Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

ДПІ у Надвірнянському районі інформує

           Перевищили обсяг доходу – подайте заяву на перехід до іншої групи
 Відповідно до норм Податкового кодексу платник єдиного податку у разі перевищення обсягу доходу, визначеного для його групи, з наступного календарного кварталу за заявою має можливість перейти до іншої групи.

           Перевищили обсяг доходу – подайте заяву на перехід до іншої групи
 Відповідно до норм Податкового кодексу платник єдиного податку у разі перевищення обсягу доходу, визначеного для його групи, з наступного календарного кварталу за заявою має можливість перейти до іншої групи.
«Так, у разі перевищення обсягу доходу платником єдиного податку  першої групи, за заявою ним може бути обрано ІІ, ІІІ чи V групу, або ж здійснено перехід на загальну систему оподаткування. Якщо платник єдиного податку другої групи, що отримав дохід понад 1 мільйон гривень, то  з наступного кварталу може перейти в ІІІ або V групу чи обрати загальну систему. Якщо перевищення обсягу доходу здійснено платником ІІІ групи єдиного податку, то останній може обрати лише п’яту групу або загальну систему оподаткування. А «спрощенець» п’ятої групи у разі досягнення обсягу доходу в понад 20 мільйонів гривень зобов’язаний здійснити перехід на загальну систему оподаткування»,- повідомила перший заступник начальника інспекції Мирослава Гринчук.
Всі вищезазначені платники до суми перевищення застосовують ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків та не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом у якому допущено перевищення обсягу доходу, подають відповідну заяву про вибір групи.
«До  речі, з початку року фізичні особи – представники малого і середнього бізнесу району, які застосовують спрощену систему оподаткування, перерахували до місцевого бюджету близько 2,734тис. гривень єдиного податку, що на 54,5тис.гривень більше минулорічного показника», – зазначила Мирослава Гринчук.
Що стосується платників єдиного податку – юридичних осіб, то у разі допущення перевищення обсягу доходу у четвертій групі єдиного податку, за заявою можливий перехід на шосту групу, або ж обрання загальної системи оподаткування.
У випадку перевищення доходу дозволенного для шостої групи – з наступного кварталу така юридична особа зобов’язана перейти на сплату інших податків і зборів, встановлених Податковим кодексом.
При цьому в обох цих випадках сума перевищення оподатковуватиметься подвійним розміром тієї ставки єдиного податку, що застосовувалась юридичною особою.
 
Податкові зобов’язання за майновими деклараціями необхідно сплатити до 1 серпня 2014 року!
ДПІ У надвірнянському звертає увагу громадян, якіподали декларації про майновий стан і доходи за 2013 рік,задекларували доходи з яких податок не утримувався, зокрема здавали в оренду рухоме та нерухоме майно, здійснювали продаж майнових та немайнових прав, отримували спадщину, дарування, інвестиційні прибутки чи іноземні доходи та зазначили в них до сплати відповідні суми податку на доходи фізичних осіб, повинні їх сплатитидо 1 серпня 2014 року.
У разі порушення терміну сплати відповідно до статті 126 Податкового кодексу України передбачена відповідальність у вигляді штрафу в таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно – у розмірі 10 відсотків від суми боргу; при затримці більше 30 календарних днів – 20 відсотків від суми боргу.
Не зволікайте! Сплатіть податки завчасно!
 
Оновлено Порядок обліку платників податків і зборів
6 червня 2014 року набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 22.04.2014р. №462 «Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів», яким оновлено такі форми реєстраційних документів:
– Довідка про взяття на облік платника податків (форма №4-ОПП);
– Довідка про зняття з обліку платника податків (форма №12-ОПП);
– Заява про видачу довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів та платежів;
– Заява для юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів (форма №1-ОПП);
– Заява про реєстрацію постійного представництва нерезидента в Україні як платника податку на прибуток (форма №1-РПП);
– Реєстраційна заява для самозайнятих осіб (форма №5-ОПП);
– Заява про ліквідацію або реорганізацію платника податку (форма №8-ОПП);
– Довідка про відсутність заборгованості з податків і зборів (форма №20-ОПП).
Запроваджено спрощену процедуру перереєстрації кримських платників податків, а саме:
1) прийом заяв та документів від кримських платників податків, а також постановка їх на облік здійснюються не пізніше наступного робочого дня з дня отримання відомостей з Єдиного державного реєстру або заяв від платників податків;
2) платників податків, які змінили місцезнаходження/місце проживання до набрання чинності зазначеного наказу і не були взяті на облік за новим місцезнаходженням, відповідні контролюючі органи ставлять на облік протягом двох днів після набрання наказом чинності.
 
 
Тимчасово мобілізовані підприємці звільняються від сплати податків за весь період мобілізації
8 червня 2014 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації» від 20.05.2014 р. №1275-VІІ, згідно з яким тимчасово мобілізовані на військову службу підприємці і самозайняті особи звільняються від нарахування, сплати та подання податкової звітності з ПДФО або єдиного податку, а також ЄСВ за себе на весь період такої служби.
Для отримання зазначених пільг демобілізований підприємець чи самозайнята особа зобов’язані протягом 10 днів після їх демобілізації надати органу Міндоходів за місцем податкової реєстрації такі документи:
– заяву про надання пільги в довільній формі;
– копію військового квитка або копію іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу під час мобілізації.
Якщо ж мобілізований підприємець чи самозайнята особа має найманих працівників, які продовжують працювати по найму під час мобілізації такого підприємця, то останній зобов’язаний уповноважити іншу особу на виплату заробітної плати або інших доходів найманим працівникам. У такому випадку обов'язок з нарахування та утримання ПДФО і ЄСВ з таких виплат на термін військової служби підприємця несе уповноважена особа.
А обов'язок зі сплати ПДФО та ЄСВ за найманих працівників повинен здійснити демобілізований підприємець чи самозайнята особа протягом 180 календарних днів з першого дня його демобілізації без нарахування штрафних та фінансових санкцій.
Зазначена норма Закону застосовується з першого дня мобілізації і протягом всього періоду мобілізації відповідно до Указу Президента України «Про часткову мобілізацію» від 17 березня 2014 №303.
 
Оновлено форми реєстраційних документів для отримання цифрового підпису
У зв’язку з внесенням змін до окремих нормативно-правових актів оновлено форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису від Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів.
Використання нових форм реєстраційних документів для всіх клієнтів АЦСК ІДД Міндоходів з 16.06.2014 року є обов’язковим.
До завершення перехідного періоду (з 10.06.2014 до 16.06.2014 року) допускається використання старих форм реєстраційних документів.
Більш детальну інформацію можна переглянути на веб-порталіАкредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів.
Нагадуємо, в нашій області працюють три відділення Центру, які розміщені у приміщеннях Центрів обслуговування платників при ДПІ в м.Івано-Франківську, Калуській та Коломийській ОДПІ.
 
Щодо правильності заповнення показника "Штатна чисельність працівників" при формуванні звітності з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування
Головне управління Міндоходів у Івано-Франківській області звертає увагу платників на необхідність правильного заповнення звітності по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а саме Додатка 4 „Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів" (далі – Додаток 4) до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України 09.09.2013 № 454 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.09.2013 за №1628/24160, зокрема, щодо заповнення платниками показника "Штатна чисельність працівників".
Штатна чисельність працівників – це встановлений на перше число звітного періоду роботодавцем склад працівників (персонал), з якими укладено трудовий договір (контракт) відповідно до затвердженого роботодавцем переліку посад (з урахуванням вакантних), де зазначено розмір окладу для конкретної посади.
У таблиці 1 Додатка 4 показник „середньооблікова кількість штатних працівників" визначається платником відповідно до наказу Держкомстату України від 28.09.2005 № 286, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.11.2005 за № 1442/11722, у тому числі:
– працівники, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність (показник заповнюється відповідно до наказу Мінпраці від 10.02.2007 № 42, зареєстрованого в Мін'юсті 13.02.2007 за № 117/13384);
– працівники, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню (показник заповнюється відповідно до частини першої статті 14 Закону України від 05 липня 2012 року № 5067 "Про зайнятість населення", де визначено категорії громадян,      що    мають     додаткові      гарантії     у      сприянні працевлаштуванню.
Більш детальну інформацію із зазначеного питання можна отримати на офіційному веб-порталі Міністерства доходів і зборів України за адресою: minrd.gov.ua або звернувшись до Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів за телефоном 0-800-501-007 (зі стаціонарного телефону — безкоштовно).
 
Чи додаються відповідні додатки до уточнюючого розрахунку з ПДВ?
У разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 глави 9 розділу II Податкового кодексу України) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним декларації, він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої декларації за формою, встановленою на дату подання уточнюючого розрахунку. Це визначено п.1 р. IV Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 13.11.2013 № 678, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11.12.2013 за № 2094/24626 (далі – Порядок 678).
Згідно з п.8 р.VІ Порядку № 678 у разі виправлення помилок у рядках поданої раніше декларації, до яких повинні додаватися додатки, до уточнюючого розрахунку повинні бути подані відповідні додатки, що містять інформацію щодо уточнених показників.
Враховуючи викладене, виправлення помилок проводиться шляхом подання уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з податку на додану вартість, до якого у разі заповнення даних у відповідних рядках додаються відповідні додатки з відміткою «уточнюючий». Зазначені додатки містять вартісні показники, які відображаються на суму уточнення (збільшення або зменшення) з відповідним знаком та відповідають даним з колонки 6 уточнюючого розрахунку.
У разі, якщо колонка 6 уточнюючого розрахунку у відповідних рядках, до яких повинні додаватися додатки, містить прочерки (при поданні звітності на паперових носіях) чи не заповнена (при поданні звітності в електронному вигляді), то відповідно додатки до таких рядків уточнюючого розрахунку платником податку не додаються.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Міндоходів у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 101.23). Скористатися послугою можна за електронною адресою (http://zir.minrd.gov.ua) або через веб – портал Міндоходів (вкладника «Інформаційно – довідковий ресурс»).
 
Земельний податок за землю під багатоквартирними житловими будинками повинні сплачувати ЖЕКи або об’єднання співвласників
Платниками земельного податку є власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні (ст.269-270 ПКУ).
Земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками (ст.42 ЗКУ).
У разі приватизації громадянами багатоквартирного жилого будинку відповідна земельна ділянка може передаватися безоплатно у власність або надаватись у користування об’єднанню власників.
  Відповідно до роз’яснень, наданих листом Державного комітету України із земельних ресурсів від 26.05.2010 №10046/17/4-10, чинним законодавством передбачено можливість передачі у власність чи надання в користування земельних ділянок під багатоквартирними жилими будинками лише об’єднанню власників будинку або підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.
З урахуванням викладеного, платниками земельного податку за земельні ділянки під багатоквартирними жилими будинками є особи, яким такі земельні ділянки відповідно до норм Земельного кодексу України передаються у постійне користування або у власність: підприємства, установи і організації, що здійснюють управління цими будинками, а також об’єднання власників будинків.
Власники квартир (жилих приміщень) у багатоквартирних жилих будинках не є платниками земельного податку до бюджету за земельні ділянки під такими будинками.
В той же час власники квартир (жилих приміщень) у багатоквартирних жилих будинках відшкодовують сплачені суми земельного податку підприємствам, установам і організаціям, що здійснюють управління цими будинками, а також об’єднанням власників будинків, у складі сум за утримання будинків та прибудинкової території.
 
Опубліковано скорочений перелік дозвільних документів
Законом України від 9 квітня 2014 року №1193-VII«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру», який набув чинності 26.04.2014 р., скорочено кількість дозвільних документів, необхідних для здійснення господарської діяльності, із 180 до 84.
Згідно з Законом для отримання дозвільного документа всі узгодження з іншими службами проходитимуть без участі суб'єкта господарювання шляхом взаємодії між органами влади.
Тобто обов'язок щодо отримання погоджень, висновків та інших документів, які передують отриманню документа дозвільного характеру, буде покладено на дозвільний орган, що оформляє дозвільний документ, без залучення суб'єкта господарювання.
Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва надала Коментар щодо внесених змін вищезазначеним Законом та систематизувала Перелік діючих дозвільних документів після внесених змін в Додаток 1 до Коментаря та Перелік скасованих дозвільних документів в Додаток 2, які можна знайти за адресою: 
http://dobudova.com/index.php/uk/normatyvni-dokumenty/2171-komentar-shchodo-zakonu-ukrainy-vid-09-04-2014-n-1193-vii-pro-vnesennia-zmin-do-deiakykh-zakonodavchykh-aktiv-ukrainy-shchodo-skorochennia-kilkosti-dokumentiv-dozvilnoho-kharakteru
 

 

 
 

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *