Щодо реєстрації та погодження земельних ділянок
З 1 січня набув чинності Закон України «Про Державний земельний кадастр», норми якого принесли низку нововведень у земельні відносини, що встановлює правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру.
З 1 січня набув чинності Закон України «Про Державний земельний кадастр», норми якого принесли низку нововведень у земельні відносини, що встановлює правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру.
Реєстрацію земельних ділянок та прав власності на неї здійснюється відповідно до Постанови КМУ від 17.10.2012 року № 1051 та розділено між двома відомствами (орган Держземагентства та Укрдержреєстру). Відтепер орган Держземагентства реєструють земельні ділянки в кадастрі, тобто привласнює кадастровий номер і відкриває поземельну книгу.
Адмінпослуги встановлені Постановою КМУ від 01.08.2011 року №835. Державна реєстрація земельної ділянки орган Держземагентства становить 65 гривень, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку становить 53 гривні.
Також орган Держземагентства здійснюють реєстрацію обмежень (лінії електропередач, газопроводи, кабелі зв’язку) і видають безоплатно виписки з кадастру.
До Укрдержреєстру з 1 січня відійшли функції реєстрації прав власності та постійного користування, а також договорів оренди. Замість державних актів Укрдержреєстр видаватиме Свідоцтва на право власності на нерухоме майно.
Відтепер реєстрація відбуватиметься у кілька разів швидше, що допоможе нарешті ліквідувати черги, затягування з розглядом документів та інші незручності, з якими раніше стикалися громадяни при реєстрації земельних ділянок.
Стаття 186-1 Земельного кодексу України
Повноваження органів виконавчої влади в частині погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок
1. Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин.
2. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташовано об'єкт будівництва або планується розташування такого об'єкта, подається також на погодження до органу містобудування та архітектури. 3. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки: природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, земельної ділянки, розташованої на території чи в межах об'єкта природно-заповідного фонду або в межах прибережної захисної смуги, підлягає також погодженню з природоохоронним органом;
історико-культурного призначення, земельної ділянки, розташованої на території історичних ареалів населених місць, земельної ділянки, на якій розміщені об'єкти культурної спадщини, підлягає також погодженню з органом охорони культурної спадщини;
лісогосподарського призначення підлягає також погодженню з органом лісового господарства;
водного фонду підлягає також погодженню з органом водного господарства.
4. Розробник подає на погодження до відповідного територіального органу центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а до органів виконавчої влади, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, - завірені ним копії проекту.
5. Органи виконавчої влади, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (копії такого проекту) безоплатно надати свої висновки про його погодження або відмову в такому погодженні. 6. Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
У разі якщо проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає обов'язковій державній експертизі землевпорядної документації, погоджений проект подається замовником або розробником до центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, або його територіального органу для здійснення такої експертизи.
Начальник відділу
Держземагентства у районі Ігор Перович
0 Коментарі