ЗМІНИ У ПОРЯДКУ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ РЕЧОВИХ ПРАВ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО ТА ЇХ ОБТЯЖЕНЬ.
23 серпня 2016 року Урядом прийнято постанову № 553 «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України», якою врегульовано низку питань у сфері державної реєстрації, в тому числі викладено в новій редакції Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Нова редакція Порядку має на меті подальше удосконалення існуючих адміністративних процедур та електронної взаємодії державних органів задля покрашення якості надання адміністративних послуг в державі. Одним із головних нововведень Порядку є запровадження інформаційної взаємодії Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.
Так, відомості про документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта, державний реєстратор отримуватиме в режимі реального часу безпосередньо з вищевказаного реєстру.
Така інформаційна взаємодія буде забезпечена Міністерством юстиції разом з Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства у двомісячний строк з дня набрання чинності постановою.Зазначене звільнить заявників від необхідності подання документів у паперовій формі та забезпечить достовірність інформації, що використовується під час державної реєстрації речових прав на нерухомість.
Також Урядом визначено перелік заяв для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, які можуть подаватися в електронній формі, зокрема, таке право надано забудовникам.
Крім того, постановою Уряду впорядковано питання реєстрації статутів територіальних громад сіл, селищ, міст в частині визначення органів, компетентних здійснювати державну реєстрацію, можливості подання документів через центри надання адміністративних послуг та звільнення територіальних громад від плати за проведення такої реєстрації. Дуже багато спадкоємців стикаються з тим, що для того, щоб вступити у спадок, вони змушені звертатися до судів, аби довести право власності тих осіб, які померли. Пострадянський простір – це величезна кількість неоформленої власності. Зараз все стало набагато простіше. Питання, які стосуються тисяч людей по всій країні, вирішені в новому Порядку реєстрації прав на нерухомість. Зареєструвати право власності на нерухомість померлої людини можна на підставі заяви спадкоємця. Для реєстрації подаються документи, які підтверджують набуття спадкоємцем права власності на нерухомість, витяг зі Спадкового реєстру про наявність відкритої спадкової справи та документ, який містить відомості про склад спадкоємців, виданий нотаріусом або уповноваженою на це посадовою особою органу місцевого самоврядування.
Надвірнянське бюро правової допомоги
Івано-Франківського місцевого центру
з надання БВПД
0 Коментарі