Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Держкомтелерадіо звертає увагу ЗМІ про особливості мовлення 8 і 9 травня

Держкомтелерадіо звертається до загальнонаціональних та регіональних мовників з нагадуванням про спеціальне наповнення ефіру у День пам’яті і примирення, який згідно Указу Президента від 08.04.2016 №130/2016 встановлено 8 травня.

Держкомтелерадіо звертається до загальнонаціональних та регіональних мовників з нагадуванням про спеціальне наповнення ефіру у День пам’яті і примирення, який згідно Указу Президента від 08.04.2016 №130/2016 встановлено 8 травня.

У цей день телерадіоорганізації зобов’язані припинити трансляцію комедійних та еротичних фільмів, гумористичних передач, розмістити на екрані відповідне стилізоване зображення (червоний мак) або палаючу свічку, а о 12.00 оголосити хвилину мовчання із супроводженням звуку метронома.

Також Держкомтелерадіо рекомендує ЗМІ висвітлювати заходи із відзначення Дня пам’яті і примирення та 71-ї річниці перемоги над нацизмом у Другій світовій війні, які відбудуться 8 і 9 травня, а при підготовці тематичних програм та передач скористатися інформаційними матеріалами Українського інститут національної пам’яті, які розміщено за посиланням: http://comin.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=128702&cat_id=114334

Інформаційні матеріали УІНП містять пропозиції ключових повідомлень пам’ятних заходів, історичну довідку, концепцію інформаційно- просвітницької кампанія “Війна не робить винятків. Жіночі історії Другої світової”, а також роз’яснення щодо використання символіки.

Нагадуємо, що з 2014 року Україна відмовилася від радянського формату святкування Дня перемоги. Відтепер увага суспільства акцентується на вшануванні пам’яті кожного, хто боровся з нацизмом, а також усіх жертв війни, що стала найбільш кривавою в історії людства. Радянський культ війни, важливим інструментом якого був День перемоги, переведено в традицію пам’яті про солдат, які загинули за свою батьківщину, нагадування суспільству про внесок України у перемогу над нацизмом та наголосу на тому, що війна – це лихо, яке руйнує долі звичайних людей, економіку і культуру країн.

Символом пам’яті жертв війни є червоний мак, графічне зображення якого є своєрідною алюзією: з одного боку, воно уособлює квітку маку, з другого – кривавий слід від кулі. Історики пропонують медіа поширювати інформацію про цю символіку. Відеоролики можна безперешкодно завантажити із сайту УІНП http://www.memory.gov.ua/page/8-9-travnya-materiali-dlya-zavantazhennya

Водночас науковці УІНП наголошують на необхідності неухильного дотримання норм Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» та неприпустимості використання на екранах і в друкованих ЗМІ комуністичної символіки під виглядом «прапора Перемоги», а також георгіївських стрічок.

«Україна, яка зі зброєю в руках відстоює свій суверенітет і соборність на Донбасі, започаткувала нову традицію вшанування пам’яті людей, які у роки війни полягли у боротьбі з нацизмом, – говорить перший заступник Голови Держкомтелерадіо Богдан Червак. – Сьогодні, як ніколи, гостро відчуваємо необхідність власне українського погляду на події Другої світової війни, погляду, позбавленого стереотипів комуністичної, радянської та російсько-імперської пропаганди. Роль ЗМІ у цьому процесі – дуже велика. Адже йдеться про формування історичної пам’яті народу на засадах української державності, плекання його національної свідомості».

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *