Дорога смаку Прикарпаття презентувала гастрономічні родзинки
На заході представники гастрономічного кластеру розповіли про найближчі плани об’єднання, пов’язані з маркетинговими ініціативами, розробкою мережі туристичних маршрутів так званих «slow food», турів, покликаних підвищити зацікавлення туристів до унікальних за смаковими властивостями продуктів, які мають потенціал для реєстрації географічного зазначення. Участь у події взяли: сімейна ресторація Мулярових, овеча ферма «Дубовий Кут», полонинське господарство «Згарда», фамільний бренд сім’ї Стовп’юків, СК «Файні ябка».
Громадська спілка «Дорога смаку Прикарпаття» об’єднує виробників традиційних локальних продуктів, заклади харчування, розміщення та інших операторів туристичного ринку Івано-Франківщини. Таким чином формує мережу гастрономічних маршрутів області. Основне завдання Дороги – інтегрувати пропозицію виробників традиційних локальних продуктів зокрема продуктів харчування із зареєстрованим зазначенням походження (географічними зазначеннями) у систему туристичного ринку через формування нової туристичної пропозиції з акцентом на гастрономічні традиції Гуцульщини, Бойківщини, Покуття.
На території області підготовка гастрономічних маршрутів здійснюється за активної участі управління міжнародного співробітництва, євроінтеграції, туризму та інвестицій облдержадміністрації, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, виробників традиційних локальних продуктів, закладів харчування, закладів розміщення м. Івано-Франківська, Долинського, Коломийського, Косівського, Верховинського районів та Яремчанської міської ради.
Створення «Дороги смаку Прикарпаття» є одним з елементів ініціативи Проєкту ЄС «Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні» щодо розвитку загальнонаціональної мережі еногастрономічних маршрутів – «Дороги вина та смаку України».
Для довідки
Завданням проєкту Європейського Союзу «Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні» є впровадження системи географічних зазначень у сегменті виноробства та виробництва локальних продуктів харчування на всій території України. Це дасть змогу ввести систему контролю якості, а також привести українське законодавство у відповідність до європейського. Географічні зазначення допомогли здобути світову славу продуктам як-от шампанське, коньяк, сири рокфор, пармезан і багато інших. В Україні статус продукту з географічним зазначенням (захищеним зазначенням походження) вже здобула «Гуцульська овеча бриндзя», крім того на завершальній стадії реєстрації перебувають «Гуцульська коров’яча бриндза», «Херсонський кавун», «Мелітопольська черешня», готуються до реєстрації бессарабські та закарпатські вина, закарпатський мед.
Кінцевою метою проєкту є сприяння розвитку сільських територій в Україні, у цьому випадку, через підвищення конкурентоспроможності місцевих виробників, диверсифікацію виробництва та розвиток туризму на сільських територіях.
«Гастрономічні маршрути» – інноваційний для України туристичний продукт, з високим потенціалом сприяння розвитку сільських територій: через підтримку виробників продуктів з географічним зазначенням та традиційних продуктів, збереження, зміцнення біорізноманіття та культурної спадщини місцевих спільнот; шляхом інтегрованого розвитку агровиробництва та туризму, що забезпечує диверсифікацію виробничої діяльності в сільській місцевості та залучення додаткових фінансових надходжень від туристів та інвесторів.
Ґрунтуючись на міжнародному досвіді, гастрономічні маршрути поділяються на декілька типів: «Дороги Вина», «Дороги Смаку», «Дороги Вина та Смаку». Вони виступають інструментами для створення та комерціалізації еногастрономічних маршрутів як туристичної пропозиції. Саме такий досвід розбудови еногастрономічного туризму запозичено для розвитку в Україні.
У рамках «Дороги Вина та Смаку Придунайської Бессарабії», «Дороги Вина та Смаку Закарпаття» і «Дороги смаку Прикарпаття» відбувається створення еногастрономічних, гастрономічних дестинацій, окремих локацій, конкретних маршрутів, їх стандартизація, відпрацювання ефективного механізму взаємодії громадськості, бізнесу та влади задля їх розвитку. Надається технічна допомога місцевим виробникам, закладам харчування з просування локальної кухні, об’єктам розміщення та іншим потенційним учасникам гастрономічного маршруту зі створення гастрономічної туристичної пропозиції та її маркетингового позиціонування.
Також розпочато створення єдиного всеукраїнського інтернет-порталу, який міститиме інформацію щодо створених «Доріг Вина та Смаку України» та їх учасників – національних виробників локальної традиційної продукції, які готові відкрити свої підприємства для відвідування. Отже, кожен потенційний відвідувач зможе обрати собі напрямок подорожі та скласти до неї винно-гастрономічну чи гастрономічну карту, а також отримати гарантію харчової безпеки на маршруті. Усе це сприятиме збільшенню туристичних потоків до локальних сільських дестинацій, підвищенню попиту на місцеву продукцію та розвитку регіонів.
0 Коментарі