Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

ДПІ в Надвірнянському районі інформує

Які товари належать до підакцизних груп товарів
 До підакцизних товарів належать:
 – спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво;
 – тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну;
 – нафтопродукти, скраплений газ;
 – автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли.

Які товари належать до підакцизних груп товарів
 До підакцизних товарів належать:
 – спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво;
 – тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну;
 – нафтопродукти, скраплений газ;
 – автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли.
 Перелік підакцизних товарів визначено п. 215.1 ст. 215 Податкового кодексу України.
При цьому, платниками акцизного податку є:
 – особа, яка виробляє підакцизні товари (продукцію) на митній території України, у тому числі з давальницької сировини;
 – особа – суб’єкт господарювання, яка ввозить підакцизні товари (продукцію)митну територію України;
 
 – фізична особа – резидент або нерезидент, яка ввозить підакцизні товари (продукцію) на митну територію України в обсягах, що підлягають оподаткуванню, відповідно до митного законодавства;
 – особа, яка реалізує конфісковані підакцизні товари (продукцію), підакцизні товари (продукцію), визнані безхазяйними, підакцизні товари (продукцію), за якими не звернувся власник до кінця строку зберігання, та підакцизні товари (продукцію), що за правом успадкування чи на інших законних підставах переходять у власність держави, якщо ці товари (продукція) підлягають реалізації (продажу) в установленому законодавством порядку;
 – особа, яка реалізує або передає у володіння, користування чи розпорядження підакцизні товари (продукцію), що були ввезені на митну територію України із звільненням від оподаткування до закінчення строку, визначеного законом;
 – особа, на яку покладається дотримання вимог митних режимів, що передбачають звільнення від оподаткування, у разі порушення таких вимог;
 – особа, на яку покладається виконання умов щодо цільового використання підакцизних товарів (продукції), на які встановлено ставку податку 0 гривень за 1 літр 100-відсоткового спирту, 0 євро за 1000 кг нафтопродуктів у разі порушення таких умов;
 – особа, на яку при здійсненні операцій з підакцизними товарами (продукцією), які не підлягають оподаткуванню або звільняються від оподаткування, покладається виконання умов щодо цільового використання підакцизних товарів (продукції) в разі порушення таких умов;
 – замовники, за дорученням яких виробляються підакцизні товари (продукція) з давальницької сировини, сплачують податок виробнику.
 Перелік платників акцизного податку визначений ст. 212 Податкового кодексу України.
 
Ігор Білоус: Ми будемо рекомендувати Уряду впровадження обов’язкового застосування касових апаратів для роздрібних продажів
Державна фіскальна служба України пропонуватиме Уряду запровадити обов’язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій для роздрібних продажів. Про це заявив Голова ДФС України Ігор Білоус сьогодні, 3 жовтня, під час спільної прес-конференції із заступником Міністра фінансів України Денисом Фудашкіним в інформаційному агентстві «Укрінформ».
Ігор Білоус та Денис Фудашкін прокоментували представникам ЗМІ основні напрями комплексних змін у податковій системі, запропонованих Урядом.
«Ми виступаємо за впровадження застосування касових операцій для роздрібних продажів. У цьому питанні наша позиція повністю співпадає з вимогами бізнесу, представники якого неодноразово про це наголошували під час наших зустрічей. Винятком будуть тільки підприємці, які здійснюють діяльність у 1 групі  спрощеної системи оподаткування, тобто ті, хто працюють на ринках та займаються виїзною торгівлею», – підкреслив Ігор Білоус.
За його словами, такий механізм стане своєрідним контролем за діяльністю підприємців, для яких податковою реформою пропонується запровадження дворічного мораторію на перевірки контролюючими органами. Більше того, застосування реєстраторів розрахункових операцій дозволить обліковувати ті кошти, які раніше знаходилися «у тіні».
 
З впровадженням цієї ініціативи в життя, запевнив Голова ДФС України, буде змінено і алгоритм функціонування цієї системи готівкового контролю.
Ігор Білоус також підкреслив, що важливою складовою податкової реформи має стати заборона протягом трьох років змінювати оновлене податкове законодавство. «У такий спосіб ми дотримаємося  принципу стабільності, який дуже важливий у бізнесі для залучення інвестицій», – наголосив Голова ДФСУ.
У той же час, за його словами, створення стабільного та справедливого податкового середовища можливо не тільки за рахунок проведення податкової реформи. До цього процесу мають долучитися й інші органи виконавчої влади, провівши відповідні зміни та реформи у своїх сферах.
«Змінюючи тільки податки, тобто, доходну частину, ми не можемо сьогодні змінити всю країну. Тому ми робимо перший крок та очікуємо відповідних дій від наших колег з інших міністерств і відомств. Можливо запропонована податкова реформа не ідеальна, але це – перші кроки. Ми повинні їх зробити, аби почати процес змін. В подальшому будуть і наступні кроки, але вони будуть зроблені вже у новому році і, можливо, у нових умовах», – зазначив Ігор Білоус.
 
Благодійна допомога, надана для придбання ліків, донорських компонентів та протезно-ортопедичних виробів, не оподатковується
Допомога, яка надається платнику податку його роботодавцем або благодійними організаціями для придбання ліків, донорських компонентів, протезно-ортопедичних виробів, виробів медичного призначення для індивідуального користування інвалідів не оподатковується при наявності відповідних підтверджуючих документів.
Така норма регламентована Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування благодійної допомоги», який прийнято Верховною Радою України 2 вересня та який набув чинності з 26 вересня 2014 року.
Відповідно до закону, сума благодійної допомоги, виплаченої благодійниками та фізичними особами, які внесені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції, не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.
Право на отримання зазначеної неоподатковуваної благодійної допомоги мають учасники бойових дій та масових акцій громадського протесту, члени їх сімей, фізичні особи, які мешкали на території проведення антитерористичної операції або в Автономній Республіці Крим та були вимушені залишити такі місця проживання.
До оподатковуваного доходу також не включається допомога на будь-яку суму, що надається учасникам бойових дій та членам їх сімей, для закупівлі або безпосередньо у вигляді спеціальних засобів індивідуального характеру, технічних засобів спостереження, лікарських засобів, засобів особистої гігієни та інших товарів, які належать  до визначеного Кабінетом Міністрів України переліку, а також для оплати (компенсації) вартості лікарських засобів, донорських компонентів, виробів медичного призначення тощо. 
 
Крім того, відповідно до закону, вищевказані категорії платників мають право на отримання без оподаткування благодійної допомоги у сумі, що сукупно протягом звітного року не перевищує одну тисячу розмірів мінімальної зарплати, встановленої на 1 січня звітного року (у 2014 році – 1 218 000 грн.), для відновлення втраченого майна та на інші потреби відповідно до переліку, визначеного Кабінетом Міністрів України.
Детальніше ознайомитися із Законом України № 1668-VII„Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування благодійної допомоги” можна на веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/zakoni-ukraini/63319.html.
 
Рада з кадрових питань подовжила термін прийому документів від кандидатів на посади начальників податкових інспекцій
Рада з кадрових питань Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області подовжила термін прийому документів від кандидатів, які мають намір та бажання зайняти посади начальників державних податкових інспекцій ДФС в Івано-Франківській області.
Відповідні документи від кандидатів прийматимуться з 29 вересня по 13 жовтня поточного року включно.
З переліком вимог до інформації про кандидатів, яку необхідно подати для розгляду, можна ознайомитися на веб-порталі територіальних органів ДФС в Івано-Франківській області (http://if.sfs.gov.ua/) у розділі «Рада з кадрових питань Головного управління ДФС в Івано-Франківській області».
У паперовому вигляді інформацію та документи можна подати за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Незалежності, 20, каб. 319, з 9 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв. (крім суботи та неділі).
Крім того, зазначену інформацію можна надіслати за електронною адресою: dep11@if.minrd.gov.ua.
 
Доходи за окремими цивільно –правовими договорами підлягають оподаткуванню військовим збором
Оподаткуванню військовим збором підлягають доходи, отримані за цивільно-правовими договорами, зокрема договором підряду/договором про надання послуг, на підставі яких провадиться їх оплата. Відповідно  до Закону України від 31 липня 2014 року № 1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів», що набрав чинності з 03 серпня 2014 року.
 Згідно з підпунктом 14.1.48 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України заробітна плата для цілей розділу IV Кодексу – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом.
 Вступаючи у трудові відносини з підприємствами, працівники укладають трудові договори.
 Трудовий договір – це угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.
 Виконання робіт, надання послуг фізичною особою може здійснюватися як на підставі трудового договору , так і на інших юридичних підставах, зокрема на підставі цивільно-правового договору.
 Об’єктом оподаткування військовим збором є, зокрема доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами (підпункту 1.2 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI).
 Тобто, під об’єктом оподаткування військовим збором розуміється дохід, який нараховується (виплачується, надається) платнику податку у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно – правовими договорами. Результатом цивільно – правового договору є факт виконання робіт (надання послуг).
 За цивільно-правовими договорами (договором підряду/договором про надання послуг) оплачується виконана робота/надана послуга, що у межах бухгалтерського обліку підтверджується первинними документами, зокрема, актами виконаних робіт (актами приймання – передачі).
 Згідно зі статтею 837 Цивільного кодексу України  за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов’язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов’язується прийняти та оплати за виконану роботу .
За договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов’язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов’язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором (частина перша ст. 901 Цивільного кодексу України).
 Отже, для цілей оподаткування військовий збором факт оплати у межах цивільно-правового договору (договору підряду/договору про надання послуг) кваліфікується як об’єкт оподаткування.
 Таким чином оподаткуванню військовим збором підлягають доходи, отримані за цивільно-правовими договорами, зокрема договором підряду/договором про надання послуг, виконання робіт /надання послуг яких підтверджуються актами виконаних робіт (актами приймання – передачі) на підставі яких провадиться їх оплата.
 Довідково: з цими та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі.
 
Про електронні сервіси Державної фіскальної служби України, які працюють для платників податків
На офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України розміщено чимало електронних сервісів, за допомогою яких платники можуть знайти багато корисної інформації.
 Так платники, які мають ключі електронного цифрового підпису, можуть скористатися  електронним сервісом «ЗІР» – який допоможе розібратися у податковому законодавстві, дозволить здійснювати пошук інформації по певному податку.  
 Сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» допоможе оцінити податкові ризики діяльності з вашим партнером по бізнесу, який можливо не є платником податку на додану вартість, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою та ін.
 Електронні сервіси «Реєстр платників ПДВ» (http://sfs.gov.ua/reestr), що надає інформацію стосовно зареєстрованих платників ПДВ (діючі реєстрації); «Анульована реєстрація платників ПДВ» (http://sfs.gov.ua/anulir) допоможе дізнатися про осіб, позбавлених реєстрації як платників ПДВ за заявою платника податку, з ініціативи контролюючих органів чи за рішенням суду.
 Електронний кабінет платника – це персональне автоматизоване робоче місце платника податків,  робота в якому може здійснюватися з будь-якого, підключеного до Інтернету комп’ютера. Вхід до електронного кабінету платника здійснюється  за адресою: (http://kpp.minrd.gov.ua).
 Електронний кабінет платника забезпечує користувачам можливість:
 – подання податкової звітності в режимі реального часу;
 – перегляд податкової звітності;
 – доступ до інформації про стан розрахунків з бюджетом.
 «Перевірка свідоцтва платника єдиного податку» – за допомогою цього сервісу можна впевнитись в тому, що свідоцтво платника єдиного податку є дійсним.
 Перелік сервісів, що надаються ДФС України постійно розширюється та доповнюється. Доступ до вказаних сервісів можливий  із офіційного веб-порталу ДФС (http://sfs.gov.ua/).
 
 Отже, шановні платники податків та громадяни, скористайтесь можливістю спростити своє життя та спланувати свій робочий час за допомогою електронних сервісів, що функціонують на порталі ДФС України.

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *