Легалізація заробітної плати та зайнятості населення – головне завдання сьогодення
Питання легалізації зайнятості та заробітної плати населення було і залишається надзвичайно актуальним, оскільки саме від величини страхового стажу та розміру офіційної заробітної плати, з якої сплачені внески залежить рівень соціального та пенсійного захисту людини.
Прозора заробітна плата є одним із резервів наповнення бюджету Фонду, кошти якого витрачаються на фінансування пенсій та грошової допомоги.
Питання легалізації зайнятості та заробітної плати населення було і залишається надзвичайно актуальним, оскільки саме від величини страхового стажу та розміру офіційної заробітної плати, з якої сплачені внески залежить рівень соціального та пенсійного захисту людини.
Прозора заробітна плата є одним із резервів наповнення бюджету Фонду, кошти якого витрачаються на фінансування пенсій та грошової допомоги.
Згідно Державного бюджету України на 2017 рік мінімальна заробітна плата з 01 січня 2017 року становить 3200 гривень, яку гарантує держава для кожного пересічного громадянина. Відносини в галузі оплати праці в Україні регулюються більш ніж двома десятками законодавчих і нормативно-правових актів.
Основним законодавчим актом є Конституція України, на якій базується все законодавство, у тому числі і законодавство про працю.
Статтями 43-46 Конституції України визначено, що кожен громадянин має право на працю, відпочинок, соціальний захист, безпечні і здорові умови праці та заробітну плату, не нижче встановленого законодавством мінімуму.
Відповідно до статті 95 Кодексу законів про працю України, мінімальна заробітна плата — це законодавчо встановлений розмір заробітної плати за просту, некваліфіковану працю, нижче за який не може оплачуватися виконана працівником місячна, погодина норма праці (обсяг робіт).
Слід відмітити, що державні соціальні гарантії (у тому числі мінімальна заробітна плата) обов’язкові на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання. Тому, свідоме заниження роботодавцями належного розміру заробітної плати або виплата її “у конверті” є грубим порушенням законодавства у сфері праці.
Починаючи з 01 січня 2017 року здійснюється суворий контроль з боку Державної фіскальної служби України, Державної служби України з питань праці та правоохоронних органів за детінізацією фонду заробітної плати та зменшенням чисельності працюючих.
На виконання Плану заходів щодо детінізації доходів та відносин у сфері зайнятості населення, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.03.2010 № 359-р “Про затвердження плану заходів щодо детінізації доходів та відносин у сфері зайнятості населення” в районі розроблено розпорядження райдержадміністрації від 03.03.2017 року № 78 “Про районну робочу групу з питань легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення”. Цим розпорядженням затверджено положення та склад робочої групи.
Саме тому,структурними підрозділами райдержадміністрації, в районі здійснюється щомісячний моніторинг та аналіз відомостей з реєстру страхувальників щодо найманих працівників, у тому числі їх чисельності та фонду оплати праці. В рамках спільної взаємодії між вищевказаними органами кожен страхувальник проходить відповідний аналіз і за наявності ризиків "тіньової" заробітної плати, а також нелегальної найманої робочої сили, або взагалі працює без реєстрації підприємницької діяльності, передається до контролюючих та правоохоронних органів для вжиття конкретних заходів.
Адже нині над важливим є завдання повернути втрачені ресурси в економіку держави, що дасть можливість збільшити доходи громадян.
Захист мінімальних прав та гарантій найманих працівників гарантується державою та є обов’язком для роботодавців всіх форм власності і господарювання.
Відділ праці та соціально-трудових відносин
управління соціального захисту населення
райдержадміністрації
0 Коментарі