Якість мостів – складова безпеки руху
Особливостями автомобільних доріг Івано-Франківської області є найбільша в країні кількість мостових переходів та штучних споруд у розрахунку на 1 км автомобільних доріг, які часто разом із покриттям зазнають руйнувань внаслідок повеневих та зсувних процесів. Це викликає складність їх ремонту та експлуатації.
Загалом у віданні Служби автомобільних доріг області є 363 мости протяжністю 10,5 км, 10 із них недобудовані, знесені повінню. За два попередні роки відремонтовано 12 мостів. Відкрито відбудований міст на трасі Н-10 «Стрий – Мамалига», мости у Криворівні Верховинського, Раківці Богородчанського та Луці Городенківського районів, Татарові Яремчанської міськради.
На 2018-й передбачено ремонт ще п’ять мостів, а зокрема в Делятині. Цей міст унікальний тим, що проходить над річкою і залізницею та має кривизну в плані і профілі. Наразі розпочалися роботи із монтажу додаткових металевих опор та допоміжних балок. Такі конструкції не лише укріплять міст, а й сприятимуть його підйому на відповідну висоту. Роботи провадяться за розрахунками науковців кафедри автомобільних доріг НУ «Львівська політехніка» на замовлення Служби автомобільних доріг області за кошти з експлуатаційного утримання доріг.
Нещодавно відбулася Міжнародна науково-практична конференція, організована Державним агентством автомобільних доріг, ДП «ДерждорНДІ» та Асоціацією «Мости України». Відкриваючи її, в. о. керівника ДП «ДерждорНДІ» Артем Безуглий розповів про плани відновлення мостів на автомобільних дорогах загального користування державного значення на 2018-2022 роки. Нині в Україні нараховується понад 16 000 мостів – різних за своєю конструкцією, великих і не дуже, автомобільних і пішохідних.
У роботі конференції взяли участь начальник філії «Мостова експлуатаційна дільниця ДП «Івано-Франківський облавтодор» Дмитро Благий та перший заступник із технічних питань Служби автомобільних доріг області Любомир Семанів.
«Обговорили актуальні питання експлуатації мостів, стратегію їх утримання, обстеження, випробування і паспортизацію, ремонти та реконструкцію, – розповів Л.Семанів. – Досі є невідповідність технічних параметрів доріг і мостів сучасним навантаженням. Надзвичайно погано впливає на стан дорожнього покриття порушення автоперевізниками вагових норм. Однак у нинішніх економічних реаліях ефективно спрямовуємо та плануємо роботу так, щоб вирішити проблеми мостобудування та поліпшити безпеку руху».
0 Коментарі