ДПІ у Надвірнянському районі інформує:

Надвірнянськіліс, вода і надра збагатили бюджет більш як на 6,7млн грн

Надвірнянськіліс, вода і надра збагатили бюджет більш як на 6,7млн грн
Понад 6млн 740тис. грн рентних платежів протягом січня-листопада 2015 року перерахували в місцевий бюджет платники податків Надвірнянського району. Відтак основну частку податків за користування природними багатствами отримав місцевий бюджет за спеціальне використання лісових ресурсів – понад 3млн 923тис. грн. Ця сума надходжень перевищила минулорічні показники за відповідний період на 975тис. грн.
Понад 272тис. грн сплачено за спеціальне використання води, що на 23 тис.грн. більше минулорічних надходжень. Більше 2 млн 544 тис. грн. надійшло від користувачів надр,на 648 тис.грн.більше ніж того річ.
Рентні платежі, значна частина яких надходить до місцевої скарбниці, мають велике значення для фінансування потреб бюджетної сфери району, соціальних програм та спрямовуються на відновлення природних ресурсів. Отож представники місцевої влади мають можливість не тільки використати надходження, отримані, зокрема, від рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів на соціальний розвиток власних територій, але й планувати подальшу діяльність, враховуючи її стабільні надходження до бюджету.
Нагадаємо, що згідно зі ст. 256.2.1. та 256.2.4. Податкового кодексу України, об’єктом оподаткування рентною платою є не тільки деревина, заготовлена в порядку рубок головного користування, але й деревина, заготовлена під час проведення заходів щодо поліпшення якісного складу лісів, з розчищення лісових ділянок, вкритих лісовою рослинністю у зв’язку з будівництвом шляхів, трубопроводів тощо. До цього переліку відносяться і другорядні лісові матеріали, зокрема, заготівля живиці, кори, пнів та інших лісових матеріалів та побічні лісові користування, як заготівля дикорослих плодів, грибів, ягід, лікарських рослин, збирання лісової підстилки та заготівля очерету.
Довідково: порядок обчислення та ставки рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів регулюються статтею 256 розділу ІХ. «Рентна плата» Податкового кодексу України.
 
До уваги бухгалтерів: дитячі новорічні подарунки не оподатковуються
ДПІ у Надвірнянському районі інформуєпро те, що оподаткування податком на доходи фізичних осіб дитячих новорічних подарунків, придбаних за рахунок власних коштів для дітей працівників,  здійснюється на загальних підставах.
А саме, якщо вартість подарунка становить до 609 грн., то такі подарунки податком не обкладаються. Якщо ж вартість подарунка перевищує цю суму, то він обкладається за ставкою 15 або 20 відсотків.
Водночас подарунки надаються фізичним особам, а отже при їх видачі підприємству слід відобразити у податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку; і сум утриманого з них податку за формою № 1ДФ за ознакою "160" вартість новорічних подарунків, яка надана у розмірі, що не перевищує 50 відсотків мінімальної заробітної плати, та за ознакою "126" у разі перевищення такої суми.
Оподаткування новорічних подарунків регулюється Законом України «Про звільнення від оподаткування коштів, які спрямовуються на проведення новорічно-різдвяних свят для дітей та на придбання дитячих святкових подарунків» з урахуванням змін, внесених Законом України від 19.12.2008 № 779, які набули чинності з 1 січня 2009 року.
Слід зазначити, що даний Закон є винятком із загальних положень, встановлених Податковим кодексом України, та регулює деякі питання фінансування заходів, пов'язаних з організацією новорічних і різдвяних свят для дітей і підлітків.
Відповідно до вищевказаних змін, у період з 15 листопада поточного року до 15 січня наступного року вартість святкових подарунків і квитків на новорічно-різдвяні заходи не буде включатись до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб-батьків тих дітей, які отримали їх від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, громадських (у тому числі профспілкових) організацій та створених ними закладів освіти, охорони здоров'я і культури, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів.
При цьому під дитячими святковими подарунками слід розуміти набори товарів, які містять лише кондитерські вироби та іграшки вітчизняного виробництва і фрукти, загальною вартістю не більше 8 відсотків прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня звітного податкового року.
Оскільки прожитковий мінімум для працездатної особи станом на 01.01.2015 р. дорівнював 1218 грн., то неоподатковувана вартість новорічних подарунків у 2015 році (на період з 15 листопада до 31 грудня) складає 1218 х 8% = 97,44 грн. На період з 1 січня до 15 січня 2016 року такий показник буде інший – в залежності від прожиткового мінімуму для працездатної особи, який буде встановлено Законом України «Про Державний бюджет України на 2016 рік».
Якщо ж подарунок коштуватиме дорожче, ніж зазначені показники, то суму перевищення його вартості над ними необхідно оподатковувати за ставкою 15% (20%) як додаткове благо з урахуванням коефіцієнту для доходів у негрошовій формі.
Отже, вартість святкових подарунків та квитків на новорічно-різдвяні заходи, отриманих дітьми згідно з вищевказаним Законом від перелічених установ і організацій, не включається до оподатковуваного доходу громадян, які є батьками. Разом з тим такі доходи мають бути зазначені у формі 1 ДФ незалежно від їх оподаткування. Доцільно буде відобразити їх під ознакою доходу «127».
Одночасно при оподаткуванні подарунків радимо звернутись до інших норм законодавства, а саме, підпункту 165.1.39 статті 165 Податкового кодексу України, якою визначено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків у розмірі не більш, ніж 50 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.
Це означає, що оскільки на 1 січня поточного року мінімальна заробітна плата складала 1218 грн., то неоподатковувана вартість подарунків протягом 2015 року становить 609 грн. Надання такого подарунку не залежить від його призначення. Вартість такого подарунка має відобразитися у формі 1 ДФ за ознакою доходу «160».
Що стосується подарунка, наданого від фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування, то необхідно керуватися підпунктом 165.1.1 статті 165 Податкового кодексу України, який передбачає звільнення від оподаткування вказаних видів доходів.
 
Застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками ІІ групиєдиного податку
Верховною Радою України було прийнято Закон України від 01 липня 2015 року № 569 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій», який набрав чинності з 23 липня 2015 року.
Законом передбачено, що у разі перевищенняплатниками єдиного податку в календарному році обсягу доходу 1 млн. грн. обов’язковим стає застосування РРО
ДПІ у Надвірнянському районі повідомляє про необхідність платникам єдиного податку ІІ та ІІІ груп (фізичні особи-підприємці)постійно контролювати обсяг своїх доходів, адже вони зобов’язані при перевищенні обсягу доходу 1 млн. грн. розпочати застосовувати РРО.
При цьому, для платників єдиного податку ІІ групи (фізичні особи-підприємці) у разі перевищення обсягу доходу 1 млн. грн. у 2015 році (незалежно від місяця, у якому відбулося таке перевищення) обов’язковий термін застосування РРО при провадженні своєї господарської діяльності наступає з 01.01.2016 року. 
Також наголошуємо, що суб’єктам господарювання до 01.01.2016 необхідно вивести з експлуатації реєстратори розрахункових операцій, які не створюють контрольну стрічку в електронній формі та не забезпечують подання по електронних каналах зв’язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків.
Наявність електронного цифрового підпису – це переваги в обслуговуванні
Ключі електронного цифрового підпису, видані Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України, дають змогу:
– уникнути черг в Центрах обслуговування платників податків при поданні звітності.
– звітувати не лише до податкового органу, а й до інших контролюючих органів на території України (зокрема органів державної статистики та Пенсійного фонду України).
– отримувати відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису.
– використовувати отримані ключі для роботи в «Електроному кабінеті платника податків» який працює дистанційно у режимі реального часу, та дає можливість звітувати до податкового органу, проводити звіряння своїх розрахунків з бюджетом та отримувати Акт про проведення звіряння, не витрачаючи час на відвідування органів ДФС.
– використовувати інші електронні сервіси ДФС України.
Довідково: Електронний цифровий підпис платники податків, фізичні та юридичні особи, можуть отримати в Акредитованому центрі сертифікації ключів у м.Івано-Франківську, м.Коломиї та м.Калуші. 

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *