Надвірнянська об’єднана ДПІ повідомляє:

Податківці  Надвірнянщини здійснюють заходи з детінізації трудових відносин

Особлива увага приділяється роботі з суб’єктами господарської діяльності, де спостерігаються факти прихованої зайнятості та заробітна плата нараховується нижче законодавчо встановленого розміру.

Податківці  Надвірнянщини здійснюють заходи з детінізації трудових відносин

Особлива увага приділяється роботі з суб’єктами господарської діяльності, де спостерігаються факти прихованої зайнятості та заробітна плата нараховується нижче законодавчо встановленого розміру.
Так, протягом чотирьох місяців 2016 року з метою уникнення ризиків щодо порушення податкового законодавства, а також з метою своєчасної  повної її виплати, в Надвірнянській РДА  було проведено 6  засідань комісії з легалізації заробітної плати, на яких було заслухано 30 роботодавців району.
Протягом чотирьох місяців ц.р. до Надвірнянської ОДПІ запрошено 31 суб’єкт господарювання, які мали ризики щодо не укладення трудових угод.  Внаслідок проведеної роботи укладено 35 трудових угод, легалізовано заробітної плати на суму 60 тис.грн., додатково надійшло до бюджету 10,9тис.грн. податку на доходи фізичних осібта 13,2 тис.грн. єдиного соціального внеску.
«Найважливішим результатом діяльності робочої групи є підвищення свідомості як суб’єктів господарської діяльності, так і самих найманих працівників. На засіданні прийнято рішення про необхідність посилення контролю по виявленню суб’єктів господарської діяльності, у яких трудові відносини з найманими працівниками не укладені відповідно до чинного законодавства»,-відмітила начальник відділу податків і зборів з фізичних осіб Марія Модіна.
Податківці Надвірнянщини звертають увагу роботодавців на неприпустимості виплати заробітної плати нижче законодавчо встановленого рівня. Адже це є порушенням трудового законодавства, та нагадують, що з 1 травня 2016 року по 30 листопада 2016 року встановлено мінімальну заробітну плату в розрахунку на місяць у розмірі 1450 гривень.
 
Майже 43 мільйони гривень податку на доходи фізичних осіб отримали бюджети Надвірнянщини
Як  повідомили у Надвірнянській ОДПІ, за січень-квітень поточного року платники Надвірнянського району перерахували до Зведеного бюджету 42,7 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб. Це на 13,6 млн.грн.більше, ніж за відповідний період минулого року.
Із загальної суми надходжень ПДФО до Державного бюджету надійшло 10,7 млн. грн., до місцевих бюджетів – 32 млн. грн..
«Як керівники підприємств, так і наймані працівники повинні усвідомити, що час дешевої робочої сили відходить у минуле. Роботодавці мають дотримуватися законодавства про оплату праці та дбати про добробут та захищеність у майбутньому своїх працівників»,- відмітив перший заступник начальника НадвірнянськоїОДПІ Богдан Нагорняк.
Також звернув увагу на те, що згідно з Законом України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» з 1 травня 2016 року підвищено рівень заробітної плати та прожиткового мінімуму. На період з 01.05.2016 року до 30.11.2016 року їх розмір становитиме 1450 гривень. Відповідно збільшаться  розмір мінімального страхового внеску –  він становитиме 319,00 грн (1450 грн х 22%) та максимальний розмір нарахованого ЄСВ – з 1 травня 2016 р. він становитиме 7975 грн (36250 грн х 22%) або 3048,63 грн (36250 грн х 8,41%) при нарахуванні ЄСВ на зарплату працівника-інваліда, якщо роботодавцем є юрособа.
 
Набрала чинності оновлена Інструкція про порядок нарахування та сплати ЄСВ
Мінфін наказом від 28.03.2016 р. № 393 виклав у новій редакції Інструкцію про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, у якій окрім нарахування і сплати ЄСВ, визначена процедура нарахування і сплати фінансових санкцій та стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів контролюючими органами. Інструкцію приведено у відповідність до норм Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464 (із змінами та доповненнями).
Зокрема, з документу виключено норми щодо утримання ЄСВ та встановлено єдину ставку нарахування внеску у розмірі 22% незалежно від класу професійного ризику. Окрім того, уточнено правило нарахування ЄСВ з мінімальної зарплати. А саме: якщо база нарахування ЄСВ менше розміру мінімальної заробітної плати, то ЄСВ розраховують із розміру мінімальної заробітної плати. Правило діє за умови перебування працівника у трудових відносинах повний календарний місяць або відпрацювання всіх робочих днів звітного місяця.
Додамо, вищевказана вимога не застосовуються до заробітної плати:
– не за основним місцем роботи (базою нарахування ЄСВ є отриманий дохід (прибуток) незалежно від його розміру);
– яка нараховується підприємствами, установами, організаціями працівникам-інвалідам, до яких застосовують розмір ЄСВ 8,41%, 5,3% або 5,5%;
– працівників, яким надано відпустки без збереження заробітної плати на період проведення АТО.
Також, у зв’язку з нововведеннями, які набрали чинності з 01 січня 2016 року, в Інструкції прописано, що максимальна величина бази нарахування ЄСВ  дорівнює двадцяти п’яти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом, на яку нараховується єдиний внесок.
Окрім того, приведено у відповідність з нормами чинного законодавства положення Інструкції щодо добровільної сплати єдиного внеску та порядку укладення договорів про добровільну участь. Нагадаємо, з 1 січня 2016 року всі фізичні особи – підприємці виключені із переліку платників, які мають право на добровільну сплату ЄСВ.
 
 
Для продавців підакцизної продукції запроваджено новий електронний сервіс
Надвірнянська ОДПІповідомляє,що для зручності продавців підакцизної продукції на офіційному порталі Державна фіскальна служба України за посиланнямhttp://sfs.gov.ua/cigarsфункціонує електронний сервіс «Інформація про максимальні роздрібні ціни виробників та імпортерів підакцизних товарів (продукції)».
За допомогою даного сервісу платники податків можуть  сформувати запит та отимати дану інформацію.
У районному фіскальному відомстві також нагадують, що у разі роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками  або  імпортерами таких тютюнових виробів, збільшеними на суми акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу тютюнових виробів, застосовується штраф у розмірі 100 відсотків вартості наявних у суб'єкта  господарювання тютюнових  виробів, але не менше 10000 гривень (ст. 17 Закону України № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового,коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»).
 
Доопрацьовано «Електронний кабінет платника»
Електронний сервіс «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) доопрацьовано в частині надання можливості платникам підготувати, заповнити та надіслати податкову декларацію платника єдиного податку – фізичної особи-підприємця та податкову декларацію платника єдиного податку третьої групи – юридичної особи (далі – Декларація) в електронному вигляді.
У відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) в режимі «Бланки податкової звітності» можна заповнити, завантажити та роздрукувати Декларацію, а у приватній частині (особистий кабінет) в режимі «Введення звітності» платник може підготувати та надіслати до контролюючого органу Декларацію в електронному вигляді. За результатами обробки Декларації квитанції 1 та 2 будуть розміщені в режимі «Вхідні/вихідні документи» особистого кабінету. 
Форма та Інструкція щодо заповнень таких декларацій, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578 «Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку». 
 
Порядок подання податкового розрахунку за формою № 1ДФ
Податковий розрахунок подається окремо за кожний квартал протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу.
Окремий податковий розрахунок за календарний рік не подається.
Якщо останній день строку подання податкового розрахунку припадає на вихідний або святковий день, останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
Податковий розрахунок подається незалежно від того, виплачує чи не виплачує доходи платникам податку податковий агент протягом звітного періоду.
Податковий розрахунок подається до фіскальних органів за місцезнаходженням податкового агента – юридичної особи або її відокремлених підрозділів чи до фіскального органу за податковою адресою фізичної особи – податкового агента.
Податковий розрахунок подається:
– засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо використання електронного цифрового підпису відповідальної особи податкового агента;
– на паперовому носії разом з електронною формою на електронному носії інформації;
– на паперовому носії, якщо кількість рядків у податковому розрахунку не перевищує десяти.
Зазначений порядок передбачений розділом 2 Наказу МФУ від 13.01.15 №4 "Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку".
 
Дохід від продажу вантажного автомобіля оподатковується військовим збором та податком на доходи фізичних осіб
У разі продажу фізичною особою вантажного автомобіля підприємству, така юридична особа зобов’язана при нарахуванні (виплаті) доходу виконати функції податкового агента, зокрема, нарахувати, утримати та сплатити (перерахувати) до бюджету податок на доходи фізичних осіб та військовий збір.
Дохід платника податку від продажу  об’єкта рухомого майна оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5% бази оподаткування.
Дохід від продажу  об’єкта рухомого майна (крім легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів) визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче оціночної вартості цього об’єкта, визначеної згідно із законом.
Крім того, дохід від продажу вантажного автомобіля, є об’єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5%.
Поряд з цим нагадуємо, що вантажні автомобілі не є об'єктом оподаткування транспортного податку (п.267.2 ст.267 Податкового кодексу).
 
Відповідальності не уникнути за помилку
Відповідно до абзацу вісімнадцятого частини другої ст. 17 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-BP«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями, до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, – у розмірі 17000 гривень.
Нагадаємо, що наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 №49 затверджено форми звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення.
 
За яких обставин може бути застосовано адміністративний арешт майна платника податків?
Адміністративний арешт майна платника податків (далі – арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов’язків, визначених законом (ст. 94 Податкового кодексу України, далі – ПКУ).
Арешт майна може бути застосовано, якщо з’ясовується одна з таких обставин:
– платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває у податковій заставі;
– фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон;
– платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу;
– відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, торгові патенти, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством;
– відсутня реєстрація особи як платника податків у контролюючому органі, якщо така реєстрація є обов’язковою відповідно до ПКУ, або коли платник податків, що отримав податкове повідомлення або має податковий борг, вчиняє дії з переведення майна за межі України, його приховування або передачі іншим особам;
– платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі;
– платник податків не допускає податкового керуючого до складення акта опису майна, яке передається в податкову заставу.
При реалізації пального платники податку зобов’язані скласти акцизну накладну в електронній формі
Відповідно до п. 231.1 ст. 231 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями платник податку при реалізації пального зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН) з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.
Механізм внесення відомостей, що містяться в акцизних накладних та розрахунках коригування акцизних накладних (далі – розрахунок коригування) за операціями з реалізації пального, до ЄРАН, надання даних, які містяться в ЄРАН, передбачені Порядком ведення Єдиного реєстру акцизних накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 114 (далі – Порядок № 114).
Згідно з п. 2 Порядку № 114 для реєстрації в ЄРАН акцизні накладні/розрахунки коригування надсилаються до ДФС в електронній формі відповідно до порядку подання податкових документів в електронному вигляді з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису уповноваженої особи у порядку, визначеному законодавством.
Пунктом 6 Порядку № 114 встановлено, що для реєстрації в ЄРАН платник акцизного податку здійснює шифрування акцизних накладних/розрахунків коригування, на які накладено електронний цифровий підпис, та надсилає їх до ДФС за допомогою засобів телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Закону України від 22 травня 2003 року № 852-IV «Про електронний цифровий підпис» та Закону України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг».
Для формування та надсилання акцизних накладних та розрахунків коригування до акцизних накладних в електронному вигляді платник податків самостійно обирає будь – яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл у форматі.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися уЗагальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 116).

0 Коментарі

Ще немає коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов*язкові поля позначені *