У Києві презентували Портал електронних послуг
«Наше спільне завдання сьогодні – сприяти розвитку сфери державних послуг, розбудовувати її, робити послуги доступними», – наголосив Дмитро Шимків.
За словами Заступника Глави АПУ, після Революції Гідності в країні з’явилось багато проектів «знизу», ініційованих громадськістю та фахівцями. Однією з таких ініціатив стала система прозорих державних закупівель PROZORRO, інша ініціатива – портал електронних послуг, який стимулюватиме процес переведення послуг державних органів в електронну форму. Це модель, коли громадяни долучаються до створення інформаційних ресурсів, а держава бере зобов’язання їх використовувати, не витрачаючи на це державні кошти. «По суті, це є прикладом реалізації державно-приватного партнерства на практиці та доповнюючим компонентом до Єдиного державного порталу адміністративних послуг», — зазначив Дмитро Шимків.
Заступник Глави АПУ підкреслив: «Якість роботи державного апарату може вимірюватись різними показниками внутрішньої ефективності, але найважливіше – це взаємодія держави з громадянами та бізнесом».
Олександр Риженко, голова Державної агенції з питань електронного урядування, пояснив, що перші два етапи розвитку електронних послуг вже впроваджено. Йдеться про доступ до інформації щодо порядку надання послуг, а також можливість доступу до електронних форм документів. А ось із запровадженням наступних двох етапів є проблеми — установи поки не готові приймати документи в електронному вигляді. Слід налаштувати повну автоматизацію всіх процедур: інформування, результат, оплата. «Те, що існує нині, це реєстраційний портал, кабінет адміністративних послуг, електронний кабінет платника податків, а також електронні дозволи у будівництві», – пояснив Олександр Риженко.
На порталі зібрано майже всі послуги, які надає держава громадянам та бізнесу. 9 послуг вже доступно он-лайн, 47 – планується впровадити у найближчому майбутньому, а 492 послуги опрацьовуються на перспективу. Близько 60 різних державних органів, як центрального рівня, так і місцевого, приєдналися до проекту.
Наприклад, мешканці Дніпропетровська відтепер можуть замовити он-лайн таку послугу, як отримання довідки про несудимість. Заміть того, щоб ходити двічі до МВС, а потім до установи, що вимагає цю довідку, достатньо у пошуковій базі порталу знайти цю послугу та заповнити бланк он-лайн.
Також вже доступні деякі послуги в Державному агентстві будівництва та Міністерстві екології України. Протягом наступних місяців планується запустити реєстрацію автомобіля у МРЕВ. Також у планах – запровадження послуги он-лайн отримання закордонного паспорту, форми №4 у Міністерстві юстиції України, тощо. «До кінця року ми поставили собі за мету 20% державних послуг перевести на електронні рейки», – озвучив плани Дмитро Дубилет, заступник голови правління «ПриватБанку» — одного з основних розробників порталу.
Якщо громадянин не знайшов необхідну йому послугу в пошуковій базі, можна заповнити відповідну форму, і вона буде додана до порталу. Строк запровадження електронних послуг залежить від готовності самих установ та регіонів до впровадження новітніх технологій.
0 Коментарі