В ОВА розповіли про особливості здійснення видатків місцевих бюджетів в умовах воєнного стану
Сьогодні під час наради під керівництвом голови обласної державної адміністрації – начальника обласної військової адміністрації Світлани Онищук заслухали питання про здійснення видатків місцевих бюджетів в особливому режимі в умовах воєнного стану.
Як зауважила начальник головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області Віра Смачило, значним викликом у фінансовій сфері, зумовленим війною, є власне обмеженість фінансового ресурсу єдиного казначейського рахунку і необхідність здійснення видатків, які суттєво зросли, зокрема, на національну безпеку і оборону, у тому числі на грошове забезпечення військовослужбовців.
Зазначимо, що в умовах воєнного стану при проведенні платежів з рахунків розпорядників та одержувачів бюджетних коштів місцевого бюджету, а також інших клієнтів Казначейство керується нормами постанови Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 року за № 590 «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану». Цією постановою визначено черговість здійснення видатків під час війни як з державного, так і з місцевих бюджетів з урахуванням ресурсної забезпеченості єдиного казначейського рахунка.
Пріоритетними є видатки на національну безпеку та оборону та на здійснення заходів правового режиму воєнного стану – вони включені в першу чергу платежів.
У другій черзі – видатки загального та спеціального фондів державного та місцевих бюджетів. Це насамперед захищені в мирний час статті видатків – оплата праці бюджетних установ, обслуговування боргу, соціальні видатки, оплата комунальних послуг та енергоносіїв та інші.
Третя черга – інші видатки та надання кредитів.
Віра Смачило повідомила, що за час дії воєнного стану до постанови 590 уже 22 рази вносилися зміни. Ними було розширено переліки видатків, що належать до першочергових. Останніми до переліку першочергових внесено видатки загального та спеціального фондів державного та місцевих бюджетів, серед яких видатки на реабілітацію дітей з інвалідністю; придбання шкільних автобусів; будівництво/придбання житла для внутрішньо переміщених осіб; придбання спеціалізованої техніки (сміттєвози, трактори, причепи для тракторів тощо) для комунальних підприємств; фінансове забезпечення виконання робіт та надання послуг з будівництва, реконструкції, ремонту та експлуатаційного утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах); облаштування тимчасових пунктів обігріву;придбання житла для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа; придбання гігієнічних засобів та товарів першої необхідності (зокрема одягу, взуття, м’якого інвентарю) для підопічних інтернатних установ/закладів системи соціального захисту населення; розвиток мережі центрів надання адміністративних послуг;
заходи місцевих програм підтримки та розвитку сільського господарства;
оплату поточного ремонту та реставраційних робіт на об’єктах культурної спадщини та пам’ятках архітектури та ін.
Аби частково вирішити питання оплати видатків до постанови КМУ 590 внесено зміни (Постанова КМУ від 07.07.2022 № 765, п. 191). Ними передбачено, що органи Казначейства можуть здійснювати платежі за дорученнями клієнтів за видатками загального та спеціального фондів державного і місцевих бюджетів на оплату за поставлені товари, виконані роботи та надані послуги шляхом спрямування бюджетних коштів постачальникам товарів, виконавцям робіт і надавачам послуг на окремі небюджетні рахунки, відкриті на їх ім’я в Казначействі та органах Казначейства. В подальшому кошти з таких рахунків можна використовувати виключно на сплату податків та зборів до бюджетів усіх рівнів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Водночас керівниця казначейської служби в області акцентувала увагу на тому, що органи Казначейства приймають до опрацювання всі фінансові документи (договори, накладні, акти наданих послуг, акти виконаних робіт та платіжні доручення) незалежно від черговості оплати, встановленою постановою 590.
Всі документи, подані з дотриманням законодавства, реєструються в органах Казначейства та відображаються в обліку як кредиторська заборгованість.
0 Коментарі