Закарпаття запрошує Івано-Франківську область взяти участь у діалозі щодо можливості запуску «Карпатського експресу»
«Поточна соціально-економічна ситуація диктує рішення, які необхідно приймати, та концепти, котрі потрібно генерувати для прориву у тій чи іншій галузі економіки нашого краю.
Одним із таких напрямків є туризм, який об’єднує чималу кількість цікавих думок та проєктів, які, на жаль, через об’єктивні чи суб’єктивні рішення так і не були реалізовані», — підкреслив Віктор Микита, голова Закарпатської ОДА.
Керівництво краю у 2022 році розпочинає роботу з комплексного підходу та стратегічних проєктів, які можуть ефективно впливати на цілий сектор економіки області.
Віктор Микита зазначив, що відновлення транскордонного пасажирського перевезення за маршрутом, який проходить через місто Сігет у Румунії, — Ужгород – Рахів, котрий в області з давніх часів називають «Карпатський експрес», може бути саме таким стратегічним проєктом.
За словами першого заступника голови облдержадміністрації Мирослава Білецького, відповідно до пропозицій АК «Укрзалізниця» з Ужгорода потяг курсуватиме через Тересву та міжнародний залізничний пункт пропуску «Тересва – Кимпулунг ла Тиса» до міста Сігет Мармацій. З Івано-Франківська маршрут пролягатиме через Рахів, Барлібаш, міжнародний пункт пропуску для залізничного сполучення «Ділове – Валя Вишеулуй» до того-таки Сігет Мармацій.
«Ця тема стане однією з головних на запланованих зустрічах із нашими румунськими партнерами та представниками АК «Укрзалізниця», які заплановані у лютому в нашому обласному центрі та Бая-Маре в Румунії.
У робочому порядку зазначені питання попередньо обговорили з Консулом Румунії в Солотвино Граціаном-Флоріном Пирву під час зустрічі в Ужгороді та отримали підтримку», — зауважив Віктор Микита.
Як наголосив Мирослав Білецький, переваги відкриття такого сполучення між двома країнами важко переоцінити. Це можливість подорожувати без кількагодинних черг на автомобільних пунктах пропуску, відкривати для себе красу румунської частини Карпат, відвідати визначні прикордонні туристичні родзинки країни-сусідки – Мармароський національний гірський парк, Мармароський музей села, веселий цвинтар та багато інших. З іншого боку, ми відкриємо для румунів Закарпаття з його гірськолижними курортами, музеями, сироварнями і природними багатствами. Зрештою, це чудова можливість для спілкування та зустрічей нацменшин, що проживають на території обох держав.
Закарпатська ОДА зі своєї сторони готує пакет конкретних пропозицій та дорожню карту відновлення курсування «Карпатського експресу», серед яких:
– відновлення залізничної та прикордонної інфраструктури за маршрутом курсування потягу;
– ініціювання питання перед вищими органами влади щодо включення проєкту «Карпатський експрес» до програми Президента України Володимира Зеленського «Велике будівництво»;
– концепт можливого розширення проєкту на Івано-Франківську область та включення за погодженням наших колег з Прикарпаття до транскордонного діалогу;
– активізація роботи підрозділів облдержадміністрації, агенцій регіонального розвитку та територіальних громад з питань генерування проєктів, які можуть фінансуватися за кошти ЄС у межах реалізації ініціативи щодо відновлення руху «Карпатського експресу» та інші.
За словами голови облдержадміністрації, у розробці концепту враховують показник економічної ефективності. Сьогодні цим вже займаються фахівці профільного департаменту ОДА та АК «Укрзалізниця». До того ж на Мараморощині проживає громада, яка нараховує близько 25 тисяч людей. У великої кількості з них є родичі з української сторони на Рахівщині, з якими підтримують постійні контакти.
«Роботи дуже багато, тому активно включаємося у роботу з цього питання.
Разом з тим упевнений, що після проведення консультацій з нашими румунськими партнерами проєкт отримає спільну дорожню карту з першочерговими заходами», — додав Віктор Микита.
0 Коментарі