Уряд схвалив концепцію державної політики щодо розвитку національної видавничої справи та популяризації читання
Кабінет Міністрів схвалив проект Концепції державної політики щодо розвитку національної видавничої справи та популяризації читання на період до 2020 року, розробленої Держкомтелерадіо.
Кабінет Міністрів схвалив проект Концепції державної політики щодо розвитку національної видавничої справи та популяризації читання на період до 2020 року, розробленої Держкомтелерадіо.
Метою Концепції є відродження соціального значення книги та читання якпроцесу культурного, духовного, професійного та інтелектуального збагаченнялюдини, створення сприятливих умов для розвитку видавничої галузі та системиінформування про вітчизняну видавничу продукцію.
Сьогодні існує низка проблем, які стримують розвиток книговидання. Це,зокрема, зниження рівня інтересу до читання та попиту українців на вітчизнянувидавничу продукцію, що зумовлено зростанням цін на неї та зменшеннямреальних доходів населення. Згідно з результатами соціологічного дослідження,проведеного у 2014—2015 роках, кількість українців, які протягом року не прочитали жодної книги, становить 42 відсотки (для порівняння: кількістьамериканців, які не читають, становить 19 відсотків, що у 2,21 раза менше, ніж вУкраїні). Кількість українців, які читають протягом року від однієї до п’ятикнижок, становить 35 відсотків, від шести до десяти книжок — 13 відсотків,більш як десять книжок — 10 відсотків.
Протягом 2016—2020 років згідно концепції буде розроблено методику тамеханізми проведення систематичного дослідження стану вітчизняноговидавничого ринку і рівня популярності читання у суспільстві. Буде удосконаленосистему проведення моніторингу читацького попиту в бібліотеках і на основі отриманих результатів формуватиметься перелік видань, випуск якихздійснюється за державним замовленням.
Також буде розроблено та запроваджено методики залучення до читаннявихованців дошкільних навчальних закладів та учнів початкових і середніх класівзагальноосвітніх навчальних закладів.
Для популяризації книги та читання планується проводити просвітницькі кампанії, літературні конкурси, книжкові виставки, залучаючи до цього ЗМІ та використовуючи сучасні інформаційні технології.
Крім того, концепція передбачає комплекс заходів, спрямованих на розвиток мережі розповсюдження вітчизняної видавничої продукції та перетворення книгарень на центри популяризації вітчизняної видавничої продукції та читання. Будуть здійснюватись також і заходи для захисту вітчизняного видавничогоринку, зокрема від контрафактної п
0 Коментарі