У 2017 році усі випускники школи з порушеннями розумового розвитку отримають документи про освіту нового зразка
“У вересні ми прийняли постанову, яка передбачає, що діти з порушеннями розумового розвитку однакового рівня складності отримуватимуть однакові документи про базову загальну середню освіту незалежно від того, навчаються вони в спеціальному закладі, або у звичайній школі в рамках інклюзивного чи інтегрованого навчання. Наразі на це вже передбачено кошти і в 2017 році випускники отримають документи нового зразка”, – зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.
До цього часу діти з легкими порушеннями розумового розвитку, що навчаються за спеціальною програмою в спеціальних навчальних закладах та у звичийних школах в рамках інклюзивного чи інтегрованого навчання отримували документи різного зразка.
Таким чином діти зі спеціальних закладів були дискриміновані. Попри те, що вони проходили спільну для всіх дітей з такими порушеннями програму, їм видавалося звичайне паперове свідоцтво. Натомість діти, що навчалися за спеціальними програмами в звичайних школах, отримували пластикове свідоцтво з додатком, як й учні усіх загальноосвітніх закладів України, але зі спеціальною приміткою.
Зараз усі випускники з легкими порушеннями розумового розвитку отримуватимуть документи про базовоу загальну середню освіту спільного зразка (пластикове свідоцтво та додаток з оцінками), але з приміткою “за спеціальною програмою”.
Постановою також передбачено кошти на друк документів для дітей з помірними порушеннями розумового розвитку. Оскільки діти з такими порушеннями не можуть засвоїти спеціальну програму, вони прохоять курс навчання, в рамках якого отримують базові знання, необхідні для вирішення побутових завдань та соціальної адаптації. Після закінчення курсу, цим дітям видаватимуть спеціальну довідку “про закінчення повного курсу навчання за спеціальною програмою”.
Довідково:
Діти з помірним порушенням розумового розвитку в Україні отримали можливість навчатися лише у 2008 році.
Конвенція ООН з прав дитини декларує, що право на інтеграцію у суспільство є основним принципом міжнародних стандартів з прав людини, а забезпечення дітям з інтелектуальною недостатністю доступу до освіти є основою інтеграції та пріоритетом соціальної політики демократичних країн.
0 Коментарі