Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

ДПІ в Надвірнянському районі інформує

 

Майже 83 мільйони гривень утримано із доходів мешканців Надвірнянщини

 

Майже 83 мільйони гривень утримано із доходів мешканців Надвірнянщини

Саме така сума податку на доходи фізичних осіб, що безпосередньо залежить від розміру доходів громадян, утримана та перерахована до місцевих та Державного бюджетів, зазначають у ДПІ у Надвірнянському районі. Надходження перевищують минулорічні надходження на 13,8 млн.грн.

За 10 місяців поточного року до місцевих бюджетів Надвірнянщини надійшло 62 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб.

До Державного бюджету мешканці району сплатили 20,7 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб.

 

Бізнесменам Надвірнянщини відшкодовано 3,8 млн.грн. податку на додану вартість

Підприємствам Надвірнянщини у  жовтні 2015 року відшкодовано 432 тис.грн., що на 286 тис.грн. більше аналогічного періоду минулого року (146 тис.грн.у жовтні 2014 року).

З початку року бюджетне відшкодування податку на додану вартість платники податків району  отримали в сумі 3767 тис.грн., з них повернуто «автоматом» 2683 тис.грн. або 72 відсотка. В порівнянні з відповідним періодом відшкодовані суми збільшились на 3287 тис.грн., в т.ч. в автоматичному режимі – на 3767 тис.грн.

«Правом на відшкодування ПДВ «автоматом» протягом звітного періоду 2015 року скористались 4 суб’єкти господарювання району, які дотримались усіх критеріїв для автоматичного повернення податку. При цьому у 2014 році таких платників не було»,-відмітив начальник ДПІ у Надвірнянському районі Василь Гнатюк.

Така тенденція пояснюється очевидними перевагами цього способу: скороченими термінами проведення перевірок та зарахування коштів на поточний рахунок платника податку.

Оперативність та простота такого механізму сприяє підвищенню конкурентноздатності підприємств, тому фахівці органів ДПІ у Надвірнянському районі очікують, що кількість платників, які претендують на відшкодування ПДВ в автоматичному режимі, значно збільшиться. 

 

До питання включення до складу податкового кредиту податкової накладної, яка не була до нього включена в податковому періоді її складання/реєстрації

Належним чином складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 180 днів податкова накладна, яка не була включена до складу податкового кредиту в податковому періоді її складання/реєстрації та з дати складання якої не минуло 365 днів, може бути включена до складу податкового кредиту в наступних звітних (податкових) періодах протягом 365 календарних днів з дати її складання шляхом відображення сум податку на додану вартість в розділі II «Податковий кредит» податкової декларації з ПДВ.

Так, відповідно до п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Слід зауважити, що з урахуванням змін, внесених до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, з 29.07.2015 діє норма, згідно з якою у разі, якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної.

Відповідне питання – відповідь розміщено у підкатегорії 101.16 категорії 101 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України.

Крім того, більш детальна інформація міститься у листі ДФС від 07.08.2015 № 29163/7/99-99-19-03-02-17 "Про зміни в порядку складання та реєстрації податкових накладних", з яким також можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС (http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-zmini-2015/elektronne-administruvannya-pdv/63867.html).

 

Громадські об’єднання без статусу юридичних осіб не підлягають взяттю на податковий облік

Громадські об’єднання, які включені до Реєстру громадських об’єднань без статусу юридичної особи, не підлягають взяттю на податковий облік в контролюючих органах.

Нормами пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України визначено, що платниками податків є юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об’єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об’єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов’язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Відповідно до ст. 1 Закону України від 22.03.2012 № 4572-VI ”Про громадські об’єднання” громадське об’єднання – це добровільне об’єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів.

Громадське об’єднання може здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи або без такого статусу.

Відповідно до норм цього Закону, громадські об’єднання без статусу юридичної особи не мають права бути учасником цивільно-правових відносин, набувати майнові і немайнові права відповідно до законодавства.

З метою обліку громадських об’єднань та забезпечення загального доступу до інформації про громадські об’єднання уповноважений орган з питань реєстрації веде Реєстр громадських об’єднань. Основні відомості Реєстру громадських об’єднань є відкритими для безоплатного доступу на офіційному веб-сайті уповноваженого органу з питань реєстрації, та містять відомості про тип запису: громадське об’єднання (із статусом юридичної особи) або громадське об’єднання (без статусу юридичної особи).

 

Правила користування електронними ключами

Електронний документообіг став звичним для нас явищем. Порядок надання декларацій через мережу Інтернет має ряд переваг, серед яких, відсутність черг та можливість надання декларацій у будь-який зручний час.

Для подання податкової звітності до органів фіскальної служби в електронній формі платникам податків необхідно: з органом ДФС за місцем свого обліку укласти договір про визнання електронних документів та отримати у акредитованому центрі сертифікації ключів, включеному до системи електронного звітування, посилені сертифікати ключів електронного цифрового підпису.

Звертаємо увагу, що якщо у платника податків змінюються облікові дані, зокрема, керівник (директор, головний бухгалтер або особа, уповноважена вести бухгалтерський облік), то у строк до моменту подання наступної електронної звітності потрібно отримати нові посилені сертифікати відкритих ключів на посадових осіб платника, які мають право підпису документів, та переукласти договір «Про визнання електронних документів».

Якщо договір «Про визнання електронних документів» укладається в електронній формі, то посилений сертифікат платника податків та його посадових осіб імпортуються у базу сертифікатів разом з договором. Тому для імпортування у базу сертифікатів нового договору зазначений договір необхідно переукласти.

 

Платники податків мають право на захист своїх прав

Гарантії прав та свобод людини і громадянина – це передбачена Конституцією і законами України система правових норм, організаційних засобів і способів, умов і вимог, за допомогою яких здійснюються охорона і захист прав, свобод та законних інтересів людини і громадянина. Одним з основних принципів діяльності органів Державної фіскальної служби в Україні є забезпечення додержання та можливості реалізації прав людини, а також гарантування законності та правопорядку в системі оподаткування.

Статтею 67 Конституції України чітко визначено обов’язок кожного громадянина України сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, встановлених законами України. Водночас Конституція України в частині 4 статті 41 передбачає непорушність права приватної власності, а в частині 5 статті 55 гарантує право кожної людини і громадянина захищати свої права та свободи від порушень і протиправних посягань будь-якими не забороненими законом засобами. Передбачені Основним законом права та гарантії поширюються також на сферу податкових правовідносин.

Платник податку як власник своїх грошових коштів має законне право захищати приватну власність, якщо контролюючий орган претендує на більшу суму, ніж та, що, з погляду платника, передбачена для сплати податку. Тобто, поряд з обов’язком сплачувати податки, фізичні й юридичні особи наділені певними правами, що дозволяє вести цивілізований діалог з посадовими особами органів Державної фіскальної служби України. До таких прав слід віднести право оскаржувати у разі незгоди рішення фіскальних органів щодо донарахування податкових зобов’язань, застосування фінансових санкцій і накладення адміністративних стягнень; відшкодовувати з бюджету грошові кошти, списані органом Державної фіскальної служби у безспірному порядку з порушенням вимог законодавства; отримувати консультації з питань оподаткування; безоплатно отримувати в контролюючих органах інформацію про податки і збори і нормативно-правові акти тощо.

ДПІ у Надвірнянському районі закликає платників податків бути свідомими, активними в реалізації наділених їм та забезпечених законодавством України прав, а водночас пильними й уважними в дотриманні обов’язків.

 

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *