Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

ДПІ у Надвірнянському районі інформує

Бюджет міста Надвірна і фіскальна служба – точки перетину
На зустрічі за участю представників Надвірнянської міської ради та  посадовця Державної податкової інспекції у Надвірнянському районі обговорено одну з найактуальніших тем для територіальної громади м. Надвірна – дохідну частину міського бюджету, його реалії та прогнози.
На цей раз зустріч була присвячена питанню змін щодо плати за землю.

Бюджет міста Надвірна і фіскальна служба – точки перетину
На зустрічі за участю представників Надвірнянської міської ради та  посадовця Державної податкової інспекції у Надвірнянському районі обговорено одну з найактуальніших тем для територіальної громади м. Надвірна – дохідну частину міського бюджету, його реалії та прогнози.
На цей раз зустріч була присвячена питанню змін щодо плати за землю.
Заступник начальника інспекції Оксана Пліщук проінформувала присутніх про новації в податковому законодавстві та прийнятий бюджет на 2015 рік.
В ході зустрічі було роз’яснено, що згідно змін до Податкового кодексу окремим категоріям землекористувачів скасовано пільги зі сплати земельного податку, тому у них виникає обов'язок нараховувати та сплачувати податок на загальних підставах. Також, обговорились питання щодо нарахування та сплати земельного податку, враховуючи нову грошову оцінку землі на 2015 рік бюджетоформуючими платникамти м. Надвірна.
«Донести якомога швидше усі зміни в рамках податкової реформи до платників – головне завдання сьогодення для працівників фіскальної служби Надвірнянщини», -повідомила Оксана Пліщук.
На важливості наповнення місцевих бюджетів акцентував увагу присутніхсекретар міської ради Тарас Пекарський, сказавши, що відтепер громади кожного населеного  пункту мають, як ніколи, дбати про сумлінну сплату податків: «Враховуючи ті зміни у законодавстві, що відбулися у контексті децентралізації, маємо реальний шанс подбати про бюджет міста».
 
Новації в системі електронної податкової звітності
Численні зміни в податковому законодавстві з 2015 року торкнулися і системи електронної звітності. Зокрема, з 01.01.2015 року приймання та обробка фінансової звітності здійснюється за допомогою автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронної звітності».
При формуванні звітності, яка подається до Державної фіскальної  служби України  і Державної служби статистики України слід використовувати формати на літеру «S». За результатами обробки такої звітності в органах Державної служби статистики України суб’єктам господарювання буде надіслано квитанція №2.
Якщо, органами Державної служби статистики України додатково формується повідомлення щодо результатів камеральної перевірки звітності, воно надсилається до суб’єкта господарювання засобами автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронної звітності»
Звітність, яка подається тільки до Державної фіскальної  служби України  формується за форматами на літеру «J». Відповідно, за результатами обробки такої звітності в органах Державної фіскальної служби України суб’єктам господарювання надсилається квитанції №2.
Ознайомитись з повним переліком електронних форматів фінансової звітності можна на сайті ДФС за адресою:http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/platnikam-podatkiv-pro/povidomlennya-platnikam-pod/178008.html.
 
Отримали іноземні доходи – задекларуйте їх до 1 травня 2015 року
У випадку отримання  громадянином України іноземного доходу, в тому числі дивідендів, громадянин зобов’язаний подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до 1 травня поточного року.
Визначене за результатами декларування податкове зобов’язання необхідно сплатити в строк до 1 серпня 2015 року (п.179.7 ст.179 Податкового кодексу України). Із зарплати легально працюючого за кордоном резидента України податок стягується за правилами країни отримання доходу. За підсумками року такий громадянин  зобов’язаний подати  податкову  декларацію  про одержані за кордоном доходи. У випадку, коли між Україною і країною отримання доходу підписано договір (Конвенцію) про уникнення подвійного оподаткування, і у фізособи є довідка про сплату податку за кордоном, то сума річного податкового зобов'язання зменшується на суму податку, сплаченого за кордоном. Якщо громадянин України легально працює за кордоном і перераховує гроші своїм родичам, то їх одержувачі, повинні задекларувати такий дохід і сплатити податок. Такий дохід вважається іноземним. Проте прав на зменшення річного податкового зобов'язання одержувачі переказу не мають, оскільки самі безпосередньо не сплачували податок за кордоном.
Декларації приймають у Центрі обслуговування платників ДПі у Надвірнянському районі, довідки за тел.. 2-22-79.
 
У ДПІ у Надвірнянському районі-усі необхідні для платників податків послуги
Для забезпечення комфортних умов платникам податків при ДПІ у Надвірнянському районі функціонує  центр обслуговування платників.
З початку 2015 року центр обслуговування  відвідали 2557платників. Фахівцями ДПІ  надано понад 583адміністративних послуг.
Найчастіше платники звертаються до центру обслуговування з метою видачі їм облікової картки платника податків. Зокрема, в січні було надано355таких послуг, а це 61 відсоток від загальної кількості наданих адміністративних послуг.
Також популярними залишаються послуги з реєстрації розрахункових книжок-150, реєстрації книг обліку розрахункових операцій та реєстрації книг обліку доходів та витрат. Цих послуг протягом січня надано 25та 23відповідно.
 
Зміни щодо плати за землю
З 01.01.2015 набрав чинності Закон України від 28.12.2014 № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон № 71), яким було внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПК), зокрема, в частині плати за землю.
 Зокрема, Законом № 71 змінено визначення, а саме: плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Крім того, органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.
Звертаємо увагу, якщо сільська, селищна або міська рада не оприлюднили та не надали у встановлені чинним законодавством терміни відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішень щодо ставок земельного податку та надання пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам, тоді плата за землю у 2015 році справляється із застосуванням ставок земельного податку, які діяли до 31 грудня 2014 року, з урахуванням коефіцієнта індексації 1,249.
Ставка податку за земельні ділянки, нормативно грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3% від їх нормативної грошової оцінки, а для с/г угідь не більше 1% від їх нормативної грошової оцінки.
Ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12% від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної власності).
Крім того, ставка земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативно грошову оцінку яких не проведено, і встановлюється у розмірі не більше 5% від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по АР Крим або по області.
Звертаємо увагу, на обов’язковість проведення нормативної грошової оцінки земель, що передбачено ст.13 Закону України «Про оцінку земель», а періодичність її проведення – не рідше ніж один раз на 5-7 років (повторна) нормативна грошова оцінка – ст.18 цього Закону.
Термін подання декларації по земельному податку не пізніше 20 лютого.Довідки за тел.. 2-21-79.
 
Особливості мораторію на проведення перевірок з 1 січня 2015 року
Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи” (далі– Закон) встановлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або вимогами Кримінального процесуального кодексу України.
Зазначене обмеження не поширюється:
– з 1 січня 2015 року на перевірки суб’єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари;
– з 1 січня 2015 року на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску (тобто мораторій не поширюється на перевірки з питань легалізації трудових відносин), а також відшкодування податку на додану вартість;
– з 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої (фізичні особи-підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) (звільнення їх від проведення перевірок триватиме до 1 січня 2017 року), з питань дотримання порядку застосування РРО.
Крім того, Законом доповнено п. 78.2 ст. 78 ПКУ абзацом другим, згідно з яким контролюючим органам забороняється проводити документальні позапланові перевірки, передбачені п.п. 78.1.1, 78.1.4, 78.1.8, 75.1.11 п. 78.1 ст. 78 ПКУ, у разі, якщо питання, що є предметом такої перевірки, були охоплені під час попередніх перевірок платника податків.
 
Як застосовуватимуться реєстратори розрахункових операцій?
Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» внесено зміни до Податкового кодексу України і, зокрема, Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Метою змін є вдосконалення механізму застосування РРО та запобігання можливим порушенням з боку суб'єктів господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки за товари (послуги).
Основним є те, що платники єдиного податку другої і третьої (фізичні особи – підприємці) груп при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку першої групи не застосовують реєстратори розрахункових операцій.
У всіх інших випадках платники єдиного податку фізичні особи-підприємці другої і третьої груп зобов'язані застосовувати РРО.
Ці зміни вступають у силу: для платників єдиного податку третьої групи – з 1 липня 2015 року; для платників єдиного податку другої групи – з 1 січня 2016 року.
Платники єдиного податку другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці), які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО, з дати початку застосування РРО до 1 січня 2017 року звільняються від проведення перевірок з питань дотримання порядку застосування РРО.
З 1 січня 2015 року суб'єкти господарювання, які використовують програмно-технічні комплекси самообслуговування при розрахунках за реалізовані товари (надані послуги), утому числі при продажі товарів у мережі Інтернет, повинні видавати покупцеві фіскальний чек.
Такі зміни викликані значним поширенням продажу товарів (послуг), замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, необхідністю захисту прав споживачів у разі отримання недоброякісного товару (послуги) і створення можливості звернення до судових органів для захисту прав та унеможливленням обігу контрафактних та контрабандних товарів.
Розширено сферу застосування РРО підприємствами, які надають послуги (перукарні, салони краси, спортивні клуби, хімчистки, сервісні центри з ремонту побутової техніки тощо), що також сприятиме захисту прав споживачів.
Таким чином, підприємства сфери послуг при проведенні розрахункових операцій мають застосовувати РРО на загальних підставах. РРО мають застосовуватись і при здійсненні операцій з купівлі – продажу іноземної валюти, а також операцій комерційних агентів банків з приймання готівки для подальшого її переказу, в тому числі із застосуванням ПТКС.
Тобто з 1 січня 2015 року при використанні суб'єктами господарювання ПТКС повинні забезпечити видачу покупцеві розрахункового документу встановленої форми (фіскального чеку).
3 1 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація лише реєстраторів розрахункових операцій, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), реєстраторів розрахункових операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.
Дозволяється до 1 січня 2016 року використання електронних контрольно-касових апаратів, введених в експлуатацію до 1 січня 2015 року, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді та подають до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв'язку тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, яка міститься в їх фіскальній пам'яті, і при цьому не подають електронних копій розрахункових документів.
 
Нові штрафні санкції за неподання звітності на несплату ЄСВ
З 1 січня 2015 року змінено норми Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», якими регулюється порядок застосування органами фіскальної служби штрафних санкцій.
Так, за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності з ЄСВ застосовується штраф у розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (170 грн.); за ті самі дії, вчинені платником ЄСВ, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – у розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1020 грн.).
Окрім цього, збільшено розмір штрафів, зазначений у пп.. 2 і 3 ч. 11 ст. 25 цього Закону. За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску – до 20 % своєчасно не сплачених сум, а у випадку донарахування органом фіскальної служби або платним своєчасно не нарахованого ЄСВ – до 10 % зазначеної суми за кожен повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 % суми донарахованого єдиного внеску.
Дані зміни визначені Законом України від 28.12.2014 № 77-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці».
 
Відтепер роботодавці повідомляють податківців про прийнятих на роботу працівників
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» від 28.12.2014 р. №77, що чинний з 1 січня 2015 року, виключено норму, згідно з якою трудовий договір між працівником і роботодавцем потрібно було реєструвати у державній службі зайнятості.
Натомість, згідно із змінами, внесеними цим Законом до ст. 24 Кодексу законів про працю України, відтепер працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору та повідомлення про це фіскальної служби. А повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного соцвнеску про прийняття працівника на роботу здійснюється в порядку, встановленому Кабміном.
Оскільки на сьогодні відсутній порядок повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу, заповнення таблиці 5 додатка 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міндоходів від 09.09.2013р. № 454, до прийняття відповідного порядку, вважається «повідомленням», яке подається у складі обов’язкової звітності за календарний місяць до територіальних органів фіскальної служби за основним місцем обліку платника з зазначенням трудових відносин з прийнятими працівниками.
При цьому, окремо при кожному прийнятті працівника на роботу, титульний аркуш з таблицею 5 додатка 4 до Порядку не подається.
 

 
 
 

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *