Всесвітній день прибирання 2025: очищай не лише довкілля, а й цифровий простір

20 вересня 2025 року Україна вкотре приєднається до найбільшої екологічної ініціативи планети — Всесвітнього дня прибирання (World Cleanup Day), який щороку об’єднує понад 114 мільйонів людей у 211 країнах світу.

Метою цього глобального руху є не лише очищення міст від сміття, а й формування культури дбайливого ставлення до довкілля, відповідального споживання ресурсів та грамотного поводження з відходами.

Особлива увага цього року приділяється Цифровому прибиранню — сучасній та дуже важливій складовій еко-свідомості. Адже віртуальний простір також потребує очищення!

Що таке Цифрове прибирання?

Це регулярне видалення непотрібної інформації з електронних пристроїв та хмарних сховищ: очищення електронної пошти, видалення зайвих файлів і програм зі смартфонів та комп’ютерів, організація робочих столів і папок, зменшення кількості спаму, кешу та дублікатів фото.

Все це дозволяє зменшити обсяг викидів CO₂, що генеруються обчислювальними системами, а також подовжити життя гаджетів та зменшити цифровий слід кожного з нас.

Наприклад, 15 годин відеодзвінків із камерою створюють 9,4 кг CO₂ щомісяця. Вимкнувши камеру, можна зменшити викиди до рівня, що дорівнює зарядці смартфона протягом 3 років!

Навіщо це потрібно?

Наше надмірне споживання цифрового контенту: сприяє викидам сотень мільйонів тонн CO₂ на рік, споживає у 3 рази більше енергії, ніж виробляють всі сонячні панелі світу, та вже перевищує можливості планети забезпечити ресурсами його обслуговування.

Як приєднатися?

Ця ініціатива покликана не лише навести лад у наших гаджетах, а й звернути увагу на вплив цифрових відходів на довкілля.

Адже надлишок цифрової інформації споживає енергію, сприяє викидам парникових газів і шкодить екології. Тож, громадська організація «Let’s do it, Ukraine» запрошує кожного долучитися до цифрового прибирання — щодня!  Інструкції та реєстрація результатів: letsdoitukraine.org/digitalcleanup

Разом — до цифрової чистоти та екологічного балансу!

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *