ДПІ в Надвірнянському районі інформує

За природний газ на Надвірннщині сплатили майже мільйонів
За п’ять місяців 2015 року платники податків району сплатили до державного бюджету 8,9 млн. грн. збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності.

За природний газ на Надвірннщині сплатили майже мільйонів
За п’ять місяців 2015 року платники податків району сплатили до державного бюджету 8,9 млн. грн. збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності.
Як повідомиланачальника відділу оподаткування юридичних осіб Тетяна Паньків, на обслуговуванні в ДПІ в Надвірнянському районіперебувають два підприємства – платники податків цього збору, які постачають природний газ різним категоріям споживачів.
Довідково: відповідно до Податкового кодексу України, збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності продовжено до 1 січня 2016 року.
 
 
Запобігання продажу алкоголю та тютюну неповнолітнім
Нагадуємо, що статтею 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» передбачено заборону щодо продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів:
– особами, які не досягли 18 років;
– у приміщеннях та на території навчальних закладів, закладів охорони здоров'я, крім ресторанів, що знаходяться на території санаторіїв;
– у приміщеннях спеціалізованих торговельних організацій, що здійснюють торгівлю товарами дитячого асортименту або спортивними товарами, а також у відповідних відділах (секціях) універсальних торговельних організацій;
– у закритих спортивних спорудах (крім пива у пластиковій тарі);
– з торгових автоматів;
– на полицях самообслуговування (крім тютюнових виробів у блоках та алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових, пива);
– з рук;
– у невизначених для цього місцях торгівлі та ін.
Продавець пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових або тютюнових виробів зобов'язаний отримати у покупця, який купує пиво (крім безалкогольного), алкогольні напої, слабоалкогольні напої, вина столові або тютюнові вироби, паспорт або інші документи, які підтверджують вік такого покупця, якщо у продавця виникли сумніви щодо досягнення покупцем 18-річного віку.
У разі відмови покупця надати такий документ продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових або тютюнових виробів такій особі забороняється.
Крім того, статтею 17 цього Закону визначено відповідальність суб'єктів господарювання, які продають алкоголь чи тютюн особам, що не досягли 18-річного віку. До таких суб’єктів застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у сумі 6800 гривень.
Окрім фінансової відповідальності, суб’єкта господарювання за продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів неповнолітнім чекає анулювання ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.
Шановні суб’єкти господарювання уникайте порушення законодавства та бережіть здоров’я майбутнього покоління.
 
Понижуючий коефіцієнт для зменшення розміру єдиного внеску
Законом України від 02 березня 2015 року № 219-VIII «Про внесення змін до розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (щодо зменшення навантаження на фонд оплати праці)», передбачено більш лояльні умови понижуючої ставки єдиного внеску, який набрав чинності 13 березня 2015 року.
Платники єдиного внеску при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам та/або при нарахуванні винагороди за цивільно-правовими договорами, допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами можуть застосовувати розмір єдиного внеску з урахуванням понижуючого коефіцієнта (далі – коефіцієнт), якщо виконуються одночасно такі умови:
– база нарахування єдиного внеску в розрахунку на одну застраховану особу в звітному місяці збільшилась на 20 і більше відсотків порівняно з середньомісячною базою нарахування єдиного внеску платника за 2014 рік в розрахунку на одну застраховану особу;
– після застосування коефіцієнта середній платіж на одну застраховану особу в звітному місяці складе не менше ніж середньомісячний платіж на одну застраховану особу платника за 2014 рік;
– кількість застрахованих осіб у звітному місяці, яким нараховані виплати, не перевищує 200 % середньомісячної кількості застрахованих осіб платника за 2014 рік.
Коефіцієнт щомісячно обчислюється платниками самостійно. Якщо в результаті розрахунку коефіцієнта його значення складає менше ніж 0,4, то платник застосовує коефіцієнт 0,4.
Коефіцієнт застосовується в тому числі при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи, тобто нарахована заробітна плата (дохід) сумісникам також включається для розрахунків понижуючого коефіцієнта.
З детальною інформацією щодо адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування можна ознайомитися на офіційному порталі ДФС України (http://sfs.gov.ua/) в розділі «Податкові зміни – 2015».
 
Щодо відмови юридичної особи платника ЄП третьої групи від застосування спрощеної системи оподаткування: про право та обов’язок
Відмова від спрощеної системи оподаткування платниками єдиного податку третьої групи здійснюється в порядку, визначеному підпунктами 298.2.1 – 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 Податкового кодексу України.
Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву (п.п. 298.2.1 п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу України).
Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом України, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів (на підставі п.п. 298.2.2 п. 298.2 ст. 298 цього Кодексу).
Згідно з п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу України платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, у таких випадках та в строки:
у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку третьої групи – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;
у разі застосування платником єдиного податку іншого способу розрахунків, ніж зазначені у п. 291.6 ст. 291 цього Кодексу, – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено такий спосіб розрахунків;
у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми;
у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку, – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності;
у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів – в останній день другого із двох послідовних кварталів.
Затверджено новий порядок нарахування та сплати єдиного соціального внеску
Набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 «Про затвердження Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».
Документ визначає процедуру нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування страхувальниками, визначеними Законом України від 8.07.2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами фіскальної служби.
Так, пунктом 5 розділу IV нової Інструкції передбачено, що фізичні особи-підприємці на загальній системі оподаткування та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, більше не зобов’язані щоквартально сплачувати авансові внески з ЄСВ. Тепер вони сплачуватимуть ЄСВ на підставі річної декларації – перші до 10 лютого, а другі – до 1 травня року, наступного за звітним.
Відповідно до ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 до платників, визначених п. п. 1-4 п. 1 р. II Інструкції, фіскальні органи застосовують штрафні санкції. Відтак в Інструкції уточнено порядок застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату (несплату, неперерахування), донарахування єдиного внеску за періоди до 1 січня 2015 року. Окрім того, додано  нові норми щодо списання боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску у випадку ліквідації юридичної особи – платника єдиного внеску; смерті фізичної особи, оголошення її померлою, визнання її в судовому порядку безвісно відсутньою або недієздатною.
Окрім того, Інструкція  вимагає додаткового документа для звільнення платників єдиного внеску, які перебувають на обліку у фіскальних органах, розташованих у населених пунктах, де проводиться АТО (визначених переліком Кабінетом Міністрів України), від виконання обов’язків (зокрема, щодо нарахування, сплати ЄСВ, подання звітності), а також від застосування штрафних санкцій за невиконання обов’язків платників ЄСВ. Такі звільнення застосовуватимуться за період з 14.04.2014 р. і до закінчення АТО на підставі заяви, поданої в довільній формі не пізніше 30 календарних днів із дня закінчення АТО, та сертифіката торгово-промислової палати.
Нова Інструкція набрала чинності з дня її опублікування – 29 травня 2015 року.
Про трудові відносини – у складі звітності з ЄСВ
Відповідно до частини третьої статті 24 Кодексу законів про працю  України працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового  договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або  уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу  виконавчої  влади  з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому  Кабінетом  Міністрів України.
Оскільки Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженим наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 454, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України  20.09.2013 за № 1628/24160, скасовано і на сьогодні порядок повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу відсутній, заповнення таблиці 5 додатка 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від № 23.04.2015 №460/26905,  до  прийняття  необхідного  порядку  вважається  повідомлення,  яке подається у складі обов'язкової звітності за календарний місяць до  територіальних  органів  фіскальної служби  за основним місцем обліку платника  із зазначенням трудових  відносин   з   прийнятими   працівниками.

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *