Що потрібно знати, коли збираєтеся у туристичну подорож

На офіційних сайтах Мінекономрозвитку, МЗС, Мінінфраструктури, Державіаслужби, Держпродспоживслужби розміщені рекомендації, які стануть у нагоді тим, хто вирішив відправитися у подорож, організовану туроператором/турагентом.
При укладенні договору на туристичне обслуговування, будь ласка, перевірте, щоб:

туроператор мав чинні ліцензію та фінансове забезпечення (актуальна інформація доступна на офіційному сайті Мінекономрозвитку www.me.gov.uaу розділі «Діяльність-Туризм-Туроператорська діяльність-Ліцензійний реєстр»);
в договорі були вказані заявлені дати вильоту та прильоту;
в договорі була вказана інформація про наявність трансферу з аеропорту до готелю в обох напрямках (у разі заявлення такої послуги);
готель відповідав заявленій категорії і це було також вказано в договорі;
були вказані строки відмови від туру та умови повернення коштів;
кожен турист мав індивідуальний страховий поліс на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
була наявна квитанція про оплату туру або фіскальний чек.
У подорож обов’язково візьміть з собою:

копію договору на туристичне обслуговування;
оригінал страхового полісу на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
контакти туроператора (турагента);
контакти дипломатичної установи України країни, до якої Ви подорожуєте.
У разі, якщо туроператор не надав заявлені послуги* за захистом порушених прав Ви маєте право звертатися із заявою до Держпродспоживслужби, надавши:

фото, – відео матеріали, копію договору на туристичне обслуговування;

розрахункові квитанції понесених витрат тощо.

У разі, якщо туроператор порушив ліцензійні умови**, Ви маєте право звертатися із заявою до Мінекономрозвитку, надавши підтверджуючі документи.

Порушенням ліцензійних умов вважається :

– невидача туристу:

договору на туристичне обслуговування або ваучеру (якщо договір укладено шляхом видачі ваучера);
договору обов’язкового (медичне та від нещасного випадку) страхування (крім випадку самостійного укладання такого договору туристом);
проїзних документів (квитків, в тому числі електронних квитків);
– відсутність договорів на туристичне обслуговування з туристами або з туристичними агентами, якщо договори укладаються через них;

– невидача платіжних документів, що підтверджують внесення туристом до каси туроператора вартості туристичних послуг (фіскальний чек, квитанція);

– відсутність у туроператора власного веб-сайту;

– провадження туроператорської діяльності поза межами заявлених місць провадження такої діяльності;

– відсутність оформлених трудових договорів з найманими працівниками туроператора;

– наявність у штаті туроператора менше ніж 30 % працівників, які мають стаж роботи у сфері туризму, або освіту у сфері туризму;

– відсутність у керівника туроператора документа про освіту або стажу роботи у сфері туризму;

– відсутність у туроператора копії документа, що підтверджує фінансове забезпечення цивільної відповідальності турагента, що реалізує туристичні послуги, сформовані туроператором;

– відсутність обліку виданих туристам договорів обов’язкового (медичного та від нещасного випадку) страхування;

– неподання туроператором статистичного звіту до органу ліцензування;

– невідповідність місця провадження туроператорської діяльності вимогам, визначеним ліцензійними вимогами***.

Права пасажирів у разі відмови у перевезенні, скасування чи тривалої затримки авіарейсів можна завантажити тут.

Довідково

*стаття 20 Закону України «Про туризм»

**постанова Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 р. № 991 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження туроператорської діяльності»

***Вимоги до місця провадження туроператорської діяльності

наявна інформаційна вивіска або інформаційна табличка із зазначенням повного найменування туроператора;
наявні оргтехніка та програмна забезпечення, засоби телефонного зв’язку, доступ до Інтернету;
при вході до місця провадження туроператорської діяльності розміщена інформація про режим роботи;
на видному та доступному для туриста місці розміщена наступна інформація:
копія документа, що підтверджує фінансове забезпечення цивільної відповідальності туроператора перед туристами;
відомості про керівника, заступників керівника (за наявності) та головного бухгалтера туроператора та номери їх телефонів (мобільних телефонів у разі наявності), адреси електронної пошти (у разі наявності);
книга відгуків та пропозицій громадян;
Закон України “Про туризм”;
Закон України “Про захист прав споживачів”;
Ліцензійні умови провадження туроператорської діяльності;
місцезнаходження та номери телефонів Мінекономрозвитку, відповідного територіального органу Держпродспоживслужби.

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *