Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Майбутнє української освіти – в поєднанні теорії і практики

«Попередньо Мінфін готовий розглянути можливість надання фіскальних стимулів для бізнесу, що співпрацюватиме з навчальними закладами в рамках дуальної освіти, але ми маємо спільно створити працюючу модель».

«Попередньо Мінфін готовий розглянути можливість надання фіскальних стимулів для бізнесу, що співпрацюватиме з навчальними закладами в рамках дуальної освіти, але ми маємо спільно створити працюючу модель».

Про це зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час свого виступу на круглому столі «Дуальна освіта – виклик безробіттю. Як в Україні відродять виробничі професії».

«Розвиток дуальної освіти, коли в підготовці молодих фахівців беруть участь і навчальний заклад, і підприємство, може стати саме тим поштовхом, що необхідний українській освіті для підвищення якості навчання і її відповідності стандартам та запитам ринку праці», – додала Лілія Гриневич. 

Впровадження дуальної освіти в Україні найперше чекають виробнича, аграрна та ІТ-сфери. Студенти, які вчаться за цими напрямками, більше потребують практики, ніж теорії. На жаль, технічна база вітчизняних вишів застаріла. Тим часом, бізнес вкладає гроші в інновації, а тому може навчити студентів виробничим процесам.

Згідно з принципами дуальної освіти, підприємці можуть формувати розклад занять, забирати зайві предмети і навіть приймати іспити у студентів. Також платять стипендію, наближену до зарплатні. Таким чином молодим спеціалістам не потрібно шукати компроміс між навчанням і підзаробітком.

Захід проходив за участі освітян, науковців, вітчизняних та закордонних експертів, а також представників Федерації роботодавців. Голова правління Кіровоградського обласного об’єднання організацій роботодавців Павло Штуман запропонував створити спеціальну робочу групу, що займатиметься виробленням рамок співпраці вищих навчальних закладів і представників бізнесу в межах дуальної освіти.

«Є значний перелік професій, з яких повністю отримати знання поза виробництвом просто неможливо. Саме тому ми закликаємо МОН підтримати ідею створення робочої групи з представників Міністерства, освітян, експертів та роботодавців, що напрацьовуватимуть дорожню карту впровадження дуальної освіти в Україні», – пояснив Павло Штуман.

Міністр зазначила, що ця пропозиція є слушною, а МОН завжди активно долучає до співпраці зацікавлені групи.

«В Україні гостро відчувається дефіцит хороших спеціалістів. Водночас, маємо проблеми з безробіттям та працевлаштуванням студентів. Дуальна освіта дає плюси одним та іншим: підприємства отримають кваліфіковані кадри, студенти – роботу», – додав президент Малої академії наук Станіслав Довгий. 

Довідково: 

Дуальна освіта – спосіб навчання 50 на 50, коли поєднується теорія у ВНЗ та практика на виробництві, зародився в Німеччині у 1970-х роках.

Для отримання теоретичних знань студенту достатньо 1-2 дні на тиждень відвідувати ВНЗ, а також працювати самостійно. Решта підготовки – це робота на підприємстві.

Відтоді німецька система, що поєднує державну професійну школу з виробничим навчанням, вважається зразковою, і була експортована в численні країни. Потім цей досвід повторила Канада й багато країн Європи – Австрія, Швейцарія та інші.

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *