Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Надвірнянська об’єднана ДПІ повідомляє:

До уваги громадян – власників нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки!

До уваги громадян – власників нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки!
Надвірнянська ОДПІнагадує, що відповідно до підпункту 266.1.1 пункту 266.1 статті 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок), є фізичні та юридичні особи, у тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Для платників податку – фізичних осіб звітування з цього податку не передбачене.
Обчислення суми податку з об’єкту оподаткування здійснюється контролюючим органом самостійно, шляхом надсилання такій особі, за місцем її реєстрації (для резидентів) та за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності нерезидентів (для нерезидентів), до 1 липня року, що настає за звітним роком, податкового повідомлення – рішення про сплату відповідної суми податку (підпункт 266.7.2 пункту 266.7 статті 266 Кодексу).
Органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов’язані щоквартально у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем розташування такого об’єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (підпункт 266.7.4 пункту 266.7 статті 266 Кодексу).
Громадяни у цьому році сплачуватимуть податок за власність, якою вони володіли у 2015 році за ставками та у порядку, які діяли у минулому році.
Відповідно до законодавства, кожний громадянин, який має у власності квартиру, або будинок, або змішані типи (квартиру і будинок) має право на зменшення його бази оподаткування.
Якщо це окрема квартира або декілька квартир – на 60 квадратних метрів. Для будинку (будинків) така пільга надається у розмірі 120 квадратних метрів. Тобто, якщо площа усіх будинків (чи одного будинку) не перевищує 120 квадратних метрів, то громадянин не сплачує податок. Для змішаних типів: якщо одночасно є і квартира, і будинок, загальна площа, яка підлягає оподаткуванню, зменшується на 180 квадратних метрів.
Органам місцевого самоврядування надані повноваження щодо надання пільг та встановлення ставок оподаткування податком на нерухоме майно.
Кодексом передбачено, що ставки податку на 2015 рік для житлової нерухомості встановлюються на рівні до 2% від розміру мінімальної заробітної плати станом на 1 січня звітного року, за кожний квадратний метр, який перевищує надану пільгу.
Для нежитлової нерухомості на 2015 рік ставка податку не може перевищувати 1% мінімальної заробітної плати станом на 1 січня звітного року, за кожний квадратний метр такої нерухомості.
При сплаті у 2016 році податку за 2015 рік береться до уваги мінімальна заробітна плата, яка була встановлена на 1 січня 2015 року, тобто 1 218 гривень.
Отже, до 01.07.2016 громадяни – власники об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що є об’єктом оподаткування податком, отримають від податкових інспекцій податкові повідомлення – рішення про сплату відповідної суми податку. До цього документу додається квитанція та повідомлення про сплату податку з реквізитами для його сплати.
Громадянин може сплатити податок у будь-якому банку. Звертаємо увагу, що фізичні особи можуть сплачувати податок у сільській та селищній місцевості також через каси сільських (селищних) рад або рад об’єднаних територіальних громад за квитанцією про прийняття податків (підпункт 266.9.1 пункту 266.9 статті 266 Кодексу).
Відповідно до вимог підпункту 266.10.1 пункту 266.10 статті 266 Кодексу податкове зобов’язання за 2015 рік з цього податкуфізичні особи повинні сплатити протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення – рішення.
 
До 1 липня громадяни отримають повідомлення про сплату земельного податку
Відповідно до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку. А відтак громадяни – платники цього податку, уже до кінця поточного місяця отримають податкове повідомлення – рішення з визначеною сумою плати за землю. Сплатити її фізичними особами необхідно буде протягом 60 днів з дня вручення такого повідомлення -рішення.
Зауважимо, що фізичні особи несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання з плати за землю. Таким чином, якщо вони протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення не сплачують узгоджену суму грошового зобов’язання, такі платники податків притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у розмірах, встановлених ст.126 ПКУ.
Зволікати зі сплатою земельного податку не варто, адже на суму податкового зобов’язання з плати за землю, не сплаченого протягом встановленого терміну нараховується пеня у порядку, визначеному ст.129 ПКУ.
 
Торгівля пивом – тільки якщо маєте ліцензію
Роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, тільки за наявності у них ліцензій.
З 01.07.2015 ліцензуванню підлягає діяльність з виробництва, імпорту, експорту, оптової та/чи роздрібної торгівлі пивом на загальних підставах, передбачених для алкогольних напоїв.
Отже, суб’єктам господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю пивом (у т.ч. виключно пивом), необхідно отримати ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.
Така діяльність повинна здійснюватися виключно через спеціалізовані підприємства, в тому числі фірмові, спеціалізовані відділи (секції) підприємств з універсальним асортиментом продовольчих товарів, а також заклади ресторанного господарства, без обмеження торговельної площі.
При цьому фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку, які здійснюють роздрібну торгівлю пивом, при розрахунках готівкою зобов’язані застосовувати належним чином зареєстровані касові апарати з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або використовувати книги обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок у випадках, передбачених чинним законодавством.
 
Пенсії, які перевищують 10740 гривень оподатковуватимуться
З 1 липня поточного року набирає чинності Закон України від 02.06.2016 р. № 1411-VIII"Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування пенсій".
Отже, починаючи з 1 липня пенсії (включаючи суму їх індексації) або щомісячне довічне грошове утримання, які перевищують 10 розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність підлягатимуть оподаткуванню, в частині такого перевищення (у 2016 році ця сума становить 10740 грн).  
Сума перевищення буде оподатковуватись за ставкою 18 відсотків. Відповідно вказана частина доходу також  підлягатиме оподаткуванню військовим збором за ставкою 1,5 відсотка.
Нововведення не поширюються на пенсії, призначені учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність ст. 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".
 
Надвірнянська ОДПІпропонує платникам податків зручний спосіб дистанційного спілкування через електронні сервіси
Сьогодні завдяки Інтернет-послугам, які пропонує єдиний веб-портал ДФС України, платники податків мають можливість скористатися сорока сучасними електронними сервісами, які забезпечують дистанційне спілкування громадян і представників бізнесу з фахівцями територіальних органів фіскального відомства.
Таким чином кожен з платників податків може обрати для себе зручний електронний формат послуг та пропозицій, які заощадять робочий час, убезпечать умови ведення бізнесу та дадуть необхідні в роботі знання  й інформацію, – акцентують увагу платників податків фахівці Надвірнянської ОДПІ.
Приміром, не відвідуючи податкову інспекцію, платник податків береться на облік в податковій інспекції протягом одного дня після отримання відомостей із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. Окрім того, шляхом укладання Договору про визнання електронних документів, платник подає звітність до податкової інспекції в електронному вигляді, реєструє податкові та акцизні накладні у Єдиному реєстрі податкових або акцизних накладних. 
ДФС пропонує окремі сервіси і для платників ПДВ. Зокрема, не витрачаючи часу на відвідування податкової інспекції, юридична або фізична особа-підприємець має можливість зареєструватися платником ПДВ, анулювати таку реєстрацію,  отримати витяг з реєстру платників ПДВ, зареєструватись платником єдиного податку, отримати довідку про відсутність заборгованості, а також низку різноманітних витягів із систем електронного адміністрування ПДВ та реалізації пального. 
Завдяки електронному сервісу «Дані про взяття на облік платників податків» платник може перевірити потенційних бізнес-партнерів щодо перебування їх на обліку в органах ДФС, із  «Реєстру страхувальників» – отримати дані про взяття на облік платника єдиного внеску. 
Якщо є потреба з’ясувати податкову репутацію своїх потенційних партнерів, то це можна зробити за посередництвом електронного сервісу  «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».
Через електронні сервіси «Дані Реєстру платників ПДВ» та «Анулювання реєстрації платника ПДВ» можливо перевірити бізнес-партнерів щодо їх реєстрації платником ПДВ або анулювання реєстрації платника ПДВ. 
Сервіс «Реєстр платників єдиного податку» дозволяє перевірити потенційних бізнес-партнерів щодо їх реєстрації платником єдиного податку.
Через сервіс «Електроний кабінет платника» (оновлену версію) платники мають змогу не тільки отримати інформацію із реєстрів, бланки звітності, контактні дані та адреси центрів обслуговування, а й листуватись із органом ДФС в електронному вигляді. Оновлений сервіс надає можливість платнику працювати у режимі реального часу за допомогою персональних комп’ютерів та смарт-пристроїв без встановлення спеціалізованого програмного забезпечення. 
А якщо виникають питання щодо певних особливостей застосування законодавчих норм, то отримати інформаційно-довідкові послуги та консультації можна за телефонами, з використанням електронної пошти, факсу, голосового автовідповідача (0 800 501 007 або 044 454 16 13, електронна адреса idd@sfs.gov.ua) 
Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс дозволяє платнику  отримати відповіді з Бази знань щодо застосування норм податкового, митного законодавства або з питань адміністрування єдиного внеску, а також ознайомитись з нормативними  документами (http://zir. sfs.gov.ua). 
 
Щодо виправлення помилок попередніх звітних років
Відповідно до пункту 50.1 статті 50 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) у разі, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Виправлення самостійно виявлених помилок за період до 01.01.2015 здійснюється у деклараціях окремо за кожен рік, при виправленні самостійно виявлених помилок використовується Податкова декларація з податку на прибуток, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України від 11.11.2015 за №1415/27860 (далі – Декларація).
Самостійне виправлення помилок здійснюється, як і раніше, шляхом уточнення показників декларації відповідно до статті 50 розділу II Кодексу, а саме: в уточнюючій декларації або у складі декларації за поточний звітний (податковий) період з поданням Додатка ВП.
Якщо самостійне виправлення суми від’ємного значення об’єкта оподаткування за звітні періоди до 1 січня 2015 року здійснюється у звітній Декларації, то виправлена сума від’ємного значення об’єкта оподаткування відображається у рядку 04 таблиці 1 Додатка ВП до Декларації.
Якщо виправлення суми від’ємного значення об’єкта оподаткування за звітні періоди до 1 січня 2015 року здійснюється в уточнюючій Декларації, то виправлена сума від’ємного значення об’єкта оподаткування відображається у рядку 04 уточнюючої Декларації.
При цьому інші показники Додатка ВП до Декларації та уточнюючої Декларації не заповнюються.
Для самостійного виправлення помилок за новою формою за звітні (податкові) періоди до 1 січня 2015 року платники мають право скористатися нормами пункту 46.4 статті 46 розділу II Кодексу щодо подання доповнення до податкової декларації, яке може бути складено за довільною формою та буде використано контролюючим органом при аналізі показників такої декларації. У такому випадку платник зазначає про цей факт у спеціально відведеному місці податкової декларації, а доповнення до декларації вважатиметься невід’ємною її частиною.
(Лист ДФС України від 30.05.2016 №11752/6/99-99-15-02-02-15 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:
http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/68422.html)
 

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *