Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Бізнес Надвірнянщини щомісяця збагачує зведений бюджет України майже на 41 мільйон гривень

За дев’ять місяців поточного року від платників Надвірнянщинидо зведеного бюджету країни надійшло 366,6млн. грн., що на 11,0млрд. грнперевищує минулорічні показники. Середньомісячний показник надходжень від бізнесу Надвірнянського районув2016 році складає 40,7млн. грн., що перед усім зумовлено сумлінним ставленням платників районудо сплати податків. Тільки у вересні податків і зборів до зведеного бюджету країни було перераховано 44млн. гривень.

За дев’ять місяців поточного року від платників Надвірнянщинидо зведеного бюджету країни надійшло 366,6млн. грн., що на 11,0млрд. грнперевищує минулорічні показники. Середньомісячний показник надходжень від бізнесу Надвірнянського районув2016 році складає 40,7млн. грн., що перед усім зумовлено сумлінним ставленням платників районудо сплати податків. Тільки у вересні податків і зборів до зведеного бюджету країни було перераховано 44млн. гривень.
Із загального збору зведеного бюджету майже третину надходжень займають місцеві скарбниці району(33%), які за дев’ять місяців поточного року поповнились майже на 120,7млн. гривень. У порівнянні з аналогічним періодом 2015 року надходження збільшились на 38,8млн. грн.Традиційно значна питома вага у місцевих надходженнях припадає на податок на доходи фізичних осіб таплати за землю. За дев’ять місяців сплачено 77,3 млн.грн., що на 22,2 млн.грн. більше минулого року та 14,4млн.грн., що на 5,8 млн.грн. більше відповідного періоду минулого року.
До Державного бюджету України з початку року бізнес Надвірнянщиниспрямував 245,9млн. гривень. Протягом дев’яти місяців 2016 року основними бюджетоформуючими податками та зборами традиційно залишаються:
-плата за користування надрами-190,1 млн.грн.
– податок на додану вартість – 16,7млн. грн., що на 6,7 млн.грн. більше минулого року;
-податок на доходи фізичних осіб – 25,8млн. грн., що на 7,4 млн.грн. перевищує минулорічні надходження;
– військовий збір – 8,5млн. грн., що на 1,4 млн.грн. більше січня-вересня минулого року.
Значне зростання надходжень до бюджетів всіх рівнів відбувається завдяки функціонуванню системи електронного адміністрування ПДВ, постійному вдосконаленню електронних сервісів ДФС, що сприяє спрощенню ведення бізнесу.
 
Надвірнянським студентамповернули з бюджету 568,3тис. гривень
Цього року 565мешканців Надвірнянського району звернулись до НадвірнянськоїОДПІ з метою використання права на податкову знижку на навчання. Наразі їмдержава компенсувала 568,3тис. грн. витрат на навчання. Найбільша сума, яку повернули батькам студентів – контрактників складає 3,5тис. грн.
НадвірнянськаОДПІ нагадує, що громадяни України, які є платниками податку на доходи фізичних осіб і в 2015 році сплачували за своє навчання або навчання члена своєї сім'ї першого ступеня споріднення, мають право на податкову знижку. Такі громадяни можуть повернути собі з бюджету суму витрачених коштів за навчання, але не більш ніж 15%.
Для отримання такої знижки необхідно до 31 грудня 2016 року включно подати до територіального органу ДФС за місцем проживання річну податкову декларацію про майновий стан і доходи та підтвердити понесені витрати на навчання.
Для спрощення процедури подання декларації, в органах ДФС функціонує сервіс "Декларування oн-лайн", який міститься на веб-порталі Державної фіскальної служби. Завдяки сервісу, в системі реального часу, можна заповнити декларацію про майновий стан і доходи. 
 
 
На Надвірнянщинінадійшло 8,5млн гривень на підтримку української армії
За січень-вересень2016 року платники податків Надвірнянського районунаправили для сприяння обороноздатності України 8,5млн грн військового збору. Лише у серпні скарбниця поповнилась на862тис. грн.
Нагадаємо, платниками військового збору є фізичні особи – резиденти, які отримують доходи як в Україні, так і за її межами, фізичні особи – нерезиденти, які отримують доходи в Україні, а також податкові агенти. Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею 163 Податкового кодексу України.
Зокрема, до таких доходів, крім заробітної плати інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються чи виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, відносяться орендна плата, виграш в державну та недержавну грошову лотерею, купівля продаж рухомого і нерухомого майна, виплата дивідендів, переоформлення спадщини та інші доходи.
Ставка збору становить 1,5% від об’єкта оподаткування.
 
Як неприбутковій організації не втратити статус неприбутковості
Надвірнянська ОДПІ повідомляє, що з 16 липня цього року діє новий Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій. Порядком визначено алгоритм подання документів для включення до Реєстру.
Так, неприбуткова організація подає до органів державної фіскальної служби: реєстраційну заяву за формою 1-РН; копії установчих документів неприбуткової організації; для житлово-будівельних кооперативів – також копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним кооперативом.
Подані документи розглядаються протягом 14 календарних днів з дня їх отримання. За результатами такого розгляду органами ДФС приймається рішення про: включення, повторне включення, відмову у включенні неприбуткової організації до Реєстру; виключення неприбуткової організації з Реєстру; зміну ознаки неприбутковості.
У разі зміни організаційно-правової форми неприбуткової організації, внесення змін до її установчих документів до органів державної фіскальної служби подається реєстраційна заява з позначкою «зміни» з наданням копій документів.
Ще раз нагадуємо, неприбуткові організації до кінця 2016 року зобов’язані привести у відповідність до вимог п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України свої установчі документи та подати їх на розгляд до органу ДФС з метою підтвердження статусу неприбутковості.
 
На Надвірнянщиніз початку року отримано понад 8,1млн. грн. єдиного податку
У серпні надходження єдиного податку склали понад 461,9 тис.гривень.
З початку року приватні підприємці сплатили 6млн. грн. єдиного податку, що на 1,9 млн.грн. більше минулого року. Юридичними особами сплачено 2,1млн. грн., що майже на 1 млн.грн. більше минулорічних надходжень.
Крім того,сільськогосподарськими товаровиробниками сплачено 41 тис.грн.
Нагадаємо, що з 1 січня 2016 року, відповідно до Закону України від 24 грудня 2015 року №909, зазнала змін спрощена система оподаткування, обліку та звітності. Зокрема, зменшено розмір граничного річного обсягу доходу для платників третьої групи до 5 млн. грн. та збільшено відсоткові ставки єдиного податку до 3% з ПДВ та 5% без ПДВ. Для платників єдиного податку четвертої групи розмір ставок податку збільшено в 1,8 рази.
Разом з цим спрощенці першої і другої групи, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку на один календарний місяць у році на час відпустки, а також за період хвороби, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
 
Перевірити стан розрахунків з бюджетом можна через «електронний кабінет платника податків»
Створивши  персональне робоче місце в сервісі «Електронний кабінет платника» на єдиному веб – порталі ДФС України, кожен підприємець може  без візиту до податкового інспектора ознайомитися зі станом розрахунків з бюджетом.
«Працювати в «Електронному кабінеті платника» зручно, а реєстрація в цьому сервісі не вимагає спеціальних навичок. Варто лише отримати посилений сертифікат на електронний ключ цифрового підпису, який безкоштовно видають в органах ДФС, та зареєструватися. Отож, скориставшись можливостями цього сучасного сервісу, представники підприємництва не матимуть потреби відвідувати податкову інспекцію для проведення звірки», – на цьому важливому моменті наголосив перший заступник начальника НадвірнянськоїОДПІ Богдан Нагорняк. 
Посадовець підкреслив, що ДФС  постійно працює над вдосконаленням електронних сервісів, оскільки бізнес надає перевагу сучасним інформаційним технологіям при здійсненні господарської діяльності.
Отож, у Надвірнянській ОДПІ пропонують платникам податків  скористатися  можливістю отримувати необхідну інформацію саме через «Електронний кабінет платника», вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.uaа також через офіційний веб-портал ДФС.
Вхід до особистого кабінету здійснюється при наявності електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), зокрема безкоштовно ЕЦП можна отримати в АЦСК Інформаційно – довідкового департаменту ДФС (http://acskidd.gov.ua/).
 
Фізичні особи – платники єдиного податку, сплачують ЄСВ незалежно від того, отримували вони дохід у цей період чи ні
Для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку єдиний внесок нараховується на суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом України від 8 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами і доповненнями (далі – Закон №2464). При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
Згідно з п. 5 частини першої ст. 1 Закону №2464 мінімальний страховий внесок – це сума єдиного внеску, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.
Для зазначеної категорії платників встановлена обов’язкова ставка єдиного внеску в розмірі 22% бази нарахування.
Фахівці НадвірнянськоїОДПІ звертають увагу, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану.
Відповідно до частини четвертої ст. 4 Закону №2464 право на звільнення від сплати єдиного внеску за себе мають фізичні особи-підприємці платники єдиного податку за умови, що вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
Таким чином, фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку сплачують єдиний внесок за періоди, в яких вони були платниками єдиного податку, незалежно від того, отримували вони дохід у цей період чи ні. Виключенням є підприємці – платники єдиного податку за умови, що вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
 
Зякої суми доходів утримується військовий збір?
Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею 163 Податкового кодексу України (ПКУ) (п.п. 1.2 п. 16 1підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ), – повідомляють у Надвірнянській ОДПІ.
Для резидента – це загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); іноземні доходи – доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.
Об’єктом оподаткування нерезидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання) (стаття 163 ПКУ).
Перелік доходів, що включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, визначено підпункти 164.2.1 – 164.2.19 пункту 164.2 статті 164 ПКУ. Крім того, до цього переліку включаються інші доходи, крім зазначених у статті 165 ПКУ, що передбачені п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 ПКУ.
Відповідно до підпункту 164.1.3 пункту 164.1 статті 164 ПКУ загальний річний оподатковуваний дохід дорівнює сумі загальних місячних оподатковуваних доходів, іноземних доходів, отриманих протягом такого звітного податкового року.
Підпунктом 1.4 п. 16 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ визначено, що нарахування, утримання і сплата (перерахування) збору в бюджет здійснюються в порядку, установленому ст. 168 ПКУ за ставкою 1,5 відсотка, визначеною п.п. 1.3 п. 16 1 підрозд. 10 розд. ХХ Податкового кодексу. 
Враховуючи зазначене, військовий збір утримується з суми доходу, що є об’єктом оподаткування відповідно до статті 163 Податкового кодексу України, нарахованого (виплаченого, наданого) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду, без будь-яких вирахувань.
 
Скористатись правом на податкову знижку за 2015 рік необхідно до кінця поточного року
Надвірнянська ОДПІ нагадує, що податкова знижкадля фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витратплатника податку – резидентау зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено підпунктом 166.3 статті 166 Кодексу.
До податкової знижки включаютьсяфактично здійснені протягом звітного податкового рокуплатником податкувитрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема:
– квитанціями;
– платіжними дорученнями;
– фіскальними або товарними чеками;
– прибутковими касовими ордерами;
– меморіальними ордерами тощо;
Крім того, понесені витрати підтверджується копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача).
У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Для реалізації права на податкову знижку платнику податку необхідно заповнити та подати до податкової інспекції за своєю податковою адресою (місцем проживання фізичної особи, за яким вона береться на облік як платник податку у контролюючому органі) податкову декларацію про майновий стан і доходи за     2015 рік у термін по 31 грудня включно 2016 року.
Звертаємо увагу, якщо платник податку до кінця 2016 року, не скористається правом на нарахування податкової знижки за наслідками 2015 року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (підпункт 166.4.3 пункту 166.4 статті 166 Кодексу).
 
До місцевих бюджетів Надвірнянщининадійшло понад 14 млн грн плати за землю
З початку року власники та орендарі земельних ділянок на Надвірнянщині сплатили до місцевого бюджету району 14,4млн грн земельного податку. У порівнянні з аналогічним періодом 2015 року находження цього податку збільшились на 5,9 млн.грн. У серпні 2016 року надходження склали 1,7млн грн.
При цьому майже 11млн грн забезпечили юридичні особи,що на 4,4 млн.грн.перевищує минулорічні надходження. Фізичними особами сплачено 3,4 млн. грн., що 1,5 перевищує надходження січня-вересня 2015 року.
Фахівці Надвірнянської ОДПІ нагадують, що плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. З дня виникнення права власності або права на користування земельною ділянкою власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю.
Ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території, встановлюють органи місцевого самоврядування.
Відповідно до п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій.
Фізичні особи мають сплатити суму цього податку протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Термін вручення повідомлень-рішень фізичним особам до 1 липня поточного року.
 
 
В.о. начальника                                                 Б.Я.Нагорняк
 
 

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *