Надвірнянська об’єднана ДПІ інформує:

Понад 6,6 млн грн на допомогу армії надійшло від мешканців Надвірнянщини
У січні-липні 2016 року задля зміцнення армії з доходів платників податків до держбюджету спрямовано 6 млн. 635 тис. грн військового збору. Ця сума перевищує минулорічні надходження на 18%, або 1 млн. 46 тис. грн. Липневий внесок громадян на потреби армії – 837 тис. грн. Ця сума суттєво більша за надходження минулого року-702 тис.грн.

Понад 6,6 млн грн на допомогу армії надійшло від мешканців Надвірнянщини
У січні-липні 2016 року задля зміцнення армії з доходів платників податків до держбюджету спрямовано 6 млн. 635 тис. грн військового збору. Ця сума перевищує минулорічні надходження на 18%, або 1 млн. 46 тис. грн. Липневий внесок громадян на потреби армії – 837 тис. грн. Ця сума суттєво більша за надходження минулого року-702 тис.грн.
Звертаємо увагу, що сплата військового збору обов’язкова у тому випадку, якщо виникає податкове зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб. Цей момент повинні врахувати працедавці та інші податкові агенти, яких закон зобов’язує нарахувати і сплачувати ці податкові платежі. Отож, військовий збір, нараховується на всі доходи визначені статтею 163 Податкового кодексу України. До таких доходів як заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати або інші виплати і винагороди, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, також оподатковується виграші у державну та недержавну грошову лотерею, купівля продаж рухомого і нерухомого майна, виплата дивідендів, переоформлення спадщини та інші доходи. Ставка збору залишається незмінною та становить 1,5 % від об’єкта оподаткування.
 
Від платників Надвірнянщини надійшло понад 10 мільйонів плати за землю
Сума, яка надійшла протягом семи місяців поточного року (10,1 млн.грн.), перевищує показник аналогічного періоду минулого року на 3,9 мільйонів гривень.
Юридичними особами сплачено 8,5 млн.грн.,  фізичними особами – 1,6 млн. гривень. Показники січня – липня  минулого року перевищено юридичними особами на 3,4млн. грн., фізичними особами – на 0,5 мільйона гривень.
Нагадуємо, що плата за землю є складовою податку на майно та надходить до місцевих бюджетів. Нарахування фізичним особам сум земельного податку здійснюється податковими інспекціями, які видають платникові податкове повідомлення-рішення. Громадяни мають сплатити податок протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення .
Плата за землю включає в себе два види обов’язкових платежів – земельний податок, який сплачують власники землі та землекористувачі, та орендну плату – орендарі земельних ділянок фізичні і юридичні особи.
Власники земельних ділянок – це юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які відповідно до закону набули права власності на землю в Україні, а також територіальні громади та держава щодо земель комунальної та державної власності відповідно.
Землекористувачі – це юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди .
 
Якщо податок сплатили не на той рахунок…
Прикро, але трапляються непоодинокі випадки, коли платники податків сплачують суми узгоджених податкових зобов’язань на бюджетні рахунки з  помилками. Причини  порушення існують різні: чи то рахунки переплутали або вказали вже не існуючі, застарілі. У такому випадку створюється ситуація, коли платник вважає, що  розрахувався з бюджетом, а тут несподівано для нього виникає проблема, пов’язана з несплатою податку з усіма наступними неприємними  наслідками.
В Надвірнянській ОДПІпояснюють, що ст. 45 Бюджетного кодексу встановлено, що податки і збори вважаються сплаченими з дня зарахування коштів на єдиний казначейський рахунок державного бюджету України.
Постановою НБУ від 21 січня 2004 року № 22 прописано, що відповідальність за правильність заповнення реквізитів розрахункового документа несе особа, яка оформила платіжний документ. Тобто, якщо платник податків в банківському платіжному документі на сплату податкового зобов’язання зазначив неправильні/помилкові реквізити і кошти не надійдуть до відповідного рахунку, то сума податку буде вважатися не сплаченою.
Добре, коли помилку своєчасно виявили й повторно перерахували податковий платіж на рахунок з правильними реквізитами до терміну сплати податкових зобов’язань. У такому разі штрафні санкції та пеня нараховуватися не буде. А от коли термін сплати податкових зобов’язань вже минув, то згідно статті 126 Податкового кодексу за порушення правил сплати (перерахування) податків платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу і пені.
Виникає питання, а як уникнути випадків помилкової сплати податків? Фахівці інспекції рекомендують ретельно звіритися з бюджетними рахунками, на які в подальшому будуть перераховані чималі суми коштів.
Можна не виходячи з дому чи офісу скористатися послугами «Електронного кабінету платника».
Отже, шановні платники податків, будьте уважні  при сплаті податкових зобов’язань, щоб потім не нервувати, розшукуючи помилково сплачені кошти.
 
Вимагайте чек РРО навіть при придбанні товару через Інтернет
Надвірнянська ОДПІдоводить до відома платників, що в листі ДФС України від 27.05.2016 р. N 5586/Н/99-99-14-05-01-14 викладено порядок застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням мережі  Інтернет. Зокрема йдеться, що відповідно пп.14 п.1 ст.3  Закону N 675,  реалізація товару дистанційним способом – укладення електронного договору на підставі ознайомлення покупця з описом товару, наданим продавцем у порядку, визначеному цим Законом, шляхом забезпечення доступу до каталогів, проспектів, буклетів, фотографій тощо з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем, телевізійним, поштовим, радіозв'язком або в інший спосіб, що виключає можливість безпосереднього ознайомлення покупця з товаром або із зразками товару під час укладення такого договору. Тож навіть у випадку замовлення товару через мережу Інтернет суб'єкт господарювання зобов'язаний видати розрахунковий документ встановленої форми та відповідним чином оформлений гарантійний талон. При цьому суб'єкти господарювання, що використовують рекламні інтернет-сторінки для продажу товарів, робіт (послуг), повинні зареєструвати РРО на загальних підставах за адресою розміщення таких магазинів, а у разі доставки власною кур'єрською службою можуть зареєструвати РРО на транспортний засіб, яким здійснюється доставка.
 
За неподання страхувальником звіту з єдиного внеску передбачена відповідальність
Відповідно до п. 7 частини одинадцятої ст. 25 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом № 2464, органом ДФС здійснюється накладення штрафу в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою.
Ті самі дії, вчинені платником єдиного внеску, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою звітності, передбаченої цим Законом.
Згідно з частиною першою ст. 165 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 7 грудня 1984 року № 8073-Х зі змінами та доповненнями неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо єдиного внеску, – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичну особу – підприємця або особу, яка забезпечує себе роботою самостійно, від тридцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне із правопорушень, зазначених у частині першій цієї статті, – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичну особу – підприємця або особу, яка забезпечує себе роботою самостійно, від сорока до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися уЗагальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (www.sfs.gov.ua).
 
Про новоприйнятого працівника повідомляйте через Електронний кабінет
Функціональні можливості електронного сервісу «Електронний кабінет платника» значно розширено, – про це повідомляють в Надвірнянській ОДПІ.
Зокрема, з 1 липня 2016 року сумські працедавці отримали можливість  заповнювати та надсилати звіти щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за новими формами.
Більш того, нові можливості кабінету забезпечують повний спектр послуг для суб’єктів спрощеної системи оподаткування (І та ІІ група) щодо подання звітності відповідно до вимог чинного законодавства. А саме, користуючись режимом приватної частини «Введення звітності», платники мають змогу створити та надіслати до контролюючих органів в електронному вигляді:
– податкову декларацію платника єдиного податку – фізичної особи-підприємця;
– податкову декларацію платника єдиного податку третьої групи – юридичної особи;
– податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (податковий розрахунок за ф. 1-ДФ);
– звіт щодо сум нарахованого ЕВ на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
– повідомлення про прийняття працівника на роботу;
– отримати інформацію щодо стану розрахунків платника з бюджетом.
Статистика свідчить, що завдяки доопрацьованому та вдосконаленому Електронному кабінету, кількість користувачів сервісу на сайті cabinet.sfs.gov.ua  постійно зростає.
Нагадуємо, що вхід до особистого кабінету здійснюється при наявності електронного цифрового підпису, який можна отриматии в Акредитованому центрі сертифікації ключів, що знаходиться у приміщенні Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківськ.
 
Коли і кого виключать з реєстру неприбуткових установ та організацій
Неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом України „Про внесення змін до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) щодо оподаткування неприбуткових організацій”, що не відповідають вимогам пункту 133.4 статті 133, з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій зобов’язані до 1 січня 2017 року привести свої установчі документи у відповідність із нормами пункту 133.4 статті 133 ПКУ та у цей самий строк подати копії таких документів до контролюючого органу.
Неприбуткові підприємства, установи та організації, які не привели свої установчі документи у відповідність із нормами ПКУ, після 1 січня 2017 року виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Детальніше, хто може увійти до Реєстру неприбуткових установ та організацій, йдеться у листі ДФС України від 05.08.2016 №26635/7/99-99-12-02-01-17.
 
У Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі запроваджено новий розділ про ставки податків
Для зручності платників податків в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (ЗІР), який функціонує на веб-порталі ДФС, з липня поточного року запроваджено новий розділ «Ставки податків і зборів». Про це розповів в.о. директора Інформаційно-довідкового департаменту ДФС Андрій Кушнір.
«Новий розділ створено для зручного пошуку та аналізу інформації про ставки загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску, оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму. Отримати необхідну інформацію суб’єкти господарювання можуть оперативно, у будь-який час», – підкреслив Андрій Кушнір.
Посадовець також відзначив, що тематичні розділи ЗІР користуються популярністю серед платників податків. Так, зокрема, за допомогою Бази знань відвідувачі порталу самостійно знаходять відповіді на запитання, які їх цікавлять. За 7 місяців поточного року цією послугою скористалися майже 2 млн. клієнтів. Порівняно з відповідним періодом минулого року їх кількість зросла на 33,9 відс.
Крім того, у ЗІР функціонують розділи: «Необхідно знати», «Актуальні запитання», «Останні зміни в законодавстві», «Інтерактивна мапа», які дозволяють оперативно та у зручній формі отримувати актуальну інформацію щодо змін у податковому, митному та іншому законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС.
За допомогою цих сервісів користувачі також можуть дізнатися про терміни подання звітності та сплати податків (зборів), користуватися можливістю покрокового пошуку інформації, розміщеної в інтерактивних мапах за напрямами «Митна справа», «Єдиний соціальний внесок» та «ПДФО», здійснювати перегляд 10 найактуальніших запитань, з якими платники податків найчастіше звертались до Контакт-центру за попередній день, та відповідей на них.
«Якщо платник не отримав необхідної інформації або має додаткові запитання в ЗІР передбачена функція зв’язку з оператором кол-центру ДФС. У розділі «Контакт-центр ДФС» розташовано номер телефону «0-800-501-007», при натисканні на який в комунікаційних пристроях (телефон, планшет) або комп’ютерах відбувається з’єднання з IVR Контакт-центру ДФС», – сказав Андрій Кушнір.
 
Документальна позапланова перевірка може проводитись на підставі поданої заяви платника податків
Відповідно до п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема коли розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.
Згідно з п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПКУ документальною невиїзною позаплановою електронною перевіркою за заявою платника податків (далі – електронна перевірка) вважається перевірка, що проводиться на підставі заяви, поданої платником податків з незначним ступенем ризику, визначеним відповідно до п. 77.2 ст. 77 ПКУ, до контролюючого органу, в якому він перебуває на податковому обліку. Заява подається за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки, але не раніше офіційного повідомлення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, про запровадження проведення такої перевірки для відповідних платників податків: які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності; суб’єктів господарювання мікро-, малого; середнього підприємництва; інших платників податків. Форма заяви, порядок її подання, прийняття рішення про проведення електронної перевірки встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Обмеження у підставах проведення перевірок платників податків, визначені ПКУ, не поширюються на перевірки, що проводяться на звернення такого платника податків, або перевірки, що проводяться у межах кримінального провадження (п. 78.2 ст. 78 ПКУ).
Про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом (п. 78.4 ст. 78 ПКУ).
Тобто, документальна позапланова перевірка проводиться на підставі поданої заяви платника податків про проведення перевірки після прийняття рішення керівника контролюючого органу, яке оформлюється відповідним наказом.
При цьому, термін прийняття керівником контролюючого органу рішення про призначення документальної позапланової перевірки за заявою платника податків (юридичної особи, фізичної особи – підприємця), ПКУ не визначено.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися уЗагальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 136.04).

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *