Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Освіта без бар’єрів: університети для літніх людей та адаптаційні центри для студентів та учнів

В Україні пропонують розвивати систему освіти для дорослих та відкрити у вишах центри підтримки студентів, які будуть надавати послуги адаптації учням, що мають особливі освітні потреби. Головна мета цих заходів – створити рівні можливості та вільний доступ до освіти для всіх, незалежно від віку або стану здоров’я.
З бар’єрами в освіті стикаються представники різних суспільних груп. І діти з інвалідністю, і діти з віддалених районів у громадах, люди похилого віку, або мами, які через довгу декретну відпустку втратили кваліфікацію. Саме тому фахівці пропонують подивитися ширше на питання доступності освіти.

“Ми розглядаємо безбар’єрність, як філософію, що відкриває вільний доступ не лише для людей з інвалідністю, але й літніх людей, молоді, жінок, батьків з маленькими дітьми до освіти. Тобто створює рівні можливості для всіх для навчання та розвитку”, – зазначає провідна експертка проєкту, голова громадської організації “Безбар’єрність” Тетяна Ломакіна.

Експерти розробили пакет ініціатив, який покликаний створити умови для навчання протягом усього життя і отримання необхідних знань у доступний та зручний спосіб.

Наприклад, пропонується розвивати систему Університетів третього віку для літніх людей. Також планується створити вебресурс, де навчальні матеріали таких університетів будуть у вільному доступі. Щоб літні люди мали можливість навчатися з дому. Це дозволить людям на пенсії не замикатися у чотирьох стінах, спілкуватися, залишатися активними членами суспільства.

Окрема увага приділяється розвитку неформальної освіти. Створенню курсів, тренінгів, освітніх платформ, які зроблять актуальні знання доступними для всіх охочих. Зокрема, пропонується поширювати практики неформальної професійної освіти на підприємствах. Тобто доросла людина зможе протягом усього життя отримувати нові навички, актуальні знання, за потреби швидко змінювати професію та залишатися конкурентоспроможною на ринку праці.

Позитивні кейси впровадження інклюзивної освіти в школах планується поширити на заклади вищої освіти. Наприклад, у кожному ЗВО пропонується створити центри підтримки студентів, які будуть надавати послуги соціальної адаптації. До прикладу, такі центри допомагатимуть абітурієнтам з особливими освітніми потребами на етапі вступу та далі надавати їм соціальну та психологічну підтримку.

Це частина ініціатив, які пропонує запровадити Національна стратегія зі створення безбар’єрного простору в Україні в напрямку розбудови системи освіти, доступної для всіх громадян. Стратегія розробляється в межах ініціативи Олени Зеленської та має на меті зробити безбар’єрність новою суспільною нормою. Вже у квітні фінальну версію Стратегії винесуть на розгляд та затвердження Кабінету Міністрів України.

 

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *