Надвірнянська ОДПІ повідомляє:

З 1 липня подаємо звітність з ЄСВ за новими формами

З 1 липня подаємо звітність з ЄСВ за новими формами

Надвірнянська об”єднана ДПІ звертає увагу всіх страхувальників!  Наказом Мінфіну від 14.04.2016 року №441 викладений у новій редакції Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затверджений його наказом від 14.04.2015р. №435. Окрім того, оновлені форми звітності з ЄСВ.

Зокрема, в новій редакції викладено:

Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб і суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів (Форма № Д4);

Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб і суми нарахованого єдиного внеску (Форма № Д5);

Звіт про суми добровільних внесків, передбачених договором про добровільну участь, що підлягають сплаті, та суми доплати до фіскальних органів (Форма № Д6);

Звіт про настання нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання (Форма № Д7).

Додамо, вищевказаний наказ зареєстрований в Мін’юсті 06.05.2016 №682/28812 та  набирає чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування. Оскільки наказ Мінфіну № 441 був оприлюднений у виданні "Офіційний вісник України" від 27.05.2016 р. № 39, то вперше звітувати по єдиному внеску  за новими формами необхідно, починаючи з 01.07.2016р.

Нагадаємо, за травень 2016 року звітність подається за старими формами в редакції наказу Мінфіну № 435. Останній день звітування – 21 червня.

 Додатково повідомляємо, відповідні роз’яснення з даного питання прописані в листі ДФС України від 30.05.2016р. № 18633 /7/99-99-13-02-01-17.

 

Майже 8,5 мільйонів гривень податку на додану вартість мобілізовано Надвірнянською ОДПІ з початку року

 За підсумками січня – травня 2016 року до Державного бюджету надійшло 8 мільйонів 492 тисячі гривень податку на додану вартість від платників Надвірнянського району.

У травні надходження податку склали майже 1,5 мільйонів гривень.

З початку року відшкодовано 3,1 млн.грн .податку на додану вартість на рахунки платників податків.

«Завдяки повному переходу на електронне адміністрування ПДВ, що унеможливлює використання схем мінімізації цього податку, до держбюджету щомісяця спрямовується більше мільйона гривень додаткових надходжень. Разом з тим, фахівці податкової інспекції забезпечують якісний податковий супровід платників ПДВ та намагаються максимально ефективно виконувати всі процедури з адміністрування цього податку»,- наголошує начальник Надвірнянської ОДПІ  Василь Гнатюк.

Нагадаємо, що задля прозорості механізму відшкодування ПДВ платникам та громадськості надано можливість ознайомитися із Реєстрами заяв про повернення сум бюджетного відшкодування на веб-порталі ДФС України.

 

 

 

 

Вартість путівки, що надається підприємством безкоштовно працівнику, є базою нарахування ЄСВ

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 7 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для підприємств, установ та організацій, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та сума винагороди фізичній особі за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Визначення видів виплат, що відносяться до основної, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні ЄСВ встановлено Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 року № 5.

Підпунктом 2.3.4 п. 2.3 розділу 2 Інструкції № 5 визначено, що вартість путівок працівникам та членам їхніх сімей на лікування та відпочинок, екскурсії або суми компенсацій, видані замість путівок за рахунок коштів підприємства (крім випадків, указаних у п. 3.2 розд. 3 Інструкції № 5), входять до фонду оплати праці у складі інших заохочувальних та компенсаційних виплат.

Отже, вартість путівки, що надається підприємством працівнику, є базою нарахування ЄСВ.

 

Підприємець – платник єдиного податку 2-ї групи може надавати послуги тільки платникам єдиного податку та/або населенню

Другу групу єдиного податку мають право обрати фізичні особи – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

– не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб,

– обсяг доходу не перевищує 1,5 мільйони гривень.

Якщо підприємець – платник єдиного податку у господарських відносинах з іншим суб'єктом господарювання, який не є платником єдиного податку, відповідно до умов договору виступає як виконавець послуг, такий підприємець не може обрати другу групу платників єдиного податку.

У разі недотримання платником єдиного податку 2-ї групи зазначеного обмеження, він зобов'язаний перейти на загальну систему оподаткування з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснювалася заборонена діяльність.

 

До місцевих бюджетів Надвірнянщини перераховано майже півтора  мільйона гривень акцизного податку

У травні 2016 року суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами, сплатили до місцевих бюджетів районі 1397 тис.грн. акцизного податку.

 Про це повідомила начальник відділу доходів і зборів з юридичних осіб Тетяна Паньків.

«Від реалізації нафтопродуктів, продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів платники Надвірнянщини сплатили до місцевих скарбниць на 562 тис.грн. більше, ніж у травні минулого року», –  зазначила керівник підрозділу.

Податкові новації по запровадженню акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів (пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, нафтопродуктів, скрапленого газу та іншого палива) стають суттєвим резервом надходжень для розвитку місцевих громад. 

Довідково: загалом за п’ять місяців поточного року  до місцевих бюджетів надійшло 5865 тис.грн. цього податку, що на 2644 тис.грн.більше  порівняно з січнем – травнем 2015 року.

 

 

До уваги громадян – власників земельних ділянок!

Надвірнянська ОДПІ нагадує громадянам – власникам земельних ділянок, що відповідно до норм Податкового Кодексу України  нарахування фізичним  особам сум земельного податку проводиться фіскальними органами, які видають платникові до 1 липня поточного року документ на сплату податку.

Сплачується земельний податок протягом 60 днів з дня вручення документу. У 2016 році граничний строк сплати зобов'язання, вказаного у квитанції – 29 серпня.

Податковим кодексом також визначено, що від сплати земельного податку звільняються: інваліди першої і другої групи; пенсіонери (за віком); ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України ”Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”; фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ліс, вода і надра Надвірнянщини збагатили бюджет держави майже на 105 млн. грн.

Понад 4 млн. грн. податків за користування природними ресурсами поповнили місцеву скарбницю та 100,5 млн. грн. надійшло в державний бюджет України.

Найбільше у місцеву скарбницю сплатили лісокористувачі –3,6 млн. грн. Ця сума надходжень перевищила минулорічні показники за відповідний період на 2,9 млн. грн. До державного бюджету перераховано 1,2 млн. грн. рентної плати за спеціальне використання лісу, що на 0,4 млн. грн. більше, ніж за 5 місяців 2015 року.

За користування надрами платники району сплатили 99,5 млн. грн. – відповідно 0,4 – в місцевий та 99,1 млн. грн. – в державний бюджет. Це майже на половину більше, ніж на цю ж дату торік.

Платники рентної плати за спеціальне використання води  перерахували до бюджетів усіх рівнів 0,4 млн. гривень. Ця сума рівними частинами розподілена між державним та місцевими бюджетами.

Зазначимо, що рентні платежі, значна частина яких надходить до місцевої скарбниці, мають велике значення для фінансування потреб району та спрямовуються на відновлення природних ресурсів.

 

 

 

З початку 2016 року платники податків Надвірнянщини сплатили до Державного бюджету 4555,0 тис. грн. військового збору.

 Зокрема за травень цього року для забезпечення обороноздатності країни до бюджету перераховано 949,2 тис. грн. такого збору.

«Враховуючи збільшення розміру мінімальної заробітної плати та заходи  фіскальної служби у напрямку детінізації доходів, очікується зростання сум військового збору, що надходитимуть в державний бюджет. Так, збільшення надходжень військового збору в порівнянні з відповідним періодом минулого року відбулось майже на 1 млн. грн.», – зазначив начальник Надвірнянської ОДПІ Василь Гнатюк.

Зазначимо, що військовим збором оподатковуються всі доходи громадян, з яких сплачується ПДФО, ставка оподаткування 1,5 відсотка.

 

 

 

 

До 1 липня фіскальна служба має надіслати власникам «Елітних» автівок повідомлення – рішення про сплату транспортного податку

Надвірнянська ОДПІ повідомляє, що згідно з п.п.267.6.1 п.267.6 ст.267 розд. ХІІ Податкового кодексу України обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку. Підпунктом 267.6.2 п.267.6 ст.267 ПКУ визначено, що податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (роком). Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності. Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам – нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцем реєстрації об’єктів оподаткування, що перебувають у власності таких нерезидентів.

Відповідно до п.267.4 ст.267 розд. ХІІ) ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до п.п.267.2.1 п.267.2 ст.267 ПКУ.

Згідно з п.п.267.2.1 п.267.2 ст.267 розд. ХІІ об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (1378 грн.*750 =1033500,0 гривень).

Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач, пробігу легкового автомобіля.

 

 

Яким чином органи держреєстрації прав на нерухоме майно подають до ДФС інформацію для розрахунку податку на нерухоме майно?

Відповідно до п.п. 266.7.4. п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов’язані щоквартально у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем розташування такого об’єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Порядок подання органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та органами, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, відомостей, необхідних для розрахунку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 31 травня 2012 року № 476 із змінами і доповненнями (далі – Порядок).

Пунктом 4 Порядку передбачено, що Укрдержреєстр подає ДФС інформацію про об’єкти житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб, у тому числі нерезидентів (далі – нерухоме майно), із зазначенням прізвища, імені та по батькові фізичної особи, реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті), адреси і типу нерухомого майна, його реєстраційного номера, загальної та житлової площі нерухомого майна, виду спільної власності (у разі, коли таке майно належить на праві спільної власності), розміру частки у праві спільної власності (у разі, коли таке майно належить на праві спільної часткової власності), підстави виникнення права власності і дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

Передача зазначеної інформації здійснюється на центральному рівні між Укрдержреєстром і ДФС в електронній формі телекомунікаційними каналами зв’язку.

Формати інформаційних файлів, регламент передачі інформації, форма журналів обліку переданих та отриманих інформаційних файлів визначаються спільними актами Мін’юсту і Мінфіну.

Згідно із п. 5 Порядку територіальні органи і підрозділи Державної міграційної служби України (далі – ДМС) подають відповідним контролюючим органам інформацію про фізичних осіб, місце проживання яких зареєстровано (знято з реєстрації) у відповідному населеному пункті, із зазначенням прізвища, імені, по батькові, дати і місця народження, місця проживання (країна, регіон, район, населений пункт, вулиця, номер будинку (корпусу) і квартири (до і після реєстрації), серії та номера паспорта, свідоцтва про народження або іншого документа, що посвідчує особу, найменування органу, який видав документ, і дати видачі після запровадження електронного обліку реєстрації місця проживання фізичних осіб.

Передача інформації про фізичних осіб здійснюється на рівні територіальних органів і підрозділів ДМС та контролюючого органу в електронній формі.

Формати інформаційних файлів, регламент передачі інформації, форма журналів обліку переданих та отриманих інформаційних файлів визначаються спільними актами МВС і Мінфіну.

До запровадження електронного обліку реєстрації місця проживання фізичних осіб територіальні органи і підрозділи ДМС подають інформацію контролюючому органу за їх письмовим запитом.

Відомості, що подаються контролюючим органам, вносяться до інформаційної бази даних і використовуються з урахуванням обмежень, передбачених для податкової інформації з обмеженим доступом (п. 6 Порядку).

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися уЗагальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 106.07).

 

 

Платники податку на нерухоме майно мають право звернутися до контролюючого органу для проведення звірки даних

Відповідно до статті 266 Податкового кодексу України (зі змінами та доповненнями) платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

– об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

– розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

– права на користування пільгою із сплати податку;

– розміру ставки податку;

– нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для фізичних осіб у 2016 році, за звітний 2015 рік, буде нараховуватись контролюючими органами за місцем їх податкової адреси (місцем реєстрації) виходячи із сумарної загальної площі об’єктів житлової нерухомості, у т.ч. їх частки за ставками, встановленими рішенням сільської, селищної або міської ради на 2015 рік. При цьому розмір, встановлених ставок не може перевищувати 2 відс. розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування.

Що стосується об’єкта/об’єктів нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб, обчислення суми податку здійснюватиметься контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного об’єкта нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку. При цьому ставки податку для об’єктів нежитлової нерухомості у 2015 році не можуть перевищувати 1 відс. мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр для об’єктів нежитлової нерухомості.

При цьому, база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в т.ч. їх часток, що перебувають у власності платника податку, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.

Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Податкове зобов’язання за звітний рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

 

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *