ДПІ в Надвірнянському районі інформує
Роздрібний продаж підакцизних товарів додав місцевим бюджетам Надвірнянщини понад 3,2 млн. гривень надходжень
Місцеві бюджети Надвірнянщини за 5 місяців поточногороку отримали 3221,3тис. гривень акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів. Зокрема, у травні надходження цього нового податку склали 835,7тис. гривень.
Роздрібний продаж підакцизних товарів додав місцевим бюджетам Надвірнянщини понад 3,2 млн. гривень надходжень
Місцеві бюджети Надвірнянщини за 5 місяців поточногороку отримали 3221,3тис. гривень акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів. Зокрема, у травні надходження цього нового податку склали 835,7тис. гривень.
«Сьогодні очевидно, що новий 5-відсотковий акцизний податок вже є стабільним додатковим фінансовим ресурсом, який може бути використаний для розвитку місцевих громад. Тому кожна громада може контролювати стан його надходжень шляхом повної легалізації продажів таких популярних підакцизних товарів як горілка, цигарки, пиво і паливо», – вважає в.о начальника ДПІ у Надвірнянському районі Василь Гнатюк.Як зазначає керівник, акцизний податок з роздрібного продажу сплачує кожен з нас, як споживач.
Нагадаємо, що суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання пиво, а також алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, палива є платниками акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів.
Сплата цього податку – обов’язкова незалежно від форми розрахунків. Отож, представники підприємництва під час реалізації пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та палива кінцевому споживачу, в тому числі напоїв на розлив в ресторанах, барах та кафе, з 1 січня 2015 року зобов’язані враховувати цю законодавчу норму, – наголошуютьподатківці.
Довідково: 28 грудня 2014 року Верховна Рада України ухвалила ЗУ №71-VІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», яким запроваджується новий місцевий податок – акцизний податок з реалізації підакцизних товарів.
Оновлено Інструкцію про нарахування та сплату єдиного соціального внеску
Міністерство фінансів України наказом від 20.04.2015 р. № 449 затвердив Інструкцію про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, якою визначається процедура нарахування і сплати ЄСВ страхувальниками, визначеними Законом «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», порядок обчислення понижуючого коефіцієнту, нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів ДФС та її територіальними органами.
Відповідно, наказ Міндоходів від 09.09.2013 р. №455, яким раніше регулювався порядок нарахування і сплати єдиного соціального внеску, визнано таким, що втратив чинність.
Наказ Мінфіну № 449 зареєстровано в Міністерстві юстиції 7 травня 2015 р. за № 508/26953, він набрав чинності з дня його офіційного опублікування – 29 травня п. р.( «Офіційний вісник України» № 40).
З початку року платниками Надвірнянщини сплачено майже 91млн. грн. єдиного соціального внеску
«Протягом січня-травняпоточного року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування склали 90897,5 тис. грн. і перевищили надходження відповідного періоду минулого року на 5930,2 тис. грн.», – повідомила начальник координаційно – моніторингового відділу Галина Токарук.
Нагадуємо, що з 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці”.
Також звертаємо увагу, що 30 квітня 2015 року набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 14.04.15 р. №435 «Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
На Надвірнянщині надходження податку на доходи фізичних осіб збільшились майже на 5млн. гривень
У січні – травні п.р. до зведеного бюджету Надвірнянщини надійшло 37,2млн. гривень податку на доходи фізичних осіб, що більше на 5 млн. гривень, ніж протягом аналогічного періоду минулого року. При цьому, до місцевих бюджетів надійшло 27,9 млн. гривень податку, що на 4,3 млн. грн. менше, ніж минулоріч. Про це повідомила заступник начальника ДПІ у Надвірнянському районі Оксана Пліщук.
Зменшення обсягів поступлень по податку на доходи фізичних осіб зумовлено законодавчими змінами, зокрема, зменшенням питомої частки зарахування платежу до місцевого бюджету: цьогоріч на місцях залишається лише 75 відсотків від загальних надходжень ПДФО, проти 100 відсотків у 2014 році.
Нагадуємо, податок на доходи фізичних осіб сплачується суб’єктами господарювання при виплаті найманим працівникам заробітної плати та в інших випадках, передбачених нормами Податкового кодексу України. Доходи, нараховані (виплачені) впродовж цього року оподатковуються за ставкою 15 відсотків.
Щодо доходів, які в календарному місяці перевищують сімнадцятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, до суми такого перевищення застосовується ставка 20 відсотків (у 2015 році – до суми, яка перевищує 12180 грн.).
Чи застосовується РРО при продажу у кіосках газет, журналів листівок, конвертів, знаків поштової оплати
Відповідно до п.10 ст.9 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95- ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями суб’єкти господарювання мають право не застосовувати реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки при продажу у кіосках, з лотків та розносок газет, журналів та інших видань, листівок, конвертів, знаків поштової оплати, якщо питома вага такої продукції становить понад 50 відсотків загального товарообігу за відсутності продажу алкогольних напоїв та підакцизних непродовольчих товарів
Цьогоріч власники нерухомості сплачуватимуть податок на нерухоме майно за ставками 2014 року
ДПІ у Надвірнянському районізвертає увагу на те, що громадяни в 2015 році сплачуватимуть податок на нерухомість за минулий рік за правилами та ставками, які діяли в минулому 2014 році.
Зокрема, протягом 60 календарних днів з дня отримання повідомлення-рішення від органу ДФС власники нерухомості зобов'язані перерахувати суму податку на вказані у повідомленні реквізити.
Сплачувати ж податок на нерухоме майно зобов'язані не всі фізичні особи, а лише ті, котрі володіють квартирою/ квартирами загальною площею більше 120 і будинком/будинками, загальна площа якого перевищує 250 квадратних метрів, різними видами нерухомості загальна площа, яких сумарно перевищує 370 квадратних метрів.
Ставки податку на нерухоме майно встановлюються сільською, селищною або міською радою в таких розмірах за1 кв. метрзагальної площі об'єкта житлової нерухомості:
– для квартир, загальна площа яких не перевищує 240 кв. м, та житлових будинків, загальна площа яких не перевищує 500 кв. м, ставки податку не можуть перевищувати 1 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;
– для квартир, загальна площа яких перевищує 240 кв. м, та житлових будинків, загальна площа яких перевищує 500 кв. м, ставка податку становить 2,7 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.
Слід зазначити, що ці ставки застосовуються лише до площі перевищення.
У якій графі Податкового розрахунку (форма № 1ДФ) відображається кількість зовнішніх сумісників
Відповідно до абзацу другого ст. 21 Кодексу законів про працю України від 10.12.71 р. № 322-VIII працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачено законодавством, колективним договором або угодою сторін.
Згідно з п. 3.1 розділу III Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Мінфіну України від 13.01.2015 р. № 4, реквізити податкового розрахунку заповнюються, зокрема, таким чином:
– напроти напису «Працювало за трудовими договорами» проставляється кількість працівників, які працюють за трудовими договорами (контрактами);
– напроти напису «Працювало за цивільно-правовими договорами» проставляється кількість працівників, які працюють за цивільно-правовими договорами у звітному періоді.
Отже, кількість зовнішніх сумісників відображається в графі «Працювало за трудовими договорами» Податкового розрахунку (форма № 1 ДФ).
Що є доходом для ЮО – платника ЄП третьої групи
Відповідно до п.п. 2 п. 292.1 ст. 292 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) доходом юридичної особи – платника єдиного податку є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ.
Згідно із п. 292.3 ст. 292 ПКУ до суми доходу платника єдиного податку включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг).
Безоплатно отриманими вважаються товари (роботи, послуги), надані платнику єдиного податку згідно з письмовими договорами дарування та іншими письмовими договорами, укладеними згідно із законодавством, за якими не передбачено грошової або іншої компенсації вартості таких товарів (робіт, послуг) чи їх повернення, а також товари, передані платнику єдиного податку на відповідальне зберігання і використані таким платником єдиного податку.
До суми доходу платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість за звітний період також включається сума кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.
До суми доходу платника єдиного податку третьої групи за звітний період включається вартість реалізованих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг), за які отримана попередня оплата (аванс) у період сплати інших податків і зборів, визначених ПКУ.
Відповідне питання – відповідь розміщено у категорії 107 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України.
5 кроків до застосування РРО
З 01.07.2015 року платники єдиного податку ІІІ групи (фізичні особи-підприємці) при проведенні розрахунків за готівку повинні застосовувати в своїй господарський діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО. Для ІІ групи цей термін наступає з 01.01.2016. Крім платників податків, які здійснюють діяльність на ринках та при продажу товарів дрібнороздрібної торгівельної мережі через засоби пересувної мережі.
Першим кроком – суб’єктів господарювання, які мають наміри використовувати реєстратори розрахункових операцій, є вивчення Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій щодо застосування певних видів реєстраторів, моделей та їх класифікацій у конкретних сферах діяльності, а потім вже їх придбання.
Другим кроком – є обрання центру сервісного обслуговування та укладання з ним договору.
Третім кроком – є звернення до податкової за місцем реєстрації суб’єкта господарювання та подання:
– заяви про реєстрацію РРО за формою № 1-РРО;
– копії документа, що підтверджує факт придбання або безоплатного отримання РРО;
– копії документа на право власності або права перебування (оренди) в приміщенні, де будуть використовувати касовий апарат;
– копії договору із ЦСО (центром сервісного обслуговування);
– отримання довідки про резервування фіскального номера РРО за формою № 2-РРО.
Четвертим кроком – протягом 5 робочих днів із моменту видачі довідки про резервування фіскального номера РРО є звернення до ЦСО, аби касовий апарат опломбували та ввели в експлуатацію.
П’ятим кроком – є подання копії згаданої довідки та акту до закінчення вищезазначеного п’ятиденного строку до податкової для завершення реєстрації РРО й отримання посвідчення.
Роздрібний продаж підакцизних товарів додав місцевим бюджетам Надвірнянщини понад 3,2 млн. гривень надходжень
Місцеві бюджети Надвірнянщини за 5 місяців поточногороку отримали 3221,3тис. гривень акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів. Зокрема, у травні надходження цього нового податку склали 835,7тис. гривень.
«Сьогодні очевидно, що новий 5-відсотковий акцизний податок вже є стабільним додатковим фінансовим ресурсом, який може бути використаний для розвитку місцевих громад. Тому кожна громада може контролювати стан його надходжень шляхом повної легалізації продажів таких популярних підакцизних товарів як горілка, цигарки, пиво і паливо», – вважає в.о начальника ДПІ у Надвірнянському районі Василь Гнатюк.Як зазначає керівник, акцизний податок з роздрібного продажу сплачує кожен з нас, як споживач.
Нагадаємо, що суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання пиво, а також алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, палива є платниками акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів.
Сплата цього податку – обов’язкова незалежно від форми розрахунків. Отож, представники підприємництва під час реалізації пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та палива кінцевому споживачу, в тому числі напоїв на розлив в ресторанах, барах та кафе, з 1 січня 2015 року зобов’язані враховувати цю законодавчу норму, – наголошуютьподатківці.
Довідково: 28 грудня 2014 року Верховна Рада України ухвалила ЗУ №71-VІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», яким запроваджується новий місцевий податок – акцизний податок з реалізації підакцизних товарів.
Оновлено Інструкцію про нарахування та сплату єдиного соціального внеску
Міністерство фінансів України наказом від 20.04.2015 р. № 449 затвердив Інструкцію про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, якою визначається процедура нарахування і сплати ЄСВ страхувальниками, визначеними Законом «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», порядок обчислення понижуючого коефіцієнту, нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів ДФС та її територіальними органами.
Відповідно, наказ Міндоходів від 09.09.2013 р. №455, яким раніше регулювався порядок нарахування і сплати єдиного соціального внеску, визнано таким, що втратив чинність.
Наказ Мінфіну № 449 зареєстровано в Міністерстві юстиції 7 травня 2015 р. за № 508/26953, він набрав чинності з дня його офіційного опублікування – 29 травня п. р.( «Офіційний вісник України» № 40).
З початку року платниками Надвірнянщини сплачено майже 91млн. грн. єдиного соціального внеску
«Протягом січня-травняпоточного року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування склали 90897,5 тис. грн. і перевищили надходження відповідного періоду минулого року на 5930,2 тис. грн.», – повідомила начальник координаційно – моніторингового відділу Галина Токарук.
Нагадуємо, що з 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці”.
Також звертаємо увагу, що 30 квітня 2015 року набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 14.04.15 р. №435 «Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
На Надвірнянщині надходження податку на доходи фізичних осіб збільшились майже на 5млн. гривень
У січні – травні п.р. до зведеного бюджету Надвірнянщини надійшло 37,2млн. гривень податку на доходи фізичних осіб, що більше на 5 млн. гривень, ніж протягом аналогічного періоду минулого року. При цьому, до місцевих бюджетів надійшло 27,9 млн. гривень податку, що на 4,3 млн. грн. менше, ніж минулоріч. Про це повідомила заступник начальника ДПІ у Надвірнянському районі Оксана Пліщук.
Зменшення обсягів поступлень по податку на доходи фізичних осіб зумовлено законодавчими змінами, зокрема, зменшенням питомої частки зарахування платежу до місцевого бюджету: цьогоріч на місцях залишається лише 75 відсотків від загальних надходжень ПДФО, проти 100 відсотків у 2014 році.
Нагадуємо, податок на доходи фізичних осіб сплачується суб’єктами господарювання при виплаті найманим працівникам заробітної плати та в інших випадках, передбачених нормами Податкового кодексу України. Доходи, нараховані (виплачені) впродовж цього року оподатковуються за ставкою 15 відсотків.
Щодо доходів, які в календарному місяці перевищують сімнадцятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, до суми такого перевищення застосовується ставка 20 відсотків (у 2015 році – до суми, яка перевищує 12180 грн.).
Чи застосовується РРО при продажу у кіосках газет, журналів листівок, конвертів, знаків поштової оплати
Відповідно до п.10 ст.9 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95- ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями суб’єкти господарювання мають право не застосовувати реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки при продажу у кіосках, з лотків та розносок газет, журналів та інших видань, листівок, конвертів, знаків поштової оплати, якщо питома вага такої продукції становить понад 50 відсотків загального товарообігу за відсутності продажу алкогольних напоїв та підакцизних непродовольчих товарів
Цьогоріч власники нерухомості сплачуватимуть податок на нерухоме майно за ставками 2014 року
ДПІ у Надвірнянському районізвертає увагу на те, що громадяни в 2015 році сплачуватимуть податок на нерухомість за минулий рік за правилами та ставками, які діяли в минулому 2014 році.
Зокрема, протягом 60 календарних днів з дня отримання повідомлення-рішення від органу ДФС власники нерухомості зобов'язані перерахувати суму податку на вказані у повідомленні реквізити.
Сплачувати ж податок на нерухоме майно зобов'язані не всі фізичні особи, а лише ті, котрі володіють квартирою/ квартирами загальною площею більше 120 і будинком/будинками, загальна площа якого перевищує 250 квадратних метрів, різними видами нерухомості загальна площа, яких сумарно перевищує 370 квадратних метрів.
Ставки податку на нерухоме майно встановлюються сільською, селищною або міською радою в таких розмірах за1 кв. метрзагальної площі об'єкта житлової нерухомості:
– для квартир, загальна площа яких не перевищує 240 кв. м, та житлових будинків, загальна площа яких не перевищує 500 кв. м, ставки податку не можуть перевищувати 1 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;
– для квартир, загальна площа яких перевищує 240 кв. м, та житлових будинків, загальна площа яких перевищує 500 кв. м, ставка податку становить 2,7 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.
Слід зазначити, що ці ставки застосовуються лише до площі перевищення.
У якій графі Податкового розрахунку (форма № 1ДФ) відображається кількість зовнішніх сумісників
Відповідно до абзацу другого ст. 21 Кодексу законів про працю України від 10.12.71 р. № 322-VIII працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачено законодавством, колективним договором або угодою сторін.
Згідно з п. 3.1 розділу III Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Мінфіну України від 13.01.2015 р. № 4, реквізити податкового розрахунку заповнюються, зокрема, таким чином:
– напроти напису «Працювало за трудовими договорами» проставляється кількість працівників, які працюють за трудовими договорами (контрактами);
– напроти напису «Працювало за цивільно-правовими договорами» проставляється кількість працівників, які працюють за цивільно-правовими договорами у звітному періоді.
Отже, кількість зовнішніх сумісників відображається в графі «Працювало за трудовими договорами» Податкового розрахунку (форма № 1 ДФ).
Що є доходом для ЮО – платника ЄП третьої групи
Відповідно до п.п. 2 п. 292.1 ст. 292 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) доходом юридичної особи – платника єдиного податку є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ.
Згідно із п. 292.3 ст. 292 ПКУ до суми доходу платника єдиного податку включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг).
Безоплатно отриманими вважаються товари (роботи, послуги), надані платнику єдиного податку згідно з письмовими договорами дарування та іншими письмовими договорами, укладеними згідно із законодавством, за якими не передбачено грошової або іншої компенсації вартості таких товарів (робіт, послуг) чи їх повернення, а також товари, передані платнику єдиного податку на відповідальне зберігання і використані таким платником єдиного податку.
До суми доходу платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість за звітний період також включається сума кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.
До суми доходу платника єдиного податку третьої групи за звітний період включається вартість реалізованих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг), за які отримана попередня оплата (аванс) у період сплати інших податків і зборів, визначених ПКУ.
Відповідне питання – відповідь розміщено у категорії 107 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України.
5 кроків до застосування РРО
З 01.07.2015 року платники єдиного податку ІІІ групи (фізичні особи-підприємці) при проведенні розрахунків за готівку повинні застосовувати в своїй господарський діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО. Для ІІ групи цей термін наступає з 01.01.2016. Крім платників податків, які здійснюють діяльність на ринках та при продажу товарів дрібнороздрібної торгівельної мережі через засоби пересувної мережі.
Першим кроком – суб’єктів господарювання, які мають наміри використовувати реєстратори розрахункових операцій, є вивчення Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій щодо застосування певних видів реєстраторів, моделей та їх класифікацій у конкретних сферах діяльності, а потім вже їх придбання.
Другим кроком – є обрання центру сервісного обслуговування та укладання з ним договору.
Третім кроком – є звернення до податкової за місцем реєстрації суб’єкта господарювання та подання:
– заяви про реєстрацію РРО за формою № 1-РРО;
– копії документа, що підтверджує факт придбання або безоплатного отримання РРО;
– копії документа на право власності або права перебування (оренди) в приміщенні, де будуть використовувати касовий апарат;
– копії договору із ЦСО (центром сервісного обслуговування);
– отримання довідки про резервування фіскального номера РРО за формою № 2-РРО.
Четвертим кроком – протягом 5 робочих днів із моменту видачі довідки про резервування фіскального номера РРО є звернення до ЦСО, аби касовий апарат опломбували та ввели в експлуатацію.
П’ятим кроком – є подання копії згаданої довідки та акту до закінчення вищезазначеного п’ятиденного строку до податкової для завершення реєстрації РРО й отримання посвідчення.
0 Коментарі