Навіть ті громади, які об’єдналися не за перспективним планом, повинні мати шанс стати спроможними до розвитку, — В’ячеслав Негода
Громади, які хочуть об’єднатися заради поліпшення умов життя на своїх територіях, часто стають заручниками сусідів, які цього не бажають.
Громади, які хочуть об’єднатися заради поліпшення умов життя на своїх територіях, часто стають заручниками сусідів, які цього не бажають.
Про це сказав Перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства В’ячеслав Негода, коментуючи призначення Центральною виборчою комісією виборів у п’яти об’єднаних громадах, що не відповідають перспективним планам формування громад областей.
«Мета добровільного об’єднання — створення спроможних громад, які зможуть забезпечити свій розвиток та взяти на себе у повному обсязі відповідальність за вирішення місцевих проблем. Для цього вони повинні утворюватися за урядовою методикою, відповідати перспективним планам формування громад області. Лише в такому випадку законодавство гарантує їм відповідні повноваження, а під них — фінансові та інші ресурси», — зазначив В’ячеслав Негода.
За його словами, сьогодні усе більше громад виявляють бажання об’єднатися, щоб мати можливості, перспективи для розвитку. Але в багатьох випадках домовитися про об’єднання зусиль з усіма сусідніми громадами з тих чи інших причин одразу не виходить. «В результаті, об’єднання відбуваються не за перспективним планом, а отже громади не отримають ресурсів і повноважень, на які розраховували», — зазначив В’ячеслав Негода.
Перший заступник Міністра запевнив, що виходом з цієї ситуації могло б бути прийняття зареєстрованого у Верховній Раді законопроекту №3638 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо механізму стимулювання подальшого процесу добровільного об’єднання територіальних громад», який дозволяє приєднуватися місцевим радам до вже створених об’єднаних громад.
За цим законопроектом, зокрема, вважається спроможною і отримує повноваження і ресурси на рівні міста обласного значення навіть та об’єднана громада, до складу якої увійшли половина визначених перспективним планом територіальних громад, або половина мешканців від кількості, передбаченої перспективним планом, або вона накриває не менше половини площі, передбаченої перспективним планом.
Одночасно після досягнення таких параметрів кожна наступна територіальна громада приєднується до вже об’єднаної громади за спрощеною процедурою.
«Не порушуючи принципу добровільності, цей законопроект дає змогу «м’якого» нарощування території об’єднаної громади до її повної відповідності перспективному плану, а отже надає усі підстави передачі їй максимальних повноважень і ресурсів, необхідних для ефективного розвитку території», — сказав В’ячеслав Негода.
Він також наголосив, що обласні державні адміністрації, які згідно законодавства відповідальні за розробку перспективних планів, не повинні стояти осторонь процесу утворення нових громад – «вони мають допомагати, роз’яснювати і передбачати наслідки».
Як відомо, центральна виборча комісія призначила на 31 липня 2016 року перші вибори у трьох об’єднаних територіальних громадах Рівненської області і двох – Харківської області.
Виборчий процес там почнеться з 11 червня.
Після виборів у Рівненській області будуть утворені Смизька селищна, Висоцька і Пісківська сільські об’єднані громади.
У Харківській області з’являться Мереф’янська міська та Чкаловська селищна об’єднані громади.
Згадані об’єднання, наразі, не відповідають затвердженим урядом перспективним планам формування територій громад областей.
0 Коментарі