Надвірнянська ОДПІ повідомляє

За тіньову зайнятість – подвійна відповідальність

Проблема виплати зарплати в «конвертах» і неоформлених працівників все ще залишається не вирішеною остаточно.

За тіньову зайнятість – подвійна відповідальність

Проблема виплати зарплати в «конвертах» і неоформлених працівників все ще залишається не вирішеною остаточно.

Працедавцям варто пам’ятати, що за порушення трудового законодавства при використанні найманої праці без офіційного оформлення, вони особисто несуть фінансову, адміністративну та кримінальну відповідальність. Громадяни, які отримують зарплату «у конвертах», ризикують позбавити себе усіх соціальних гарантій.

Як розповіла заступник начальника Надвірнянської ОДПІ Оксана Пліщук, за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору; оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час; виплату заробітної плати без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків, – загрожує штрафом у розмірі 30 мінімальних зарплат, встановлених законодавством на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (що з 01.05.2016 складає суму 43500 гривень).

За несплату за роботу в нічний час, вихідний або святковий день, понадурочну роботу передбачений штраф у розмірі 10 мінімальних зарплат (з 01.05.2016 – 14 500 гривень). 

З грудня 2015 року діє ще одна підстава для застосування штрафу у розмірі 10 мінімальних зарплат – за порушення прав і гарантій мобілізованих працівників (з 01.05.2016 cума штрафу складає 14 500 гривень). 

Три розміри мінімальної зарплати застосовуються до роботодавців – порушників строків виплати заробітної плати працівникам, більш як за один місяць або виплата їх не в повному обсязі (з 01.05.2016 – 4350 гривень). 

За словами посадовця, цього року надвірнянськими податківцями спільно з іншими контролюючими органами вживалися заходи по виявленню доходів, які отримуються у “конвертах”, в результаті яких із 87-ма громадянами працедавці оформили трудові договор. Легалізовано заробітну плату на суму 155 тис.грн., до бюджету надійшло 28 тис.грн. ПДФО та 30,1 тис.грн. єдиного соціального внеску

Надвірнянська ОДПІ просить небайдужих громадян повідомляти про випадки порушень трудового законодавства. Чекаємо письмових звернень за адресою: м. Надвірна, вул. Визволення, 2. 

 

Це важливо! Як відображати роздрібний акциз в КОРО

Надвірнянська ОДПІ інформує про те, що з 4 листопада п.р., набрав чинності Наказ Мінфіну від 23.09.2016 року  № 837, яким  внесені зміни до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547 "Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій".

Основні зміни стосуються порядку відображення сум акцизного податку в книгах обліку розрахункових операцій (далі – КОРО), а саме:

– вимоги щодо відображення акцизного податку (або іншого податку) у КОРО не поширюються на записи, що формуються на підставі фіскальних касових чеків, що друкуються реєстраторами розрахункових операцій, версії внутрішнього програмного забезпечення яких були включені до Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів та комп'ютерних систем  до 11.03.2016 року.

– у разі наявності у суб'єктів господарювання КОРО за  формами у редакції  скасованого наказу Міндоходів №417, такі книги можуть використовуватись суб'єктами господарювання до скасування  їх реєстрації. У разі наявності розрахункових операцій за підакцизні товари такі КОРО можуть використовуватись за умови відображення сум акцизного податку (або іншого податку) у графах, в яких відображається сума податку на додану вартість.

 

Термін дії сертифікатів електронних ключів – два роки

У Надвірнянській ОДПІ нагадують, що з 01 листопада 2013 року було подовжено термін дії посилених сертифікатів ключів –  до двох років з моменту їх формування.

Відповідно до положень Регламенту АЦСК ІДД посилені сертифікати відкритих ключів надаються виключно в електронному вигляді шляхом їх розміщення на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД (http://acskidd.gov.ua).

Відтак, фахівці інспекції звертають увагу користувачів, для завчасного здійснення процедури повторної генерації електронних ключів, у зв’язку з закінченням терміну дії сертифікатів і особистих ключів, платникам податків варто перевірити їх термін дії.

Платники податків можуть оформити сертифікати електронних ключів у відділі реєстрації користувачів, який знаходиться  у Центрі обслуговування платників ДПІ у м.Івано-Франківськ. Довідки за телефоном: 2-90-57.

 

Про звітування за новою формою платниками єдиного внеску

Надвірнянська ОДПІ повідомляє, що 18.10.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 07.09.2016 №813 «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства фінансів України» (зареєстро- ваний у Міністерстві юстиції України 27.09.2016 за №1290/ 29420) (далі – Наказ №813), який опубліковано в «Офіційному віснику України» від 18.10.2016 №80.

Наказом №813 внесені зміни до:

– Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449, що зареєстрована у Міністерстві юстиції України 07.05.2015 за №508/26953 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.03.2016 №393);

– Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 23.04.2015 за №460/26905 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 11.04.2016 №441) (далі – Порядок).

Зміни, внесені Наказом №813 до Порядку, призвели до нової редакції форми звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (Додаток 4) (далі – Звіт).

У зв’язку з набранням чинності Наказу №813 Державна фіскальна служба України у листі від 08.11.2016 №35758/7/99-99-13-02-01-17 «Про надання роз’яснення» (далі – лист ДФС №35758) повідомила наступне.

Частиною четвертою статті 8 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон) встановлено, що порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування визначається цим Законом, в частині адміністрування – Податковим кодексом України (далі – ПКУ), та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Відповідно до пункту 46.6 статті 46 ПКУ у разі, якщо в результаті запровадження нового податку або зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, який затвердив такі форми, зобов’язаний оприлюднити нові форми звітності.

До визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Звітність зі змінами, внесеними наказом №813, подаватиметься платниками єдиного внеску, починаючи з 01.12.2016.

Лист №35758 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/ediniy-vnesok-na-zagalnoobovyazkove-/listi/70274.html

 

До витрат підприємства включаються товари для учасників АТО

Надвірнянська ОДПІ повідомляє, що Кабінет Міністрів України Постановою від 26.10.2016 № 758 затвердив Перелік товарів, виконаних робіт, наданих послуг за кодами згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010, вартість яких на період проведення антитерористичної операції включається до інших витрат звичайної діяльності або на вартість яких не проводиться коригування фінансового результату до оподаткування.

  До цього переліку входять:

    спеціальні засоби індивідуального захисту,

    технічні засоби спостереження,

    лікарські засоби,

    засоби особистої гігієни,

    продукти харчування,

    предмети речового забезпечення, які добровільно передані Збройним Силам, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, що утримуються за рахунок коштів держбюджету.

Постанова набрала чинності з 2 листопада 2016 року.

 

Затверджено нову форму декларації про майновий стан і доходи

Надвірнянська ОДПІ повідомляє, що Міністерство фінансів України  наказом від 15.09.2016 р. №821 (далі – Наказ №821) (зареєстрований в Мін'юсті 11.10.2016 р.) затвердило у новій редакції:

– форму податкової декларації про майновий стан і доходи;

– Інструкцію щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.

Відповідно до п. 46.6 Податколвого кодексу України,  до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

У Наказі №821 зазначено, що він набере чинності з 31 грудня 2016 року. Тобто, декларацію про доходи за 2016 рік потрібно буде подавати вже за новою формою. 

 

Доплати, надбавки, премії підлягають оподаткуванню ПДФО у тому місяці, в якому здійснені нарахування.

Доплати, надбавки і премії, які нараховуються платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму, включаються до складу заробітної плати платника податку і підлягають оподаткуванню у тому місяці, в якому здійснені нарахування.

Відповідно до пп.14.1.48 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) заробітна плата для цілей розділу IV ПКУ – основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом.

Згідно із п.2.2 р.2 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.04 №5 (далі – Інструкція), до фонду додаткової заробітної плати відносяться доплати, надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством, премії, пов’язані з виконанням виробничих завдань і функцій.
До інших заохочувальних та компенсаційних виплат включаються винагороди та премії, які мають одноразовий характер, компенсаційні та інші грошові й матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми.
Заробітна плата, згідно пп.«є» пп.14.1.54 п.14.1 ст.14 ПКУ, відноситься до доходів з джерелом їх походження з України і є об’єктом оподаткування відповідно до пп.163.1.2 п.163.1 ст.163 ПКУ.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст.167 ПКУ.

Якщо нарахування фонду оплати праці здійснюються за попередній період, зокрема у зв’язку з уточненням кількості відпрацьованого часу, виявленням помилок, вони відображаються у фонді оплати праці того місяця, у якому були здійснені нарахування.

 

Оновлено реєстр ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами

Інформацію про дію ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами можна перевірити on-line на веб-сайті фіскальної служби. Про це повідомили в Головному управлінні ДФС в Івано-Франківській області.

Для зручності платників на офіційному веб-порталі територіальних органів ДФС в Івано-Франківській області (http://if.sfs.gov.ua) в розділі «Реєстри» сформовано Реєстр виданих, призупинених й анульованих ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність на території Івано-Франківської  області, станом на 01.11.2016 року.

Дані у Реєстрі оновлюються щомісячно.
 

Платникам Надвірнянщини відшкодовано 6,1 млн. грн. податку на додану вартість

Станом на 01.11.2016 року 8 суб’єктами господарювання району було заявлено до відшкодування з бюджету ПДВ  на суму 6,5 млн. грн.

Протягом десяти місяців поточного року з бюджету на банківські рахунки платників повернено 6,1 млн. грн. ПДВ, тоді як за десять місяців минулого року було відшкодовано 3,8 млн. гривень.

У січні-жовтні цього року платниками Надвірнянської ОДПІ сплачено до Державного бюджету України податку на додану вартість в сумі 18,6 мільйонів гривень.

Надходження з ПДВ є третім по надходженню податків і зборів до Державного бюджету і, відповідно, складає 6,5 %.

Від своєчасності відшкодування ПДВ залежать процеси, направлені на стимулювання інвестиційного клімату в Україні та розвиток бізнес-середовища. Тому надвірнянські платники мають право на автоматичне відшкодування ПДВ, якщо вони відповідають критеріям, визначеним у ст. 200 Податкового кодексу України.

Довідково: в Надвірнянській ОДПІ станом на 01.11.2016р. зареєстровано 106 платників податку на додану вартість

 

 

Відсутність боргів перед бюджетом підтверджує податкова

Цього року до Центрів обслуговування платників Надвірнянської ОДПІ звернулись 235 платників за довідкою про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами фіскальної служби. Крім того, видано 53 довідки про сплату податку на доходи фізичних осіб платником податку – резидентом, який виїжджає за кордон на постійне місце проживання, та про відсутність податкових зобов’язань з цього податку.

Додамо, що довідка про відсутність заборгованості з платежів видається безоплатно. Однією з підстав для одержання вказаної адміністративної послуги є наявність у законодавчих або нормативно-правових актах положення щодо необхідності підтвердження відсутності у платника податків податкового боргу. Термін дії довідки про відсутність заборгованості перед бюджетом, складає 10 днів з моменту видачі.

 

Центри обслуговування платників Надвірнянської ОДПІ відвідали майже 31 тисяча платників

За 10 місяців платникам Надвірнянської ОДПІ надано 15162 адміністративні послуги.

Найбільш запитуваними залишаються послуги: видача картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків із Державного реєстру фізичних осіб-платників податків – видано 8719 картки; реєстрація розрахункових книжок-2399, надання витягу з реєстру платників єдиного податку – 736; видача довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи -710 реєстрація книг обліку розрахункових операцій – 709; реєстрація платником єдиного податку – 593; реєстрація книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку – 579, видача довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету – 342 послуги.

 

До бюджету мобілізовано майже 40тис. грн. від реалізації безхазяйного майна

Надвірнянською ОДПІ спільно з органами місцевого самоврядування проводиться робота щодо виявлення та передачі у власність держави майна з ознаками безхазяйного.

Безхазяйним вважається майно, що не має власника або власник якого невідомий. Зазначене майно надходить у власність держави, міських, сільських громад за рішенням місцевих органів влади.

Згідно зі ст.19 Податкового кодексу України органами Державної фіскальної служби України здійснюється виявлення, облік, попередня оцінка, зберігання майна, вилученого та конфіскованого за порушення митного і податкового законодавства.
Упродовж січня – жовтня 2016 року, від реалізації безхазяйного майна, до бюджетів усіх рівнів мобілізовано понад 38,8тис. грн., у т.ч. до державного бюджету – 34,5тис. грн., до місцевих бюджетів – 4,3тис. гривень.

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *