Виконуємо завдання Президента України: робота відділу освіти РДА з дітьми з обмеженими функціональними можливостями.
1. На обліку у відділі освіти Надвірнянської РДА перебуває 252 дітей – інвалідів, з них 104 навчається за індивідуальною формою навчання. В загальноосвітніх закладах соціально – психологічний супровід дітей з особливими потребами здійснюють практичні психологи та соціальні педагоги.
1. На обліку у відділі освіти Надвірнянської РДА перебуває 252 дітей – інвалідів, з них 104 навчається за індивідуальною формою навчання. В загальноосвітніх закладах соціально – психологічний супровід дітей з особливими потребами здійснюють практичні психологи та соціальні педагоги.
2. При районному відділі освіти Надвірнянської райдержадміністрації створена районна психолого – медико – педагогічна консультація. Консультація працює з дітьми з особливими освітніми потребами та з дітьми – інвалідами, допомагає їм у організації індивідуального навчання (за умови, якщо дитина не може навчатися на денній формі), надає рекомендації щодо визначення навчальної програми, за якою дитина навчатиметься індивідуально, або ж допоміжного навчального закладу відповідного типу, що буде влаштовувати дитину та батьків. Особливу увагу консультація приділяє дітям, які навчаються за індивідуальною формою навчання у загальноосвітніх навчальних закладах району, надає методичну допомогу педагогічним працівникам щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами за цією формою навчання. Індивідуальне навчання організовується відділом освіти на підставі заяви батьків, висновку лікарсько-контрольної комісії, рекомендацій психолого-медико-педагогічної консультації. Індивідуальне навчання дітей з особливими потребами відбувається за індивідуальною навчальною програмою, розробленою відповідно до можливостей дитини, погодженою з батьками у вигляді особистого підпису під розкладом занять.
3.Щодо соціального супроводу дітей – інвалідів в навчальних закладах:
Соціально – педагогічний супровід базується на створенні сприятливих умов для взаємодії учня з соціальним середовищем. Його метою є попередження виникнення або усунення вже існуючих дестабілізуючих факторів розвитку та формування стійкості до ситуації дезадаптації. Особливої уваги потребує розвиток навчальної мотивації, бажання вчитися, формувати віру дитини у власні можливості, що можливо завдяки усвідомленню і оцінці реальних досягнень.
Для здійснення ефективного супроводу соціальний педагог співпрацює з класним керівником, батьками, медичними працівниками, спеціалістами ПМПК для уточнення соціальної ситуації розвитку підопічного, окреслення напрямків можливої корекції та формування навичок соціальної поведінки середовища, а також залучення дітей цієї категорії до позакласної та гурткової роботи.
0 Коментарі