ДПІ в Надвірнянському районі інформує

 

Застосування понижуючого коефіцієнта при нарахуванні заробітної плати

 

Застосування понижуючого коефіцієнта при нарахуванні заробітної плати

При нарахуванні заробітної плати фізичним особам або при нарахуванні винагороди за цивільно-правовими договорами, допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами для платників єдиного внеску, визначених в абзацах 2,3,4 та 7 пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” застосовується  понижуючий коефіцієнт – звертають увагу фахівці ГУ ДФС у Волинській області.

Така норма передбачена відповідно до Закону України від 02.03.2015 року № 219-VIII “Про внесення змін до розділу VIII “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" щодо зменшення навантаження на фонд оплати праці”, та застосовується при виконанні платником одночасно таких умов:

а) база нарахування єдиного внеску в розрахунку на одну застраховану особу в звітному місяці збільшилась на 20 і більше відсотків порівняно з середньомісячною базою нарахування єдиного внеску платника за 2014 рік в розрахунку на одну застраховану особу;

б) після застосування коефіцієнта середній платіж на одну застраховану особу в звітному місяці складе не менше ніж середньомісячний платіж на одну застраховану особу платника за 2014 рік ;

в) кількість застрахованих осіб у звітному місяці, яким нараховані виплати, не перевищує 200 відсотків середньомісячної кількості застрахованих осіб платника за 2014 рік. Ця умова не застосовується до платників єдиного внеску, визначених в абзацах 3 та 4 пункту 1 частини 1 статті 4 Закону №2464.

Також зауважимо, що при розрахунку понижуючого коефіцієнта показники за 2014 рік визначаються на підставі звітності платника єдиного внеску, тобто на підставі таблиці 1 додатка 4  Звіту з ЄСВ. Розраховані показники за 2014 рік будуть незмінними до 31.12.2015 року, проте понижуючий коефіцієнт за звітний місяць може коливатися щомісячно залежно від бази нарахування.

У разі застосування коефіцієнта платник єдиного внеску зазначає про це в звіті.

Розрахований коефіцієнт та розмір єдиного внеску зазначаються з трьома знаками після коми. Якщо в результаті розрахунку коефіцієнта його значення складає менше ніж 0,4, то платник застосовує коефіцієнт 0,4.

Варто зазначити, що понижуючий коефіцієнт застосовується у тому числі при нарахуванні заробітної плати фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи, тобто нарахована заробітна плата сумісникам також включається для розрахунків понижуючого коефіцієнта.

Понижуючий коефіцієнт не застосовується до ставки єдиного внеску для підприємств, установ, організацій за працюючих інвалідів (8,41 відс.) та до всіх ставок єдиного внеску у вигляді утримання (3,6 відс., 6,1 відс., 2,6 відс, 2 відс, 2,85 відс.), тобто при розрахунку всіх показників кількість працюючих інвалідів та нарахована їм заробітна плата не враховуються.

Окремо варто зауважити, що понижуючий коефіцієнт не застосовується платниками єдиного внеску, вказаними в абзаці сьомому пункту 1 частини першої статті 4 Закону N 2464, тобто військовими частинами та органами, які виплачують грошове забезпечення.

Додатково: платник єдиного внеску, що застосував коефіцієнт та не сплатив нарахований єдиний внесок у встановлені строки, позбавляється права в майбутньому застосувати коефіцієнт до повної сплати такої недоїмки (боргу). Право на застосування коефіцієнта поновлюється з місяця, в якому сплачено таку недоїмку (борг).

 

Електронне адміністрування податку на додану вартість знижує ризики формування фіктивного податкового кредиту

Запровадження системи електронного адміністрування ПДВ направлено на зниження ризиків формування фіктивного кредиту та унеможливлення отримання неправомірного відшкодування ПДВ з бюджету, скорочення обсягів тіньової економіки в країні та витрат держави на адміністрування ПДВ.

Крім того, запровадження такої системи зменшує вплив людського фактору та сприяє зменшенню рівня корупції. Також зменшується кількість обтяжливих для бізнесу звірок та перевірок, скорочується число критеріїв для автоматичного бюджетного відшкодування податку на додану вартість та  спрощується звітність з ПДВ.

Нагадаємо, що зміни щодо електронного адміністрування ПДВ набули чинності з 1 січня 2015 року. Відповідно до прийнятих законодавчих актів «Електронне адміністрування ПДВ запроваджено поетапно  до 1 липня 2015 року у тестовому режимі. Це зроблено з метою надати змогу платникам податку та контролюючим органам адаптуватись до нових правил адміністрування податку на додану вартість.  З 1 липня поточного року система діє у звичайному режимі.

 

Фактичні податкові перевірки: що потрібно знати про візит працівників ДФС

Фактична перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності документа, що підтверджує державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців відповідно до закону, ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами). Перед початком фактичної перевірки, з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій та ведення касових операцій, посадовими особами контролюючих органів може бути проведена контрольна розрахункова операція.

Посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення фактичної перевірки без попередження за умови пред’явлення таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб’єкта (прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи – платника податку, який перевіряється) або об’єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку.  Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Нагадаємо, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб – підприємців з обсягом доходу до 20 млн грн за попередній календарний рік здійснюються контролюючими органами виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або вимогами Кримінального процесуального кодексу України. Це передбачено пунктом 3 Прикінцевих положень Закону № 71.

Зазначене обмеження не поширюється:

– з 1 січня 2015 року на перевірки суб’єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість;

– з 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої (фізичні особи – підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, визначених пунктом 27 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.

 

Нагадуємо про електронний цифровий підпис

Послуги електронного цифрового підпису – зручний та сучасний спосіб не тільки для спрощення документообігу у суб’єктів підприємницької діяльності, але й шанс застрахувати свою інтелектуальну власність будь-якому користувачу електронної пошти.

Можливість отримати безкоштовно електронний сертифікат ключа – надає змогу кожному платнику оптимізувати процедуру подачі звітів, швидко та без перешкод звітувати  до податкових, митних органів. Не витрачаючи свій час, отримувати консультації в режимі он-лайн, замовляти довідки, тощо. Адже, відповідно до Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронний цифровий підпис» електронний підпис є обов'язковим реквізитом електронного документа, який використовується для ідентифікації автора та/або підписувача електронного документа іншими суб'єктами електронного документообігу. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.

Тож, закликаємо підприємців, юридичних осіб та пересічних громадян, які з тих, чи інших причин ще не мають електронного ключа – отримати його якнайшвидше, та відчути всі переваги та зручності використання.

Отримати ключі електронного цифрового підпису можна безкоштовно звернувшись у відділ реєстрації користувачів при Головному управлінні ДФС у Івано-Франківській області.

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *