Органи держархбудконтролю місцевого самоврядування продовжують виконувати свої делеговані функції щодо дозвільних процедур
Органи державного архітектурно-будівельного контролю місцевого самоврядування продовжують виконання дозвільних функцій в межах своїх повноважень на місцевому рівні.
Відповідно до Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства» № 320-VIII, який набув чинності з вересня 2015 року, передбачено реформування діючої системи державного архітектурно-будівельного контролю, шляхом надання можливості міським, сільським та селищним радам утворювати власні органи держархбудконтролю та розмежування повноважень у сфері державного архітектурно-будівельного контролю між органами місцевого самоврядування та Держархбудінспекцією.
Нову систему органів держархбудконтролю створено з метою максимального наближення органів, які здійснюють заходи державного архітектурно-будівельного контролю і виконують дозвільні та реєстраційні функції у сфері містобудівної діяльності до громадян та суб’єктів господарювання.
Крім того, відповідно до змін до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», внесених № 1817-VIII від 17.01.2017 щодо надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів у випадках коли чисельність населеного пункту менша 50 тисяч, виконавчим органам з питань держархбудконтролю сільських, селищних, міських рад передаються повноваження щодо здійснення архбудконтролю та нагляду за об’єктами з незначними класами наслідків (відповідальності) (СС1), а якщо чисельність населеного пункту понад 50 тисяч, виконавчим органам з питань держархбудконтролю сільських, селищних, міських рад передаються повноваження щодо здійснення архбудконтролю за об’єктами з незначними класами наслідків (відповідальності) (СС1) і середніми класами наслідків (відповідальності) (СС2).
Станом на сьогодні вказана норма законну є чинною.
Водночас, Держархбудінспекція реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через головних інспекторів будівельного нагляду щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1), середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, розташованих за межами населених пунктів і на території кількох адміністративно-територіальних одиниць, щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2), розташованих у межах сіл, селищ та міст (крім міст, які є адміністративними центрами областей, міст з чисельністю населення понад 50 тисяч, міст Києва та Севастополя), а також щодо всіх об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із значними наслідками (СС3), розташованих у межах населених пунктів.
Держархбудінспекція є єдиною юридичною особою на всій території України, яка включає в себе Департаменти та Управління в Центральному апараті та областях. Відповідні Департаменти та Управління ДАБІ діють виключно на підставі єдиних рішень та наказів Інспекції, які ухвалює Голова.
Відтак, згідно з наказом Держархбудінспекції від 23.03.2020 № 691 виконання дозвільних функцій щодо об’єктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середнім класом наслідків (СС2) на всій території України повинен забезпечити Департамент дозвільних процедур ДАБІ.
Зазначений наказ жодним чином не стосується повноважень, делегованих виконавчим органам з питань держархбудконтролю сільських, селищних та міських рад.
Про це повідомили на офіційному сайті Державної архітектурно-будівельної інспекції України
0 Коментарі