Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Кадрові питання і розподіл повноважень вивчали прикарпатські ОТГ

Кадри вирішують все, але й самі кадрові рішення та документи вимагають чималої уваги. Адже, як відомо, «усе добре» до першого конфлікту чи перевірки.
Саме про кадрові рішення, питання формування ефективної системи служби в органах місцевого самоврядування та розподіл повноважень у апараті громади говорили в рамках семінару «Кадрові питання та дотримання законності у діяльності органів місцевого самоврядування», організованого Івано-Франківським центром розвитку місцевого самоврядування за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» у Делятинської ОТГ.

«Кадрові питання та грамотний юридичний супровід дуже важливий на усіх етапах роботи об’єднаних територіальних громад від створення до становлення. Багатьох із присутніх тут представників громад центр розвитку місцевого самоврядування консультував в індивідуальному порядку. А оскільки назбиралась певна кількість питань, які цікавлять переважну більшість ОТГ, то ми запросили фахівців, які сьогодні дадуть відповіді на всі ваші питання», – зазначив директор Івано-Франківського ЦРМС Руслан Панасюк.

Найбільше питань щодо кадрів виникає одразу на етапі створення об’єднаної територіальної громади. Попри скептицизм і певні застереження цей процес не веде до роздування штатів органів місцевого самоврядування.

«Звичайно, що зі створенням громади фактично ліквідовуються сільські ради. Їх голови стають в.о. старости, а працівникам сільських рад пропонують роботу в апараті громади. Таким чином на перших порах вирішують проблему кадрового голоду. Адже як показує практика кількох останніх років у сільській місцевості це і справді проблема», – говорить радник з питань децентралізації Івано-Франківського ЦРМС Максим Чопей.

У свою чергу консультантка з юридичних питань формування ефективної системи служби в органах місцевого самоврядування та розвитку форм прямого народовладдя Програми U-LEAD Леся Федченко наголосила на тому, що навіть в умовах існуючого законодавства деякі процедури при прийомі на службу в органи місцевого самоврядування, якими є ОТГ, мають обов’язково дотримуватися. Зокрема це стосується проведення конкурсу і можливості стажування.

«Застосування процедури стажування при прийнятті на службу в органах місцевого самоврядування можливо, якщо вже прийняте положення про його проведення відповідним органом місцевого самоврядування. В іншому випадку в подальшому можуть виникнути питання щодо законності прийняття на роботу людини», – наголосила Леся Федченко.

Проте найбільш запитуваними виявились практики і законодавчі механізми, які цікавили багатьох учасників, щодо переходу з державної служби на службу в органи місцевого самоврядування, а також процедура стажування в ОМС з метою подальшого працевлаштування. Адже тенденція, коли працівники райдержадміністрацій переходять працювати громаду стали більш масовими, зокрема, в районах, територія яких в більшій частині вже покрита ОТГ.

Законодавство про службу в органах місцевого самоврядування зараз проходить етап реформування, а законопроєкт «Про службу в органах місцевого самоврядування» повинен зняти багато проблемних питань і поставити крапку у розмовах про тотожність із держслужбою. Про зарубіжний досвід у цій сфері та українські реалії розповів консультант з юридичних питань формування ефективної системи служби в органах місцевого самоврядування та розвитку форм прямого народовладдя U-LEAD Максим Бризіцький.

На його переконання, сьогоднішні практики громад щодо розподілу повноважень між головою, радою, виконавчим апаратом і старостами показують дуже різні підходи до цього питання.

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *