До увага рекламодавців, розповсюджувачів та споживачів реклами об’єктів будівництва, будівель, приміщень
За 9 місяців 2020 року сектором контролю за рекламою Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області досліджено понад 400 рекламоносіїв і майже в кожному десятому випадку виявлено порушення різного роду.
Аналізуючи зміст рекламних сюжетів, фахівці Головного управління вкотре звертаються до рекламодавців (замовників) та розповсюджувачів інформації про об’єкти будівництва з метою продажу, оскільки саме цей напрямок рекламування є найбільш поширений на Прикарпатті.
З 16.06.2020 року набули чинності зміни до Закону України «Про рекламу», які вводять обмеження реклами об’єктів будівництва, тому важливим є правильне розуміння забудовниками цих законодавчих змін.
Головне в цих змінах, що реклама об’єкта будівництва буде вважатися законною лише тоді, коли у замовника будівництва в наявності є:
- документ на право власності або користування земельною ділянкою, на якій споруджується об’єкт, що рекламується.
- документ, який підтверджує право на виконання будівельних робіт на конкретному об’єкті, що рекламується, отриманого відповідно до Закону України«Про регулювання містобудівної діяльності».
- ліцензію на провадження господарської діяльності з будівництва відповідних об’єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
- підтвердження про наявність у суб’єкта господарювання, що здійснює залучення недержавних коштів фізичних та юридичних осіб, у тому числі в управління, для фінансування спорудження житлового будинку, ліцензії на провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів), а саме управління майном для фінансування об’єктів будівництва та/або здійснення операцій з нерухомістю відповідно до Закону України“Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю”, або за наявності свідоцтва про реєстрацію випуску цільових облігацій, виконання зобов’язань за якими забезпечується одиницею нерухомості, що споруджується.
Така реклама відповідно до ч.1 ст.25-1 Закону України «Про рекламу», крім реклами на радіо, має містити реквізити вищевказаних документів.
Крім цього, при рекламі об’єктів будівництва необхідно враховувати принципи та загальні вимоги до реклами, а саме:
– законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди,
– реклама не повинна підривати довіру суспільства до реклами та повинна відповідати принципам добросовісної конкуренції,
– реклама не повинна містити інформації або зображень, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності,
– реклама повинна враховувати особливу чутливість дітей і не завдавати їм шкоди,
– забороняється вміщувати твердження, які є дискримінаційними,
– використовувати засоби і технології, які діють на підсвідомість споживачів реклами та інші вимоги передбачені ст.8 Закону України «Про рекламу».
Щоб уникнути визнання реклами недобросовісною, необхідно бути точним у формулюваннях та на підтвердження кожного висловлювання мати відповідний документ. Наприклад, для реклами «найнижчі ціни на квартири в м.Івано-Франківськ» – необхідно мати висновок на підставі маркетингового дослідження проведеного іншим підприємством, або офіційні дані органу державної влади чи місцевого самоврядування про рівень цін на квартири в місті.
Також, про знижки цін на продукція, про розпродаж потрібно враховувати вимоги ч.5 ст.8 Закону України «Про рекламу», оскільки така реклама повинна містити відомості про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару.
Відповідальність за недотримання вимог законодавства про рекламу передбачена ст.27 Закону України «Про рекламу».
0 Коментарі