Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

ШІ на службі у держави: як цифровізація стає реальністю


З2 по 11 червня 2025 року в Івано-Франківській обласній державній (військовій) адміністрації відбулася серія тренінгів, які можуть стати початком важливих змін у цифровій роботі держслужбовців. Під егідою управління цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації облдержадміністрації було презентовано посібник «Поради з відповідального використання ШІ публічними службовцями» – документ, який не просто пояснює, а надихає на ефективне використання штучного інтелекту в щоденній роботі.

Проте тренінги не обмежилися лише теорією. У фокусі опинилася практична сторона: як, коли і навіщо державному службовцю варто застосовувати технології генеративного штучного інтелекту. Зокрема такі інструменти ШІ, як: ChatGPT, Gemini, Claude – чат-бот, NotebookLM, Napkin, ElevenLabs, Gamma та інші.

Спікером тренінгів «Штучний інтелект: новий інструмент для цифрової трансформації» був начальник управління цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації ОДА Ігор Фіняк, який у своєму виступі звернув увагу на базові налаштування взаємодії з генеративним штучним інтелектом. Окремо було підкреслено важливість належного розуміння потенціалу таких систем для автоматизації рутинних процесів, аналітики даних та формування документів. «ШІ – це не майбутнє, а сучасність. Демократизація технологій штучного інтелекту стає доступною кожному. Один із ключових меседжів тренінгу – технології штучного інтелекту більше не є привілеєм ІТ-еліт. Сьогодні кожен держслужбовець – від спеціаліста до керівника – може ефективно впроваджувати інструменти ШІ у своїй роботі, підвищуючи якість обслуговування громадян і оптимізуючи внутрішні процеси», – зазначає посадовець.

Презентовані приклади включали:

  • автоматичну обробку документів;
  • використання чат-ботів;
  • аналіз великих масивів даних;
  • створення проєктів рішень за допомогою генеративного ШІ.

Цифрова трансформація – це не лише про технології, а й про людей. Тож тренінг став не тільки платформою для навчання, а й прикладом нової культури держслужби – відкритої до змін, гнучкої й орієнтованої на ефективність. Адже цифровізація – це в першу чергу про людей, які мають інструменти й знання для впровадження змін.

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *