Українська ГТС та газосховища мають стратегічне значення для Європи

 

Українська ГТС та газосховища мають стратегічне значення для Європи

 

Українська ГТС та газосховища мають стратегічне значення для Європи

На думку Комісара ЄС з питань енергетики Гюнтера Оттінгера, в найближчі роки інвестиції міжнародних інституцій «вдихнуть нове життя» в українську газотранспортну систему (ГТС). 
 
Зважаючи на події у Північній Африці, аварію на японській атомній станції «Фукусіма» і перегляд низкою європейських країн використання атомної енергетики у бік скорочення кількості АЕС, потреба Європи в російському газі ще зростатиме і постачання через Україну не знизяться. Навіть якщо на повну потужність запустять «Північний потік» і «Південний потік», то потреба в Україні як країні-транзитері все одно залишиться. 
 
За даними досліджень Центру Разумкова, через українську ГТС буде проходити як мінімум 60 млрд. куб. м газу. Тобто, об'єктивно, немає жодних альтернатив модернізації української ГТС. При цьому експерти звертають увагу, що експлуатаційні витрати по «Південному потоку» в 2,5 рази вищі, ніж по українській ГТС. Експлуатація підводних трубопроводів відчутно дорожча. До того ж, у разі аварії підводний газопровід практично не підлягає відновленню.
 
Модернізація ГТС і розвиток мережі українських підземних сховищ газу (ПСГ) — в інтересах України, Європейського Союзу та Росії, підкреслюють експерти. Українські ГТС і ПСГ здатні зіграти ключову роль у стратегічній стабільності європейського енергетичного ринку. Їх модернізація та розвиток є великим, довгостроковим проектом. Він складний як у технічному, так і в політичному плані. Але його реалізація дозволить підвищити енергетичну безпеку країн Європи. Всі чудово розуміють, що серед усіх варіантів поставок природного газу до Європи українська ГТС є найбільш економічно ефективною. Для того, щоб повною мірою використовувати її потенціал, необхідно забезпечити рівноправне взаємовигідне співробітництво України, ЄС та Росії. Як відомо, український Уряд неодноразово підкреслював свою зацікавленість у ньому і готовність зробити все, щоб перевести розмови про необхідність співпраці в практичну площину. Газовий конфлікт України та Росії в останні роки свідчить про необхідність загальної координації дій щодо енергетичної безпеки країн ЄС із повноправною участю України. При цьому український Уряд висловлював готовність надавати всебічну підтримку компаніям, які братимуть участь в модернізації газотранспортної системи. Він обіцяє підтримувати не лише українські, але й зарубіжні компанії, які погодяться інвестувати в українську ГТС. На думку експертів, Україна особливо зацікавлена у розвитку мережі українських підземних сховищ газу (ПСГ) і модернізації газотранспортної системи в контексті створення газового хаба на своїй території. Експерти вказують, що практично на кордоні з країнами, що входять до ЄС, розташована унікальна система ПСГ із загальною активною місткістю, що перевищує 31 млрд. куб. м газу. Враховуючи цей
 
фактор, створення хаба на території України може бути надзвичайно цікавим як для України, так і для країн ЄС, насамперед — розташованих у Східній та Центральній Європі.
 
За оцінками західних фахівців, технічний стан української ГТС, виявляється, не такий вже й поганий, як про це заявляє російський «Газпром».
 
За розрахунками експертів Mott MacDonald, порівняно недорогі ремонти дозволять утримувати ГТС України в нормальному робочому стані до повної модернізації. За їх даними, реконструкція та модернізація обійдеться «Укртрансгазу» (НАК «Нафтогаз України») як мінімум у 4,8 млрд. дол. США за семирічний період. Експерти Українського союзу промисловців і підприємців (УСПП) відзначають зацікавленість українських підприємств в участі у модернізації української ГТС. Вони звертають увагу, що національні виробники мають сучасні наукові розробки та обладнання, створені в Україні. Практичний досвід їх застосування в газовій галузі підтверджує їх високий рівень якості та надійності, відповідність кращим міжнародним стандартам. При цьому багато з них у рази дешевші, ніж закордонні аналоги, підкреслюють експерти. Представники УСПП підкреслюють свою підтримку Уряду в питанні залучення іноземних інвестицій у проекти, пов'язані з модернізацією української ГТС. При цьому вони відстоюють необхідність максимально широкого використання напрацювань національних товаровиробників при здійсненні модернізації української ГТС. За даними НАК «Нафтогаз України», загальна вартість реконструкції української ГТС оцінюється в 5,3 млрд. дол. США. Такі інвестиції дозволять забезпечити транзит газу до Європи обсягом 145 млрд. куб. м на рік до 2030 року.

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *