ДПІ у Надвірнянському районі інформує
На допомогу армії від надвірнянських платників надійшло 4,5млн. грн. військового збору
З початку 2015 року платники податків, які перебувають на обліку в ДПІ у Надвірнянському районі, сплатили до бюджету 1,2млн. грн. військового збору.
На допомогу армії від надвірнянських платників надійшло 4,5млн. грн. військового збору
З початку 2015 року платники податків, які перебувають на обліку в ДПІ у Надвірнянському районі, сплатили до бюджету 1,2млн. грн. військового збору.
Як зазначив начальник податкової інспекції Василь Гнатюк, всього з моменту запровадження військового збору платники вже перерахували майже4,5млн. грн. цього платежу.
Податківці звертають увагу, що згідно із змінами до Податкового кодексу справляння військового збору продовжено до набрання чинності рішення Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України. Від січня розширено базу оподаткування військовим збором, а саме: оподаткуванню підлягають всі доходи, з яких утримується податок на доходи фізичних осіб.
Чи має право на податкову знижку громадянин, який навчається у ВУЗі за кордоном?
Податковим кодексом України встановлено, що податкова знижка для фізичних осіб – це документально підтверджена сума витрат платника податку – резидента у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) також у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення загального річного оподатковуваного доходу, одержаного у вигляді заробітної плати.
Відповідно до ст. 166 ПКУ до переліку витрат, дозволених до включення до податкової знижки відноситься, зокрема, сума коштів, сплачених платником податку на користь закладів освіти для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати. Така сума не може перевищувати розміру доходу, визначеного в абзаці першому підпункту 169.4.1 пункту 169.4 статті 169 цього Кодексу, в розрахунку на кожну особу, яка навчається, за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року.
Відповідно до Закону України «Про освіту» в Україні встановлюються, зокрема, такі освітні рівні, як середня професійна або вища освіти. Цим ж законом визначено поняття закладів середньої професійної або вищої освіти.
Закордонні заклади освіти не входять до галузі освіти згідно з чиннним законодавством України.
Отже, платники податків які навчаються за кордоном права на податкову знижку, в частині витрат у вигляді суми коштів, сплачених на користь закордонних закладів освіти не мають.
Щодо декларації акцизного податку
Департамент контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Державної фіскальної служби України листом від 20.02.2015 року №5741/7/99-99-21-05-17 повідомляє про розміщення на офіційному сайті ДФС України оновленого програмного забезпечення для подання Декларацій акцизного податку в електронному вигляді за адресою: Головна/Електронна Звітність/Платникам податків про електронну звітність/Програмне забезпечення/ОПЗ-програмне забезпечення по формуванню та подачі платниками податків податкової звітності та реєстру отриманих та виданих податкових накладних до органів ДФС в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку.
Також у зазначеному листі, Департамент контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Державної фіскальної служби України повідомляє, що у зв’язку з набранням чинності нової форми Декларації акцизного податку (наказ МФУ від 23.01.2015 №14), а також доопрацюванням на даний час програмного забезпечення, на сьогодні готується роз’яснення щодо незастосування до платників акцизного податку штрафних санкцій за несвоєчасне подання та/або подання не за формою Декларації за січень п.р.
Затверджені нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису
Державною фіскальною службою України затверджено нову редакцію Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС та нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису, що набудуть чинності 2 березня 2015 року.
Форми за попереднім зразком приймаються віддаленими пунктами реєстрації користувачів Акредитованого центру до 2 березня 2015 року. Нові форми реєстраційних документів можна завантажити за посиланням http://acskidd.gov.ua/r_kor.
Також повідомляємо, що у зв`язку з реорганізацією Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів та створенням Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, змінено найменування Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД Міндоходів на Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДФС та пройдено процедуру акредитації.
Відображення акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів в Книгах обліку доходів і витрат
Фізичні особи – підприємці зобов’язані вести книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючи документи щодо походження товару (відповідно до п. 177.10 ст.177 Податкового кодексу України).
Форма книги обліку доходів і витрат та порядок її ведення затверджено наказом від 16.09.2013 року № 481 «Про затвердження форми Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядку її ведення” (далі – Порядок), який зареєстрований Міністерством юстиції України від 1 жовтня 2013 року №1686/24218.
У Порядку ведення книги обліку доходів і витрат не передбачено зазначення інформації сум акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів.
Що стосується фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування то не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої групи фізичні особи – підприємці, які здійснюють виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємкостях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива та столових вин).
Враховуючи зазначене, відображення акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів в Книгах обліку доходів і витрат законодавством не передбачено.
ДФС України роз’яснює порядок нарахування єдиного внеску працівникам, які перебувають у відпустці без збереження заробітної плати
Законом України від 15 листопада 1996 року № 504/96-ВР „Про відпустки” (Закон № 504) передбачено такі види відпусток: щорічні, додаткова відпустка у зв’язку з навчанням, творча відпустка, соціальні відпустки, відпустка без збереження заробітної плати.
Умови надання відпустки без збереження заробітної плати регламентуються розділом VI Закону № 504.
Відпустки без збереження заробітної плати є двох видів:
– що надаються в обов'язковому порядку у випадках, передбачених законодавством;
– за згодою між працівником і роботодавцем.
У першому випадку роботодавець зобов'язаний надати відпустку працівнику, якщо в ній виникла необхідність, у другому – роботодавець має право вибору.
Статтею 26 Закону № 504 визначено, що відпустка без збереження заробітної плати може надаватися у зв'язку з сімейними обставинами та іншими причинами на строк, обумовлений угодою між працівником і роботодавцем, але не більше 15 календарних днів на рік. Роботодавцю та працівнику необхідно дійти до згоди щодо можливості надання та тривалості такої відпустки. Тобто одного бажання працівника не є достатньо. Перелік підстав для надання такої відпустки законодавством не визначено, тому рішення залежить від роботодавця (беруться до уваги конкретні обставини).
Якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід) у працівника, який перебуває у відпустці без збереження заробітної плати, то сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.
Додатково повідомляємо, що надання відпустки без збереження заробітної плати більшої тривалості, ніж передбачено законодавством, є порушенням законодавства про працю, і роботодавець може бути притягнутий до адміністративної відповідальності.
Приклад 1: працівник працює на підприємстві за основним місцем роботи неповний місяць, оскільки частину місяця перебував у відпустці без збереження заробітної плати.
Умова:
Заробітна плата у січні 2015 року за основним місцем роботи складає 1100 грн. (неповний місяць).
Нараховуємо та утримуємо єдиний внесок:
нараховано єдиний внесок за ставкою 36,76 відс. (умовно) у розмірі 447,74 грн. (1218,00 х 36,76 відс.),
утримано єдиний внесок за ставкою 3,6 відс. в розмірі 39,60 грн. (1100,00 х 3,6 відс.).
Приклад 2: працівник оформлений на підприємстві за основним місцем роботи та повний місяць перебуває у відпустці без збереження заробітної плати.
У такому разі єдиний внесок не нараховується та не утримується, оскільки відсутня база нарахування єдиного внеску.
Більш детально з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у листі ДФС України від 14.02.2015 №4979/7/99-99-17-03-01-17 "Про застосування норм законодавства".
Податки, до яких може бути застосовано процедуру податкового компромісу
Згідно із п. 1 підр. 9 прим.2 р. ХХ Податкового кодексу України від
02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податковий компроміс – це режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків та/або їх посадових (службових) осіб за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням строків давності, встановлених ст. 102 ПКУ.
Податковий компроміс розповсюджується виключно на факти заниження податкових зобов’язань з податку на додану вартість (у зв’язку із завищенням податкового кредиту) та податку на прибуток (у зв’язку із завищенням витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування).
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 110.02).
З 1 квітня 2015 року діятиме нова форма № 1ДФ
Наказом Мінфіну від 13.01.2015 р. № 4 «Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку» затверджено нову форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ), а також Порядок його заповнення та подання податковими агентами.
Податковий розрахунок перший раз подається за I квартал 2015 року.
Нову форму доповнили розділом II: "Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір". У ньому потрібно буде відображати загальні суми нарахованих та виплачених доходів (не стосується відсотків), а також суми утриманих з них податків.
Наказ набирає чинності з 1 квітня 2015 року.
Відтак з 1 квітня 2015 року втратить чинність, наказ Міністерства доходів і зборів України від 21.01.2014 року № 49.
Про сплату громадянами податку на нерухомість в 2015 році
Новації оподаткування торкнулися майже всіх місцевих податків, не виключенням є і податок на нерухомість. Найголовніше те, що відтепер оподатковується як житлова, так і нежитлова нерухомість, у тому числі її частка.
Однак за новими правилами в 2015 році сплачуватимуть податок на нерухомість лише юридичні особи. Адже вони самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування податкову декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Фізичні ж особи зміни податкового законодавства щодо умов сплати податку на нерухомість відчують лише з наступного року, коли будуть сплачувати за нерухомість, якою вони володіли в 2015 році.
Цього року платитимуть податок лише громадяни, які мали об’єкти нерухомості протягом минулого 2014 року: за I квартал сплачуватимуть ті, у кого є перевищення житлової площі об’єкта оподаткування, а з II кварталу до закінчення року – з розрахунку з загальної площі.
Нагадаємо, що сплачувати податок на нерухоме майно зобов’язані не всі фізичні особи, а лише ті, які володіють квартирою чи квартирами загальною площею понад 120 і будинком/будинками, загальна площа яких перевищує250 м², або різними видами нерухомості (квартирою та будинком) загальна площа, яких сумарно перевищує370 м². Ставки податку на нерухоме майно встановлені міською радою в таких розмірах за1 кв. метрзагальної площі об'єкта житлової нерухомості:
– для квартир, загальна площа яких не перевищує 240 кв.м., та житлових будинків, загальна площа яких не перевищує 500 кв.м., ставки податку не можуть перевищувати 1% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;
– для квартир, загальна площа яких перевищує 240 кв.м., та житлових будинків, загальна площа яких перевищує 500 кв.м., ставка податку становить 2,7 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.
Податок сплачується фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, а вручити такі повідомлення органи фіскальної служби мають до 1 липня поточного року).
Платникам єдиного податку: не зволікайте із реєстрацією реєстраторів розрахункових операцій.
Відповідно до останніх змін, внесених до Податкового кодексу України, практично кожний платник єдиного податку має перейти на застосування касового апарату.
Не застосовуватимуть реєстратори розрахункових операцій лише платники єдиного податку другої і третьої груп (підприємці), які здійснюють діяльність на ринках, продають товари дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також всі платники єдиного податку першої групи.
Всі інші «єдинники» мають застосовувати РРО. При цьому, вимоги стосовно застосування касових апаратів набирають чинності: для платників єдиного податку
третьої групи – з 01.07.2015; для платників єдиного податку другої групи – з 01.01.2016.
Зазначимо, що для платників єдиного податку, які використовують у своїй діяльності РРО, передбачений мораторій на перевірки. Зокрема, якщо платники єдиного податку другої і третьої груп , які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані в установленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО, з дати початку застосування РРО до 01.01.2017 звільняються від проведення перевірок з питань дотримання порядку застосування РРО відповідно до норм Податкового Кодексу України.
Нагадуємо: зазначені норми передбачені Законом України від 28.12.14 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».
Кампанія декларування 2015 – ставки податку
30 квітня останній день подання податкової декларації щодо доходів отриманих у 2014 році.
При наданні консультацій громадянам із заповнення податкових декларацій щодо доходів, отриманих у 2014 році, слід враховувати наступні ставки податку:
– 15% бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих), у т.ч., але не виключно у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри;
– 17%, якщо база оподаткування, визначена з урахуванням норм пп.164.6 ст. 164 Податкового кодексу (далі – Кодекс), у календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, тобто 12 180 грн.;
– 30% бази оподаткування щодо доходів, нарахованих як виграш чи приз (крім виграшу у державній та недержавній грошовій лотереї та виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри) на користь резидентів або нерезидентів;
– 5% бази оподаткування у випадках, прямо визначених розділом IV Кодексу.
Для громадян, яким у 2014 році доходи нараховувалися у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами одночасно двома або більше податковими агентами, граничний розмір річної суми оподаткування доходів, що підлягає перерахунку за ставкою 17%, становить 146160 грн.
Звертаємо увагу, для реалізації платниками права на податкову знижку граничний розмір витрат, дозволених для включення до податкової знижки для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти та при страхуванні, розраховується з урахуванням місячного доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги, тобто 1710 гривень.
Подати річну податкову декларацію щодо доходів отриманих у 2014 році для нарахування податкової знижки можна до 31 грудня 2015 року.
На допомогу армії від надвірнянських платників надійшло 4,5млн. грн. військового збору
З початку 2015 року платники податків, які перебувають на обліку в ДПІ у Надвірнянському районі, сплатили до бюджету 1,2млн. грн. військового збору.
Як зазначив начальник податкової інспекції Василь Гнатюк, всього з моменту запровадження військового збору платники вже перерахували майже4,5млн. грн. цього платежу.
Податківці звертають увагу, що згідно із змінами до Податкового кодексу справляння військового збору продовжено до набрання чинності рішення Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України. Від січня розширено базу оподаткування військовим збором, а саме: оподаткуванню підлягають всі доходи, з яких утримується податок на доходи фізичних осіб.
Чи має право на податкову знижку громадянин, який навчається у ВУЗі за кордоном?
Податковим кодексом України встановлено, що податкова знижка для фізичних осіб – це документально підтверджена сума витрат платника податку – резидента у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) також у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення загального річного оподатковуваного доходу, одержаного у вигляді заробітної плати.
Відповідно до ст. 166 ПКУ до переліку витрат, дозволених до включення до податкової знижки відноситься, зокрема, сума коштів, сплачених платником податку на користь закладів освіти для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати. Така сума не може перевищувати розміру доходу, визначеного в абзаці першому підпункту 169.4.1 пункту 169.4 статті 169 цього Кодексу, в розрахунку на кожну особу, яка навчається, за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року.
Відповідно до Закону України «Про освіту» в Україні встановлюються, зокрема, такі освітні рівні, як середня професійна або вища освіти. Цим ж законом визначено поняття закладів середньої професійної або вищої освіти.
Закордонні заклади освіти не входять до галузі освіти згідно з чиннним законодавством України.
Отже, платники податків які навчаються за кордоном права на податкову знижку, в частині витрат у вигляді суми коштів, сплачених на користь закордонних закладів освіти не мають.
Щодо декларації акцизного податку
Департамент контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Державної фіскальної служби України листом від 20.02.2015 року №5741/7/99-99-21-05-17 повідомляє про розміщення на офіційному сайті ДФС України оновленого програмного забезпечення для подання Декларацій акцизного податку в електронному вигляді за адресою: Головна/Електронна Звітність/Платникам податків про електронну звітність/Програмне забезпечення/ОПЗ-програмне забезпечення по формуванню та подачі платниками податків податкової звітності та реєстру отриманих та виданих податкових накладних до органів ДФС в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку.
Також у зазначеному листі, Департамент контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Державної фіскальної служби України повідомляє, що у зв’язку з набранням чинності нової форми Декларації акцизного податку (наказ МФУ від 23.01.2015 №14), а також доопрацюванням на даний час програмного забезпечення, на сьогодні готується роз’яснення щодо незастосування до платників акцизного податку штрафних санкцій за несвоєчасне подання та/або подання не за формою Декларації за січень п.р.
Затверджені нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису
Державною фіскальною службою України затверджено нову редакцію Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС та нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису, що набудуть чинності 2 березня 2015 року.
Форми за попереднім зразком приймаються віддаленими пунктами реєстрації користувачів Акредитованого центру до 2 березня 2015 року. Нові форми реєстраційних документів можна завантажити за посиланням http://acskidd.gov.ua/r_kor.
Також повідомляємо, що у зв`язку з реорганізацією Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів та створенням Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, змінено найменування Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД Міндоходів на Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДФС та пройдено процедуру акредитації.
Відображення акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів в Книгах обліку доходів і витрат
Фізичні особи – підприємці зобов’язані вести книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючи документи щодо походження товару (відповідно до п. 177.10 ст.177 Податкового кодексу України).
Форма книги обліку доходів і витрат та порядок її ведення затверджено наказом від 16.09.2013 року № 481 «Про затвердження форми Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядку її ведення” (далі – Порядок), який зареєстрований Міністерством юстиції України від 1 жовтня 2013 року №1686/24218.
У Порядку ведення книги обліку доходів і витрат не передбачено зазначення інформації сум акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів.
Що стосується фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування то не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої групи фізичні особи – підприємці, які здійснюють виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємкостях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива та столових вин).
Враховуючи зазначене, відображення акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів в Книгах обліку доходів і витрат законодавством не передбачено.
ДФС України роз’яснює порядок нарахування єдиного внеску працівникам, які перебувають у відпустці без збереження заробітної плати
Законом України від 15 листопада 1996 року № 504/96-ВР „Про відпустки” (Закон № 504) передбачено такі види відпусток: щорічні, додаткова відпустка у зв’язку з навчанням, творча відпустка, соціальні відпустки, відпустка без збереження заробітної плати.
Умови надання відпустки без збереження заробітної плати регламентуються розділом VI Закону № 504.
Відпустки без збереження заробітної плати є двох видів:
– що надаються в обов'язковому порядку у випадках, передбачених законодавством;
– за згодою між працівником і роботодавцем.
У першому випадку роботодавець зобов'язаний надати відпустку працівнику, якщо в ній виникла необхідність, у другому – роботодавець має право вибору.
Статтею 26 Закону № 504 визначено, що відпустка без збереження заробітної плати може надаватися у зв'язку з сімейними обставинами та іншими причинами на строк, обумовлений угодою між працівником і роботодавцем, але не більше 15 календарних днів на рік. Роботодавцю та працівнику необхідно дійти до згоди щодо можливості надання та тривалості такої відпустки. Тобто одного бажання працівника не є достатньо. Перелік підстав для надання такої відпустки законодавством не визначено, тому рішення залежить від роботодавця (беруться до уваги конкретні обставини).
Якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід) у працівника, який перебуває у відпустці без збереження заробітної плати, то сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.
Додатково повідомляємо, що надання відпустки без збереження заробітної плати більшої тривалості, ніж передбачено законодавством, є порушенням законодавства про працю, і роботодавець може бути притягнутий до адміністративної відповідальності.
Приклад 1: працівник працює на підприємстві за основним місцем роботи неповний місяць, оскільки частину місяця перебував у відпустці без збереження заробітної плати.
Умова:
Заробітна плата у січні 2015 року за основним місцем роботи складає 1100 грн. (неповний місяць).
Нараховуємо та утримуємо єдиний внесок:
нараховано єдиний внесок за ставкою 36,76 відс. (умовно) у розмірі 447,74 грн. (1218,00 х 36,76 відс.),
утримано єдиний внесок за ставкою 3,6 відс. в розмірі 39,60 грн. (1100,00 х 3,6 відс.).
Приклад 2: працівник оформлений на підприємстві за основним місцем роботи та повний місяць перебуває у відпустці без збереження заробітної плати.
У такому разі єдиний внесок не нараховується та не утримується, оскільки відсутня база нарахування єдиного внеску.
Більш детально з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у листі ДФС України від 14.02.2015 №4979/7/99-99-17-03-01-17 "Про застосування норм законодавства".
Податки, до яких може бути застосовано процедуру податкового компромісу
Згідно із п. 1 підр. 9 прим.2 р. ХХ Податкового кодексу України від
02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податковий компроміс – це режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків та/або їх посадових (службових) осіб за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням строків давності, встановлених ст. 102 ПКУ.
Податковий компроміс розповсюджується виключно на факти заниження податкових зобов’язань з податку на додану вартість (у зв’язку із завищенням податкового кредиту) та податку на прибуток (у зв’язку із завищенням витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування).
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 110.02).
З 1 квітня 2015 року діятиме нова форма № 1ДФ
Наказом Мінфіну від 13.01.2015 р. № 4 «Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку» затверджено нову форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ), а також Порядок його заповнення та подання податковими агентами.
Податковий розрахунок перший раз подається за I квартал 2015 року.
Нову форму доповнили розділом II: "Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір". У ньому потрібно буде відображати загальні суми нарахованих та виплачених доходів (не стосується відсотків), а також суми утриманих з них податків.
Наказ набирає чинності з 1 квітня 2015 року.
Відтак з 1 квітня 2015 року втратить чинність, наказ Міністерства доходів і зборів України від 21.01.2014 року № 49.
Про сплату громадянами податку на нерухомість в 2015 році
Новації оподаткування торкнулися майже всіх місцевих податків, не виключенням є і податок на нерухомість. Найголовніше те, що відтепер оподатковується як житлова, так і нежитлова нерухомість, у тому числі її частка.
Однак за новими правилами в 2015 році сплачуватимуть податок на нерухомість лише юридичні особи. Адже вони самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування податкову декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Фізичні ж особи зміни податкового законодавства щодо умов сплати податку на нерухомість відчують лише з наступного року, коли будуть сплачувати за нерухомість, якою вони володіли в 2015 році.
Цього року платитимуть податок лише громадяни, які мали об’єкти нерухомості протягом минулого 2014 року: за I квартал сплачуватимуть ті, у кого є перевищення житлової площі об’єкта оподаткування, а з II кварталу до закінчення року – з розрахунку з загальної площі.
Нагадаємо, що сплачувати податок на нерухоме майно зобов’язані не всі фізичні особи, а лише ті, які володіють квартирою чи квартирами загальною площею понад 120 і будинком/будинками, загальна площа яких перевищує250 м², або різними видами нерухомості (квартирою та будинком) загальна площа, яких сумарно перевищує370 м². Ставки податку на нерухоме майно встановлені міською радою в таких розмірах за1 кв. метрзагальної площі об'єкта житлової нерухомості:
– для квартир, загальна площа яких не перевищує 240 кв.м., та житлових будинків, загальна площа яких не перевищує 500 кв.м., ставки податку не можуть перевищувати 1% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;
– для квартир, загальна площа яких перевищує 240 кв.м., та житлових будинків, загальна площа яких перевищує 500 кв.м., ставка податку становить 2,7 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.
Податок сплачується фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, а вручити такі повідомлення органи фіскальної служби мають до 1 липня поточного року).
Платникам єдиного податку: не зволікайте із реєстрацією реєстраторів розрахункових операцій.
Відповідно до останніх змін, внесених до Податкового кодексу України, практично кожний платник єдиного податку має перейти на застосування касового апарату.
Не застосовуватимуть реєстратори розрахункових операцій лише платники єдиного податку другої і третьої груп (підприємці), які здійснюють діяльність на ринках, продають товари дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також всі платники єдиного податку першої групи.
Всі інші «єдинники» мають застосовувати РРО. При цьому, вимоги стосовно застосування касових апаратів набирають чинності: для платників єдиного податку
третьої групи – з 01.07.2015; для платників єдиного податку другої групи – з 01.01.2016.
Зазначимо, що для платників єдиного податку, які використовують у своїй діяльності РРО, передбачений мораторій на перевірки. Зокрема, якщо платники єдиного податку другої і третьої груп , які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані в установленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО, з дати початку застосування РРО до 01.01.2017 звільняються від проведення перевірок з питань дотримання порядку застосування РРО відповідно до норм Податкового Кодексу України.
Нагадуємо: зазначені норми передбачені Законом України від 28.12.14 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».
Кампанія декларування 2015 – ставки податку
30 квітня останній день подання податкової декларації щодо доходів отриманих у 2014 році.
При наданні консультацій громадянам із заповнення податкових декларацій щодо доходів, отриманих у 2014 році, слід враховувати наступні ставки податку:
– 15% бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих), у т.ч., але не виключно у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри;
– 17%, якщо база оподаткування, визначена з урахуванням норм пп.164.6 ст. 164 Податкового кодексу (далі – Кодекс), у календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, тобто 12 180 грн.;
– 30% бази оподаткування щодо доходів, нарахованих як виграш чи приз (крім виграшу у державній та недержавній грошовій лотереї та виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри) на користь резидентів або нерезидентів;
– 5% бази оподаткування у випадках, прямо визначених розділом IV Кодексу.
Для громадян, яким у 2014 році доходи нараховувалися у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами одночасно двома або більше податковими агентами, граничний розмір річної суми оподаткування доходів, що підлягає перерахунку за ставкою 17%, становить 146160 грн.
Звертаємо увагу, для реалізації платниками права на податкову знижку граничний розмір витрат, дозволених для включення до податкової знижки для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти та при страхуванні, розраховується з урахуванням місячного доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги, тобто 1710 гривень.
Подати річну податкову декларацію щодо доходів отриманих у 2014 році для нарахування податкової знижки можна до 31 грудня 2015 року.
0 Коментарі