Виконуємо Указ Президента України про оголошення 2013-го – Роком дитячої творчості.


    В середу на стадіоні «Нафтовик» відбулася презентація станції юних техніків відділу освіти райдержадміністрації. Перед кількома сотнями дітей – учасників пришкільних відпочинкових таборів, свої здібності та таланти демонстрували учні вихованці Надвірнянського СЮТ.


    В середу на стадіоні «Нафтовик» відбулася презентація станції юних техніків відділу освіти райдержадміністрації. Перед кількома сотнями дітей – учасників пришкільних відпочинкових таборів, свої здібності та таланти демонстрували учні вихованці Надвірнянського СЮТ.
Навколо стадіону з ревінням проносилися карти, якими керували юні картингісти, в небо злітали повітряні змії і запускалися моделі ракет та літаків, свої макети суден виставили на огляд учасники гуртка судномоделювання.
Про діяльність СЮТ розповів директор Василь Миколайович  Гайдаш: «Станція юних техніків – заклад додаткової освіти дітей технічного напряму. Напротязі багатьох років метою роботи колективу станціїї є сприяння задоволенню різноманітних науково- технічних потреб вихованців, створення умов для творчої самореалізації особистості, професійного самовизначення, підготовка дитини до майбутнього.
Педагогічний колектив закладу налічує на сьогодні 30 педагогічних працівників, з них 9 основних. Гуртковою роботою охоплено 641 вихованців, які навчаються в 39 гуртках. Навчальний процес здійснюється за двоступеневою системою навчання. За першим ступенем працюють гуртки молодших школярів та в дошкільних навчальних закладах.
         З 2008 року кількість гуртків зростає .
       У 2008 р. – 32 гуртки (548 вихованців)
       У 2009 р. – 33 гуртки (567 вихованців)
       У 2010 р. – 34 гуртки (589 вихованців)
       У 2011 р.-  37 гуртків (615 вихованців)
       У 2012р.-  39гуртків (641вихованець)       
  Наданий час безпосередньона райСЮТ працює 8 гуртків, 3 гуртки МАН України при Надвірнянському ліцеї, 4 гуртки в дошкільних навчальних закладах, решта – при загальноосвітніх навчальних закладах.
З вітальним словом до учасників та глядачів звернувся начальник відділу освіти РДА Михайло Винник. Ведучою дійства була методист районного ІМЦ Лілія Івасик. Нагороди учасникам від голови РДА Юрія Касіянчука вручив  заступник керівника апарату, начальник інформаційно-аналітичного відділу апарату РДА Тарас Дем’янчук.

Ось що розповів керівник гуртків «Картинг» та «Авіамоделювання» Гаврилюк Ігор Миколайович: «Картинг — вид спорту,  різновид активного відпочинку, який надає унікальну можливість відчути себе за кермом справжнього гоночного боліда.  Перегони на картах — невеликих гоночних автомобілях з відкритими колесами, це не тільки джерело величезних спортивних емоцій, але й прекрасний засіб навчання . На заняття в гурток запрошуються учні 5-9 класів. Гуртківці  в процесі занять знайомляться з азами керування автомобілем, а також з конструкцією і експлуатацією двигуна і шасі. Хоча великих швидкостей навчальні карти не розвивають, за рахунок низької посадки карта і конструкції траси, проте серії поворотів чергуються з невеликими прямими для розгону (50-100м),  тому досягається динаміка, практично порівнянна з гонками Формули 1.

Що може бути цікавішим, ніж виготовлення власноруч моделі літака та його запуск? На заняттях гуртка«Авіамоделювання»в процесі виготовлення моделі вихованці ознайомлюються з конструкцією літального апарата, його аеродинамічними характеристиками, призначенням вузлів і деталей.Усі моделі виготовляються за ескізами та технічними кресленнями, вихованці проводять нескладні розрахунки.

У процесі виготовлення найрізноманітніших моделей гуртківці оволодівають вмінням  і навичками роботи з інструментами, знайомляться з елементами графічної грамоти, властивостями матеріалів і водночас виробляють майстерність.  Головне у практичній роботі гуртка – проведення льотних випробувань моделей, тренувальних запусків та участі у змаганнях».
 
Керівник ракетомодельного гуртка Свідрак Ярослав Юрійович: «Ракетомоделювання  – це один із найцікавіший видів дитячої науково-технічної творчості. Він передбачає побудову, виготовлення та запуск моделей ракет, надає широкої можливості для розвитку пізнавальних і творчих здібностей вихованців, їх участь у змаганнях, конкурсах.
На заняттях гуртківці вивчають історію розвитку ракетної техніки, основні теоретичні поняття.У роботі вихованці використовують і закріплюють знання, здобуті на уроках фізики, математики, трудового навчання, креслення.
На заняття в гурток запрошуються учні 5-9 класів.
На практичних заняттях учні виготовляють моделі ракет, парашути з доступних матеріалів, вивчають технологічні прийоми  і  варіанти виготовлення деяких деталей.

Гуртківці проводять тренувальні запуски ракет, приймають активну  участь у обласних масових заходах, змаганнях. В 2013 році  за участь в обласних відкритих змаганнях з авіа-ракетомодельного спорту вихованець гуртка Юрців Юрій нагороджений Дипломом ОДЦНТТУМ ІІ ступеня».
Плазинський  Михайло Миколайович – керівник гуртка «Судномоделю-вання»: «Судномоделювання є одним із найцікавіших напрямів науково-технічної творчості учнівської молоді. Під час навчання у гуртках учні оволодівають знаннями, уміннями й навичками роботи з кресленнями, інструментом та обладнанням.
Судномоделізм – це перша школа виховання майбутніх моряків, річковиків і суднобудівників. Вихованці пробують свої сили в трьох номінаціях : парусники, катери, підводні човни .
Заняття в гуртку дає можливість дітям не тільки удосконалювати себе, свої навички та вміння, а й бути дисциплінованими. Робота в гуртку вимагає поєднання знань, умінь і навичок, що спонукає гуртківців до самовдосконалення і пошуку нової інформації.
Вихованці гуртка у постійні учасники виставок з науково-технічної творчості. У 2013 році вихованець гуртка – Лазарєв Анатолій нагороджений Дипломом ОДЦНТТУМ другого ступеня та  Грамотою національного університету ім. В.Стефаника за участь в обласній виставці-конкурсі техніко-технологічних розробок».
Керівник гуртка «Конструювання та виготовлення повітряних зміїв» Лозинський Ярослав Михайлович: «Заняття у гуртку конструювання та виготовлення повітряних зміїв є одним із ефективних шляхів профорієнтаційної та практичної підготовки вихованців. Саме в таких гуртках роблять перші кроки майбутні конструктори авіаційної та космічної техніки, провідні спеціалісти цієї галузі, яка у наш час розвивається швидкими темпами.
Повітряний змій – перший літальний апарат, який вигадало людство ще 4000 років тому. Він заворожував, надихав, змушував мріяти і фантазувати. Людина завжди прагнула піднятись у небо, і цю мрію вона здійснила. Перші згадки про повітряних зміїв зустрічались ще за два тисячоліття до нашого літочислення в Китаї. Повітряні змії будували у вигляді риб, птахів, жуків, яких фарбували у яскраві кольори. Найбільш поширеним був змій дракон, який подібний до напівкрокодила – напівзмії. Можливо,саме з цією формою і пов’язана назва повітряний змій. Розміри зміїв коливались від десятків квадратних сантиметрів до сотень квадратних метрів. Пізніше повітряні змії стали виготовляти у вигляді плоскої рамки, обтягнутої папером чи тканиною.
     В останнє десятиліття з'явився клас спортивних зміїв для екстремальних видів спорту. Ці повітряні змії розраховані на набагато більші навантаження в порівнянні з ігровими і мають більший розмір. Але, по великому рахунку, вони підкоряються тим же законам, що й ігрові. Перед початком роботи над моделлю кожен гуртківець знайомиться з конструкцією повітряного змія, призначенням вузлів, деталей, аеродинамічними характеристиками.
Вихованці гуртка конструювання повітряних зміїв не тільки конструюють змії різних класів і модифікацій, але й приймають участь у спортивних змаганнях. Це цікаве і змістовне заняття».

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *