Що треба знати про нову систему виплати пільг
Постановою Кабінету міністрів України від 17.04.2019 року № 373 затверджено Порядок надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі (зі змінами). Відповідно до ухваленого рішення Уряду з 1 жовтня 2019 року паралельно функціонують дві системи надання пільг у грошовій формі: готівкова і безготівкова.
Орган соціального захисту населення на підставі даних Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, розраховує суму пільги виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право.
Грошова безготівкова форма
Пільги у безготівковій формі надаються усім пільговикам в автоматичному режимі. Для цього АТ «Ощадбанк» веде у відповідних автоматизованих системах обліку банку персоніфікований облік пільговиків та коштів, які надходитимуть на рахунок для виплати пільг, для кожного пільговика індивідуально.
АТ «Ощадбанк» здійснює переказ коштів на рахунки управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг на підставі договорів, що укладаються між ними та АТ «Ощадбанк».
Мінсоцполітики після перевірки подає до 27 числа АТ «Ощадбанк» для подальшого проведення розрахунків з надавачами послуг за кожного пільговика.
АТ «Ощадбанк» перевіряє наявність розбіжностей між сумою перерахованих Мінсоцполітики коштів і сумою в узагальненому реєстрі нарахованих пільг і в разі відсутності розбіжностей не пізніше ніж протягом наступного робочого дня здійснює зарахування коштів на рахунок для виплати пільг та відображає такі суми коштів в автоматизованих системах АТ «Ощадбанк» за обліковими записами пільговиків.
АТ «Ощадбанк» інформує протягом доби після здійснення перерахування коштів управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг пільговика шляхом надсилання йому смс-повідомлення про стан розрахунків за послуги (у разі наявності інформації про номер мобільного телефону пільговика). У смс-повідомленні обов’язково зазначаються дані про наявний залишок платежу за кожним видом послуг та перелік послуг, за якими від управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг АТ «Ощадбанк» не отримані реєстри нарахованих сум платежів пільговикам.
Сума пільги у грошовій безготівковій формі збільшується на розмір комісійної винагороди АТ «Ощадбанк», що становить 0,7 відсотка такої суми.
Грошова готівкова форма
Пільги у готівковій формі призначаються за заявою пільговика, поданою структурному підрозділу з питань соціального захисту населення, у якій зазначаються виплатні реквізити, виплата пільги здійснюється у грошовій готівковій формі.
Пільговики, яким надається пільга у грошовій готівковій формі, зобов’язані сплачувати щомісяця вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми пільги, виплаченої таким пільговикам готівкою.
Оскільки відповідний механізм запроваджується в Україні вперше, тому з технічних причин існує проблема ненарахування пільг деяким пільговикам. Суми пільг будуть донараховані органами соціального захисту населення після усунення проблеми та направлені до Мінсоцполітики України.
За підсумками опалювального сезону суми невикористаних коштів перераховуються з рахунка для виплати пільг на рахунки пільговиків в АТ «Ощадбанк». У разі відсутності відкритого рахунка в АТ «Ощадбанк» рахунок відкривається за заявою пільговика до АТ «Ощадбанк».
Куди звертатися?
– з питань нарахування пільг пільговики можуть звертатися до органів соціального захисту населення;
– з питань спожитих послуг, нарахованих сум за послуги, розміру заборгованості – до надавачів та виконавців житлово-комунальних послуг;
– з питань перерахування коштів – до АТ «Ощадбанк».
Додатково акцентуємо увагу, що починаючи з листопада 2019 року КВИТАНЦІЇ ЗА КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ МІСТЯТЬ ПОВНИЙ РОЗМІР ПЛАТЕЖУ – без урахування пільг.
0 Коментарі