Надвірнянська об’єднана ДПІ інформує:

До уваги громадян – платників земельного податку
Земельні відносини в Україні регулюються Земельним кодексом України, а справляння плати за землю – Податковим кодексом України та Законом України «Про оренду землі».

До уваги громадян – платників земельного податку
Земельні відносини в Україні регулюються Земельним кодексом України, а справляння плати за землю – Податковим кодексом України та Законом України «Про оренду землі».
Земельним кодексом передбачено, що використання землі в Україні є платним.
Відповідно до Податкового кодексу платниками земельного податку є власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктом оподаткування – земельні ділянки.
Обчислення податку здійснюється на підставі нормативної грошової оцінки земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації та ставок податку, визначених рішеннями органів місцевого самоврядування.
Надвірнянська ОДПІ інформує громадян району, що при виникненні питань зі сплати земельного податку за 2016 р. необхідно звертатися із наявними документами до податкової інспекції.
Затверджено порядок контролю за обсягом доходу підприємців – платників єдиного податку II і III груп, досягнення якого (понад 1 млн грн.) вимагає застосування РРО
Кабмін постановою від 13.07.2016 р. № 439  затвердив Порядок здійснення органами доходів і зборів контролю за досягненням платниками єди- ного податку другої і третьої груп (фізособами – підпри- ємцями) обсягу доходу, визначеного п. 296.10 Податкового кодексу України (ПКУ).
У Порядку передбачено, що для визначення граничного обсягу доходу будуть враховуватися в сукупності усі види доходів, які отримані платником єдиного податку від провадження підприємницької діяльності протягом календарного року незалежно від обраних видів діяльності.
Для здійснення податкового контролю використовується податкова інформація, зібрана та/або отримана контролюючими органами у порядку, передбаченому статтями 72 і 73 ПКУ. Для отримання цієї інформації фахівці ДФС можуть звертатися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин зписьмовим запитом про подання податкової інформації.
Отримувати податкову інформацію контролюючі органи мають право також шляхом проведення зустрічних звірок даних госпсуб'єктів стосовно платників єдиного податку щодо визначення граничного обсягу доходу у порядку, передбаченому пунктом 73.5 ПКУ.
Окрім того, з метою здійснення податкового контролю контролюючі органи можуть проводити документальну позапланову перевірку (за наявності підстав, передбачених пп. 78.1.1 – 78.1.18 ПКУ) та фактичну перевірку (за наявності підстав згідно з пп. 80.2.1 – 80.2.7 ПКУ).
Оподаткування доходів профспілки
ДФС України повідомлено, що профспілкова організація, яка відповідає вимогам, встановленим у пп. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України (далі – Податковий кодекс), зокрема внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій, не сплачує податок на прибуток з будь-яких доходів, отриманих нею в, межах статутної діяльності, та використовує отримані доходи (прибутки) виключно на реалізацію своєї статутної діяльності (у тому числі господарської діяльності, необхідної для виконання статутних завдань) без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
Оподаткування нерухомості у разі переходу права власності
 У разі переходу права власності на об’єкт житлової або нежитлової нерухомості (об’єкт оподаткування) від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього та нового власника. Для попереднього власника податок обчислюється за період з 1 січня до початку того місяця, в якому він втратив право власності на об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому виникло право власності.
Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
Фахівці Надвірнянської ОДПІ зазначають, що фізичні особи можуть сплачувати податок у сільській та селищній місцевості через каси сільських рад або рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про прийняття податків.
Разом з тим, платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:
 – об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
 – розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
– права на користування пільгою із сплати податку;
– розміру ставки податку;
 – нарахованої суми податку.
 У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Як змінився екологічний податок у 2016 році.
Упродовж шести місяців цього року платники Надвірнянщини сплатили до зведеного бюджету 739,0 тис. грн.  екологічного податку. До державного бюджету надійшло майже 148 тис.грн., до місцевого бюджету 291 тис.грн.
Податкова інспекція звертає увагу, що Законом №909-VІІІ проіндексовано ставки екологічного податку, що діяли у 2015 році.  Крім цього, за податковими зобов’язаннями з екологічного податку, що виникли у виробників електроенергії на теплоелектроцентралях та ТЕС з 1 січня 2016 року ставки податку становлять 100% від ставок, передбачених статтями 243245 і 246 Податкового кодексу України.
Щодо звітності з екологічного податку, то нагадуємо, що декларація екологічного податку затверджена наказом Мінфіну від 17.08.2015 р. №715.
 Платники екологічного податку подають декларації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації:
– за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення;
–  скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти;
– розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах – за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об’єктів;
– за утворення радіоактивних відходів та тимчасове зберігання радіоактивних відходів понад установлений особливими умовами ліцензії строк – за місцем перебування платника на податковому обліку у контролюючих органах.
Отже, граничним терміном подання декларації екологічного податку за ІІ квартал 2016 року є 09 серпня 2016 року, останнім днем сплати є 19 серпня 2016 року.
Звіт з єдиного внеску за відсутності найманих працівників.
Юридичні особи та підприємці, які не використовують працю громадян на умовах трудового договору (контракту), звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів ДФС за найманих працівників не подають.
При цьому, підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані подавати Звіт за себе незалежно від того, чи ведуть вони підприємницьку діяльність, крім підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
У разі самостійного визначення бази нарахування єдиного внеску фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, та які є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію за віком або соціальну допомогу, формують та подають до фіскальних органів Звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом.
Електронний цифровий підпис та переваги подання електронної звітності
ГУ ДФС в Івано-Франківській області нагадує, що електронний цифровий підпис (ЕЦП) дає можливість платникам податків оптимізувати процедуру подачі звітів, швидко та без перешкод звітувати  до податкових, митних органів не витрачаючи свій час,  замовляти довідки, тощо.
Тож серед основних переваг представлення звітності в електронному вигляді варто виділити економію робочого часу та коштів на придбання бланків звітності, оперативне відстеження змін до форм звітності, уникнення втрат часу на черги при поданні звітності тощо.
Необхідними умовами для платника податків, який виявив бажання подавати податкову звітність в електронному вигляді, є наявність:
– комп’ютера з операційною системою Windows із доступом до мережі Інтернет;– спеціалізованого програмного забезпечення для формування, підписання та подання податкової звітності до органів ДФС;
– чинних посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису посадових осіб, які підписують звітність, що слугує аналогом власноручного підпису в електронному вигляді, який забезпечує цілісність документів, конфіденційність, достовірність даних та ідентифікацію особи, яка відправила документ.
Щоб розпочати подання податкової звітності в електронній формі платнику податків необхідно укласти Договір «Про визнання електронних документів» з контролюючими органами. Такий договір укладається в електронному вигляді за допомогою обраного платником податків програмного забезпечення (онлайн-сервісу) для підписання та подання електронної звітності.
З інформацію про безкоштовне програмне забезпечення, яке можна використовувати при формуванні та підписанні звітності та з повним переліком необхідних реєстраційних документів (зразками їх заповнення) для кожної категорії платників податків та іншою корисною інформацією можна ознайомитися на офіційному сайті АЦСК ІДД ДФС України http://acskidd.gov.ua.
Отримати ключі електронного цифрового підпису можна безкоштовно у Центрах обслуговування платників податків  при ДПІ в м.Івано-Франківську та Калуській ОДПІ.
Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна у розділі «Реєстрація користувачів» офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС.

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *