Ініціативи Президента України щодо доступу кожної дитини до дошкільної освіти та розширення мережі дошкільних закладів
Розвитку дошкільної освіти, розширенню мережі дошкільних навчальних закладів, поверненню професії педагога престижності сьогодні надається дуже важливого значення. В соціальних ініціативах Президента України приділяється велика увага забезпеченню доступу кожної дитини до дошкільної освіти та розширенню мережі дошкільних закладів. ”Дошкільне питання’’ є одним з пріоритетних у діяльності уряду нашої держави. Посилюється увага й громадськості до дошкілля як першої базової ланки безперервної освіти. І одним із основних напрямів державної освітянської політики в Україні визнано модернізацію системи дошкільної освіти з урахуванням принципів демократизації, гуманізації, індивідуалізації педагогічного процесу. В її основу покладено пріоритетність дошкільної ланки в єдиній національній системі неперервної освіти, а основним завданням визначено своєчасне становлення і повноцінний розвиток життєвокомпетентної творчої особистості з раннього дитинства.
У районі проживає 8934 дітей віком від 0 до 6 років і 2657 дошкільнят вищеназваної вікової категорії здобувають дошкільну освіту у 23 ДНЗ ( місто – 9,сільська місцевість -14), 5навчально-виховних комплексах (місто-1 , село-4) та 1 приватному дошкільному навчальному заклад «Сонечко» ВАТ «Нафтохімік Прикарпаття». Відсоток охоплення дошкільною освітою дітей віком від 3 до 6 років в районі становить 62% (у місті – 90%, у селі -48%). І завдання, яке стоїть перед дошкільною освітою – це створення умов для здобуття дошкільної освіти 85% дітей відповідної вікової категорії. Слід відзначити, що впродовж останніх років спостерігається позитивна динаміка щодо зростання кількості груп у дошкільних навчальних закладах та дітей в них, зокрема, з 1 вересня цього навчального року відкрито ще по 1 групі в Добротівському НВК та Тисменичанському ДНЗ «Їжачок». Кількість дітей у навчальних закладах порівняно з минулим роком зросла на 175.
Проте така кількість закладів та груп ще не повною мірою задовольняє потреби населення. Підтвердженням цього є наявність черг на влаштування дітей у дошкільні навчальні заклади (загальна кількість дітей на черзі – 234: у міських ДНЗ – 92,у сільських – 142 дітей). У середньому в районі на ста місцях виховується 154 дошкільнят (у міських ДНЗ -133 дітей, у сільських ДНЗ -195). Перевантаження груп значно погіршує умови перебування малюків у дитячому закладі та ускладнює роботу вихователів.
Потенціал у розвитку мережівбачаємо:
– у відкритті нових ДНЗ (наявний проект побудови ДНЗ у с. Пнів, с. Лісна Тарновиця та будівництво ДНЗ у с. Білі Ослави);
– у відновленні роботи тимчасово закритого Середньомайданського ДНЗ «Ялинка»;
– у відкритті нових груп у ДНЗ, які вже функціонують (передбачається створення нових місць шляхом відкриття груп в Гаврилівському ДНЗ «Незабудка», Надвірнянському ДНЗ «Вогник», Лоївському ДНЗ «Росинка», Ланчинському ДНЗ «Ромашка», Бистрицькому ДНЗ «Гуцулочка», Пасічнянському ДНЗ «Лісова казка», Краснянському ДНЗ «Дзвіночок»);
– у реорганізації ЗОШ у НВК (Битківська ЗОШ 1-111 ст.,Назавизівська ЗОШ1-111 ст.).
У дошкільних навчальних закладах району працює 648 працівників, з них – 311 педагогів. Для працівників дошкільних закладів пріоритетним є завдання побудувати свою роботу так, щоб вона не тільки відповідала запитам суспільства, а й забезпечувала збереження самоцінності, неповторності дошкільного періоду дитинства (згідно з основними напрямками Базового компонента в Україні). Сьогодення потребує якісно нової особистості педагога – компетентного фахівця, налаштованого на безперервну освіту. Тому педагоги-дошкільники активно вивчають інноваційні педагогічні технології, апробовують їх та впроваджують в освітню діяльність. А набуті знання поширюють у процесі обміну досвідом під час проведення відкритих заходів, майстер-класів тощо.
Головний спеціаліст відділу освіти Надвірнянської РДА М. Мельник
0 Коментарі