизного податку є особа – суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів (п.п. 212.1.11 п. 212.1 ст. 212 ПКУ).
Таким чином, в роздрібну ціну реалізації окремих видів алкогольних напоїв, в тому числі в ціну, яка законодавчо встановлена як мінімальна роздрібна ціна на певний вид алкогольних напоїв, має бути включений акцизний податок.
Відповідно до абзацу тринадцятого ст. 17 Закону № 481 у разі роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені роздрібні ціни на такі напої до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів – 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних роздрібних цін, але не менше 10 000 гривень.
Отже, якщо суб’єкт господарювання здійснює роздрібну торгівлю коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами не нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни (до складу яких вже включено акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів), відповідальність за порушення саме цієї норми ст. 17 Закону № 481 у суб’єкта господарювання не виникає.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися уЗагальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 115.06).
 
Майже 5млн. грн. єдиного податку надійшло до місцевихбюджетів Надвірнянщиниз початку року
За словами в.о.начальника ДПІ у Надвірнянському районі Василя Гнатюказ початку року загальна сума єдиного податку на 270тис. грн. більше січня-серпня минулого року.
З цієї суми близько 77,7% (3,8млн. грн.) надійшло від підприємців – спрощенців. Від юридичних осіб з початку року Місцеві бюджети поповнилися на 1,1млн. грн.
Позитивна динаміка бюджетних доходів спостерігається по сплаті єдиного податку платниками четвертої групи. У цьому році в порівнянні з аналогічним період 2014 року сільськогосподарські товаровиробники – спрощенці сплатили в казну 79 тис. грн.
Він звернув увагу, що при перевищенні платниками єдиного податку в календарному році обсягу доходу 1 млн. грн необхідно застосовувати РРО або проводити розрахунки виключно в безготівковій формі.
Начальник інспекції нагадав, що порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування, або відмови від спрощеної системи оподаткування визначені ст.298 Податкового кодексу України.
Форму та порядок заповнення книги затверджено наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 за №579. Даним наказом встановлено дві форми книги обліку доходів.
Обидві форми книги ведуться за вибором платника податку в паперовому або в електронному вигляді. Книга зберігається у платника податку протягом 3 років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис. Дані книг заповнюються у гривнях з копійками та в подальшому використовуються платниками податку для заповнення податкової декларації.
На завершення Василь Гнатюкповідомив, що 17 липня 2015 року прийнято Закон України №655-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків», який набув чинності з 1 вересня.

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *